تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 2
  • 11672 مرتبه
  • 1396/10/25

راهنمای خرید باتری اصلی تلفن همراه

راهنمای خرید باتری اصلی تلفن همراه

تلفن همراه به علت  قابلیت جابجایی خود ملزم به استفاده از باتری بوده و از آنجا که این باتری ها طول عمر خاصی دارند که با طریقه و مدت زمان استفاده کاربر رابطه مستقیم دارد پس از مدتی به علت خرابی یا تمام شدن عمر مفیدشان باید تعویض گردند. علاوه بر این موارد خرید گوشی با یک باتری قوی نیز کمک بسیار خوبی به شما می‌کند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با چنین گوشی هایی به مقاله بهترین گوشی ها از نظر باتری مراجعه کنید. همان طور که احتمالا میدانید در بازار یا وبسایت‌های اینترنتی کالاهای تقلبی و غیر اصلی نیز به وفور یافت شده و براحتی به فروش می‌رسد از این رو شناخت راه‌های تشخیص باتری اصل از تقلبی کمک بسیار خوبی به شما می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که همواره یکی از دغدغه های خرید لوازم الکترونیکی مبحث اصلی یا کپی بودن اجناس است. مشتریان همیشه به دنبال خرید کالای اصلی و با کیفیت بوده و فروشندگان هم ادعای فروش و عرضه‌ی باتری اصلی را دارند.

مبحث باتری و مدیریت انرژی در گوشی همیشه مورد اهمیت بسیاری از کاربران بوده و افراد همیشه یکی از انتظاراتشان از گوشی جدیدی که خریداری می‌کنند همین باتری و بازدهی آن است. اما باید بدانیدکه اینگونه کالاها مصرفی بوده و به مرور زمان از کیفیت آن کاسته می‌شود. حال اگر شما در بهترین حالت ممکن هم از گوشی خود استفاده کنید بازهم با گذشت زمان عمر باتری گوشی شما کم می‌شود و با مشکلاتی از قبیل دیر شارژ شدن، زود شارژ خالی کردن و خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه می‌شوید و در اینجا خرید یک باتری اصلی و جدید که کیفیت باتری اوریجینال کارخانه را داشته باشد، بهترین راه چاره برای شما است. در این مقاله سعی میکنیم تجربیات خود را در مورد خرید یک باتری درجه یک و اصلی با شما دوستان و کاربران عزیز در میان بگذاریم. پس با ما در راهنمای خرید باتری اصلی گوشی موبایل همراه باشید.

روش های تشخیص باتری اصلی گوشی

به طور کلی روش های تشخیص باتری اصلی موبایل از تقلبی یا کپی به دو دسته ظاهری(عملی) و باطنی(غیر عملی) تقسیم می‌شود. ضمنا در این مقاله فرض بر این است که شما باتری اصلی یا تقلبی برای مقایسه در اختیار ندارید چون بسیاری از ویژگی های خیلی کوچک این محصولات فقط با کنار هم قرار دادن هر دو نمونه قابل تشخیص می باشد.

با دو روش کلی امکان تشخیص باتری های اصلی و تقلبی در تلفن همراه از یکدیگر وجود دارد . 

روش های تست باطنی(غیر عملی):

در این روش شما باید پوسته خارجی باتری یعنی استیکری که سازنده باتری چاپ کرده و دور باتری چسبانده را از بدنه اصلی باتری جدا کرده و موارد خاصی را بررسی کنید که همینجا از شرح و توضیح این مورد و روش های جزیی مربوط به آن به چند علت مهم اجتناب میکنیم

اول اینکه با مخدوش کردن ظاهر باتری کالای شما از گارانتی خارج شده و به فرض اینکه باتری غیر اصلی خریده باشید فروشنده تحت چنین شرایطی باتری شما  را تعویض یا مرجوع نخواهد کرد. علت دوم اینکه در صورت نداشتن تخصص و تجربه کافی ممکن است در حین جدا کردن استکیر مذکور، شما به قطعه NFC چسبیده به بدنه باتری آسیب جدی برسانید . این روش فقط باید توسط افراد متخصص انجام شود و به دلیل تخصصی بودن آن به سراغ روش های عملی یا همان ظاهری که کاربرد بیشتری دارند می‌رویم.

روش های تست ظاهری(عملی):

در این روش ها شما با مواردی آشنا می‌شوید که می‌توان هنگام خرید باتری اصلی براحتی مشاهده و بررسی کرد و سپس با شناخت روش‌های تشخیص باتری تقلبی از اصلی نسبت به خرید اقدام کرد .

