تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.

قیمت و خرید عطر و ادکلن

یکی از جالب ترین اثراتی که از افراد پس از حضور در مکانی باقی می ماند، رایحه باقی مانده از عطر یا ادکلن آن‌ها می‌باشد که علاوه بر ایجاد بوی خوش و مطبوع به نوعی جاذبه نیز ایجاد می‌کند تا جایی که بسیاری از افراد را می‌توان با بوی عطرشان شناخت. همین موضوع عطر و ادکلن را به یکی از کالاهای پرمخاطب و پر فروش بازار تبدیل می کند. عطرها در واقع همان اسانس گل و گیاهان طبیعی هستند که به وسیله تقطیر و یا حفظ اسانس توسط روغن های مخصوص تولید می‌شوند و جالب است بدانید که عطرسازی یکی از بزرگترین صنعت‌های حال حاضر در دنیاست و شرکت های مختلفی با برندهای گوناگون به تولید عطر و ادکلن می پردازند و درواقع هر تولید کننده ی عطر برای محصول خود یک فرمول سری دارد که به هیچ وجه آن را فاش نمی کند.

در کنار اسانس های طبیعی خوش‌بو کننده های شیمیایی نیز در تولید عطر استفاده می شوند و معمولا مقداری الکل به اسانس عطر و ادکلن اضافه می شود که مقدار این الکل به نوع عطر و ادکلن و غلظت آن ها بستگی دارد. پس می توان گفت که قیمت عطر و قیمت ادکلن‌ با توجه به فرمول اختصاصی و میزان خاص بودن و ماندگاری متفاوت است. اما اگر شما از دوستداران این محصول هستید و یا قصد هدیه دادن آن را به عزیزانتان دارید باید بدانید که خرید عطر و ادکلن تقریبا با هر بودجه ای ممکن است و شما با توجه به مبلغی که برای این خرید در نظر گرفته اید می توانید یک کالای خوشبو و جذاب را تهیه کنید.

اما یکی از مسائلی که همیشه در خرید عطر و ادکلن برای مشتریان مطرح است یکی تفاوت رایحه‌های موجود در بازار با یکدیگر است و دیگری میزان دوام و ماندگاری عطر و یا ادکلن می باشد. ما در این مطلب انواع عطر ها را معرفی می کنیم و در مورد ماندگاری انواع مختلف و روش استفاده صحیح از عطر ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

انواع عطر و ادکلن

اگر بخواهیم تمام عطر های تولید شده و موجود در بازار را دسته بندی کنیم باید بدانیم که این محصولات از نظر غلظت عطر مایه های روغنی به 5 دسته تقسیم می شوند:

  • پرفیوم
  • ادوپرفیوم
  • ادوتویلت
  • ادوکلن
  • اوفرش (اسپری)

1. پرفیوم (Perfume)

در میان تمام عطرها، پرفیوم بیشترین غلظت را دارد و در واقع می توان آن را خالص ترین عطری که تولید می گردد نامید. پرفیوم ها که در شیشه ها و بسته بندی های بسیار لوکس و شیک عرضه می شود به جهت آن که 20 تا 30 درصد عطر مایه روغنی دارند از باقی محصولات، روغنی تر و سنگین تر می باشد. در کنار این غلظت بالا، پرفیوم ها میزان الکل کمتری نیز دارند و به همین جهت برای افرادی که پوستی حساس دارند بسیار مناسب خواهند بود. در مورد ماندگاری رایحه این عطر باید گفت که تقریبا بیشترین زمان ماندگاری را به خود اختصاص می دهد و در حدود 8 ساعت بر روی بدن باقی خواهد ماند. اما این نوع عطر را نباید به هر نقطه ای پاشید و بهترین نقطه برای اسپری کردن پرفیوم بر روی مچ دست و گردن که نقاط نبض دار بدن هستند، می باشد که سبب می شود ماندگاری آن نیز بیشتر شود. با توجه به ویژگی های مثبتی که به پرفیوم نسبت دادیم قابل پیش بینی است که یک پرفیوم مرغوب حتما قیمت بالایی خواهد داشت و اگر شما قصد خرید عطر و ادکلن لوکس برای عزیزانتان را دارید، پرفیوم مناسب ترین انتخاب است.

2. ادوپرفیوم (Eau De Perfume)

اُدوپرفیوم ها به اندازه پرفیوم ها غلیظ نیستند اما با توجه به دارا بودن 15 تا 20 درصد عطر مایه روغنی بعد از پرفیوم ها در رتبه دوم خالص بودن قرار می گیرند و مسلما از لحاظ دوام و ماندگاری رایحه به پای پرفیوم ها نمی رسند و دلیل آن میزان بیشتر آب و الکل موجود در این نوع عطر است. اما با تمام این اوصاف میانگین زمان دوام این عطر 5 ساعت است که زمان کمی نیست و میزان الکل موجود در آن نیز به اندازه ای نیست که به پوست های حساس آسیب برساند. اگر برای مصرف روزانه خود به دنبال یک عطر می گردید واین موضوع که قیمت عطر و ادکلن خیلی بالا نباشد برایتان مهم است، رایج ترین محصولات موجود در بازار همین اُدوپرفیوم ها هستند.

3. ادوتویلت (Eau De Toilette)

این نوع عطر دردسته ی عطرهای سبک قرار می گیرد و به جهت آن که میزان عطر مایه ی روغنی در آن حدود 5 تا 15 درصد است غلظت کمتری نسبت به دو دسته ی قبلی، یعتی پرفیوم و اُدوپرفیوم دارد. میزان ماندگاری این دسته از عطر ها حدودا 3 ساعت است، البته اُدوتویلت‌ها در کیفیت های متفاوتی در بازار موجودند و هم انواع با کیفیت آن عرضه می شود و هم انواعی نیز دارای کیفیت و ماندگاری کمتری هستند، اما به هر صورت میزان دوام آن ها به پرفیوم و اُدوپرفیوم ها نمی رسد و دلیل اصلی آن میزان زیاد الکل و آبی است که در فرمولاسیون آن ها وجود دارد. نکته ی جالب دیگر این است که استفاده از اُدوتویلت در روز پیشنهاد می شود در حالی که پرفیوم ها و اُدوپرفیوم ها بهتر است که برای شب استفاده شوند.

4. ادوکلن (ٍEau De Cologne)

این نوع از عطرها به جهت داشتن تنها 2 تا 4 درصد عطر مایه روغنی از سه دسته دیگر رقیق ترند و در واقع میزان الکل بسیار زیادی هم دارند که سبب می شود بهترین نوع آن ها نهایتا 2 ساعت ماندگاری داشته باشد و بیشتر به درد استفاده روزانه می خورند، معمولا مردان را طرفدار اصلی ادکلن می دانند و شاید به همین جهت باشد که انواع زنانه آن کمتر از انواع مردانه تولید می شود. به جهت ویژگی هایی که ادکلن ها دارند آن ها را باید بیشتر اسپری کرد. این محصولات دارای برچسب قیمتی مقرون به صرفه می باشند، اما باید بدانید اگر به دنبال یه رایحه با کیفیت، خاص با ماندگاری بالا هستید، خرید ادکلن برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود.

5. اوفرش (Eau Fraiche)

اوفرش ها حدود 1 تا 3 درصد عطر مایه روغنی دارند و حدود 2 ساعت ماندگاری خواهند داشت، درست است که این نوع از عطر ها لقب رقیق ترین محصول را به خود اختصاص می دهند اما با ادکلن ها یک تفاوت اساسی دارند و آن میزان بسیار اندک الکل در آن هاست، درواقع بیشتر اوفرش ها از آب تشکیل شده و می توان آن ها را نوعی آب معطر نامید که می توانند حس تازگی را به پوست منتقل کنند.

انواع رایحه در عطر و ادکلن

برای ساخت و تهیه عطرها و ادکلن ها معمولا از رایحه و بوهای مختلفی استفاده می‌کنند. از این بین می‌توان به انواع میوه‌ها، مرکبات و گیاهان اشاره کرد. استفاده و علاقه هر فرد به هر کدام ار این رایحه ها به گونه‌ای نشان دهنده‌ی شخصیت هر فرد نیز می‌باشد. بر اساس بویی که این ترکیبات دارند آن ها را در دو دسته‌ی سرد و گرم قرار می‌دهند. به عنوان مثال بوی قهوه، وانیل و شکلات بیشتر ما را به سمت فضاهای سرد و زمستانی می‌برد که استشمام این بوها در فضایی سرد بسیار لذت بخش می‌باشد. در عوض عطر گل‌های بهاری و یا عطری با بوی چوب ما را به فصل بهار با آب و هوای معتدلش می‌برد. بر اساس این دسته‌بندی افراد باید از عطرهای گرم در فصول سرد و زمستانی و از عطرهای سرد و خنک در فصول گرم سال استفاده کنند.

طرز استفاده صحیح از عطر و ادکلن

همیشه یکی از دغدغه های افراد هنگام خرید عطر و ادکلن کیفیت و ماندگاری محصول است در همین راستا باید بدانید که تمام انواع عطری که در بالا نام بردیم در کیفیت های مختلفی موجودند و این که مثلا شما یک پرفیوم خریداری کنید به این معنی نیست که کیفیت آن بسیار عالی خواهد بود و به خاطر قیمت ماندگاری بیشتری نیز دارد. پس برای خرید و استعلام قیمت عطر و ادکلن اورجینال به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

اما طریقه مصرف عطر پس از خریداری، یکی از مسائلی است که می تواند در مدت زمان دوام آن تاثیر داشته باشد.

نکته اول این است که هیچ گاه از چند عطر و رایحه مختلف به صورت همزمان استفاده نکنید و در گام دوم به خاطر داشته باشید بهترین مکان برای اسپری کردن عطر بر روی دست، گردن و پشت گوش است و بهتر است آن را بر روی لباس نپاشید، شاید عجیب باشد اما برخی مچ پا را نیز برای اسپری کردن عطر پیشنهاد می کنند.

بهترین زمان برای عطر زدن پس از حمام می باشد که پوست تمیز است و برای این کار شیشه عطر را در فاصله ای حدود 7 تا 15 سانتیمتر از خود بگیرید و به خاطر داشته باشید که زیاد اسپری نکنید، 3 تا 4 پاف کافی است.