شکل و ظاهر بسته بندی باتری موبایل:

اگر این سوال در ذهن شما پیش آمده که از روی ظاهر چطور باتری اصلی موبایل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ باید بدانید که حداقل 90 درصد باتری های اصلی موجود در بازار بدون پک و بسته بندی شرکتی هستند ولی این مورد نمیتواند ملاک خرید و تشخیص کیفیت باشد. توصیه ما این است به باتری های پک دار و دارای بسته بندی شکیل و شرکتی اعتماد نکنید . در مبحث خرید باتری تلفن همراه معمولا ظاهر بسته بندی باتری رابطه عکس با کیفیت و ظاهر خود باتری دارد . یعنی به هر میزان که بسته بندی باتری شکیل تر و پر زرق و برق تر باشد احتمالا کیفیت خود باتری پایین تر می باشد .باز هم تاکید میکنم این یک روش معمول است ولی قطعی نیست و ممکن است بعضی شرکت ها باتری های درجه یک ، خوب و گارانتی دار موبایل را نیز به سفارش تجار ایرانی با بسته بندی شرکتی و شکیل وارد کشور کنند.

 

راهنمای خرید باتری گوشی

تاریخ ساخت باتری:

صرف نظر از اینکه باتری شما تقلبی ، های کپی یا اصلی باشد. بسته بندی داشته باشد یا نه یک موضوع بسیار مهم در مورد خرید باتری اصلی تلفن همراه وجود دارد که معمولا توسط فروشنده ها و یا حتی وب سایت های اینترنتی به اطلاع مشتری و مصرف کننده نمیرسد . تاریخ ساخت باتری  بسیار مهم است.تمامی باتری های اصلی که در خاص باکس به فروش میرسد دارای تاریخ ساخت دقیق میباشد . تاریخ تولید باتری از این جهت مهم است که شما اگر با کیفیت ترین باتری اصلی را هم تهیه کنید ولی از تاریخ تولید آن 2 یا 3 سال گذشته باشد آن باتری هیچ ارزشی نداشته و نهایتا در عرض 4 تا 6 ماه خراب خواهد شد و یا در بعضی موارد زمانی که به دست مصرف کننده نهایی میرسد از قبل فاسد شده است و عملا قابل استفاده نیست. در شکل زیر میبینید که تاریخ ساخت این باتری مربوط به سال 2012 است که خب مسلما خرید این باتری توصیه نمیشود .

راهنمای خرید باتری موبایل

اما در تصویر زیر بر خلاف تصویر بالا باتری اصلی گوشی سامسونگ اس 3 را برای شما قرار دادیم. همان طورکه مشاهده میکنید تاریخ ساخت مربوط به سال 2018 می باشد .خرید این باتری معقولانه و به صرفه است.

 

باتری اصلی اس 3

 

ظاهر باتری:

ظاهر باتری اصلیِ موبایل بسیار مهم است. نوشته های چاپ شده روی استیکر ، برش و طرز چسبیدن استکیر به هسته مرکزی ، مرتب و استاندارد بودن آن از موارد قابل توجه است که میتوان هنگام خرید به راحتی بررسی کرد. به طوریکه در نمونه های تقلبی با مواردی همچون پاک شدن حروف چاپ شده روی استیکر ، نداشتن تاریخ ساخت ، برش کج و مشکل دار استیکر ، باز شدن چسب استیکر یا همان شکاف بین استکیر و بدنه اصلی (حالت هوا افتادن زیر استیکر ) و ... روبرو هستیم در صورت مشاهده هر کدام از این موارد به احتمال خیلی زیاد باتری مذکور اصلی نمی باشد . مورد بسیار مهمی که برای تمام باتری ها صدق میکند و در خرید باتری بسیار حائز اهمیت است نداشتن برآمدگی یا اصطلاحا باد کردگی در باتری است که معمولا در اثر فساد به وجودآمده و برای باتری هایی به وجود می آید که تاریخ انقضای آنها به سر آمده است. بهترین تاریخ شروع استفاده از باتری حداکثر تا 1 سال بعد از تاریخ تولید است .

راهنمای خرید باتری اصلی تلفن همراه

داشتن NFC:

قطعه NFC در باتری هایی که مربوط به تلفن های دارای NFC هستند باید در باتری اصلی وجود داشته باشد . یک استثنا در این مورد وجود دارد، برخی شرکت های سازنده باتری در کشور چین باتری هایی بسیار با کیفیت تولید میکنند ولی به خواست تاجر سفارش دهنده برای پایین آمدن قیمت تمام شده این قطعه در باتری های درجه یک کار نمیشود تنها چیزی که مسلم است وجود این قطعه بهتر از نبود آن در باتری است.

راهنمای خرید باتری اصلی گوشی و نحوه تشخیص آن

گارانتی:

تمام باتری های اوریجینال و درجه یک گارانتی دارند . شما هم با خرید باتری اصلی از خاص باکس میتوانید از گارانتی تعویض بی قید و شرط یکساله استفاده نمایید . باتری های بدون گارانتی یا با گارانتی کمتر از سه ماه معمولا اصلی نیستند و خرید آنها توصیه نمیشود.

ضمانت و گارانتی باتری اصلی تلفن همراه

لطفا نظرات و تجربیات خود را در رابطه با خرید باتریِ اصلی موبایل با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام خاص باکس

تلگرام خاص باکس

اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    همه این حرفا درست، فقط اولا با این نشانه ها نمیتوان فروشنده یا هیچ مرجعی رو متقاعد به غیراصل بودن کرد و اینکه برعکس گفته شما تا دیدم گفته شده باتری های اصلی گارانتی ندارن و برعکس باتری های تقلبی گارانتی دارن، مشکل اینه کاسبای ایرانی یاد گرفتن برای کاسبی دروغ بگن و دروغ شده جزیی از کسبشون و معدود کاسبهایی پیدا میشن که با صداقت و اطلاعات درست و کامل کاسبی کنن، اصلا جا نیفتاده حقوق مشتری اینجا رعایت بشه و فروش باتری تقلبی یا حتی با کیفیت به اسم اصلی به مشتری که صرفا مصرف کنندس نه یک متخصص، دزدیه و دست بردن در جیب مردم
    • 0
    • 0
    خاص باکس عزیز اینجا گفتيد گارانتی یکساله دارند باتری ها اما در هنگام خرید خبری از گارانتی یکساله نیست و فقط تعویض15 روزه هست در توضیح محصول باتری گوشی کجا رفت گارانتی یکساله ?
    • پشتیبان خاص باکس 2

      1400/03/18 09:04:06
      • 0
      • 0

      سلام و وقت بخیر این مقاله مربوط به سال 96 هستش که باتری های ما دارای گارانتی تعویض یک ساله بود اما در حال حاضر باتری های قابل تعویض توسط کاربر گارانتی 120 روزه و باتری های دارای فلت گارانتی تعویض 15 روزه دارند

    • 0
    • 0
    من امروز رفتم برای گوشی ام باتری بخرم. دیدم از تاریخ تولید باتری عرضه شده در فروشگاه دو سال گذشته. سوالم اینه که آیا باتری موبایل هم مثل باتری قلمی حتی اگر کارنکرده باشه انقضا داره و خراب میشه؟
    • کاربر سایت

      1399/10/04 09:43:26
      • 0
      • 0

      بله باتری ها هم در صورت کار نکردن به مرور زمان تحلیل میشن و خراب خواهند شد. حدال مقدور سال 2019 بیابید

    • 0
    • 2
    ممنون از متن بسیار مفیدتون، خیلی بهم کمک کرد چون تازگیا باتری موبایلم خراب بود و تصمیم داشتم عوضش کنم اما با این وضعیت فکر میکردم همه اجناس فیک هستش. ممنون بابت راهنماییتون
    • 0
    • 0
    ممنون و متشکر از مطلب بسیار مفیدی که به اشتراک گذاشتین، قابلیت NFC روی گوشی های آیفون به چه صورت است؟ ممنون می‌شم راهنمایی کنید.
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/08/26 22:16:22
      • 0
      • 1

      ممنون از نظر شما کاربر عزیز، گوشی های آیفون در زمینه NFC تا همین چند سال پیش حرفی برای گفتن نداشتند چراکه جنس بدنه ی آن ها تمام فلز بود اما با معرفی آیفون 8 و مدل های جدیدتر و استفاده از قاب شیشه ای در پشت گوشی، اکنون می توانید از این قابلیت در گوشی های آیفون بهره مند شوید.

    • 2
    • 1
    حرف نداشت واقعا مقاله مفیدی بود خیلی بدردم خورد.
    • 0
    • 1
    بسیار عالی و کار راه انداز بود. خیلی ممنون بابت عکسا و نکته ای که در مورد تاریخ گفته بودین واقعا به درد خورد.
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/08/26 00:50:40
      • 0
      • 1

      با سلام سالار عزیز خوشحالیم که مطالب برای شما مفید واقع شده.همان طور که اشاره کردید یکی از مهمترین مسائل هنگام خرید باتری اصلی موبایل همین مبحث تاریخ ساخت باتری است.