تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 132
  • 30226 مرتبه
  • 1399/07/07

بهترین گوشی های ارزان سامسونگ

بهترین گوشی های ارزان سامسونگ

این روز ها، بازار رقابت بین شرکت های تولید کننده تلفن همراه بسیار داغ است و هر کدام سعی می کنند با ارائه یک یا چند گوشی با کیفیت بالا و ویژگی های خاص گوی سبقت را از یکدیگر بربایند، در این حین در بازار متلاطم اقتصادی، توجه ویژه به پایین رده های ها ارزشمند و به عبارتی گوشی های ارزان قیمت یکی از اصول تولیدات محصولات الکترونیکی می باشد. ما این روز ها با گوشی های هوشمند پرچمدار و حتی میان رده ای رو به رو هستیم که قیمتشان بسیار بالاست و درست است که همه دوست دارند یک گوشی خاص و منحصر به فرد به دست بگیرند اما گاهی امکانش فراهم نیست. در ادامه به معرفی بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ می پردازیم.

اما به هرترتیب در این دوره هر کسی به یک اسمارت فون نیاز دارد، پس باید به سراغ انتخاب های معقول تر و مقرون به صرفه رفت. شرکت های مختلف در میان مدل های خود از تولید این مدل های مقرون به صرفه نیز غافل نبوده اند. در این راستا در این مطلب به معرفی مختصر چند گوشی مقرون به صرفه از برند سامسونگ می پردازیم.

گوشی های تلفن سامسونگ بهترین های جهان محسوب می شوند، زیرا این شرکت به طور معمول برخی از بهترین گوشی های اندرویدی را که تاکنون دیده ایم را منتشر کرده است.

 

باید توجه داشت که گوشی های پرچم دار سامسونگ جزو گران قیمت ترین گوشی های موجود در بازار هستند، مانند Samsung Galaxy Note 20 و +Samsung Galaxy S20، اما نکته جالب توجه اینجاست که سامسونگ فقط برای گوشی های پرچم دار و گران قیمت معروف نشده بلکه از سال 2019 به سمت بازار گوشی های میان رده و گوشی های اقتصادی نیز قدم برداشته است و بسیار خوب عمل کرده است. 

 

در لیست زیر به بررسی برخی از گوشی های ارزان سامسونگ می پردازیم با ما همراه باشید.

 

1. گوشی سامسونگ گلکسی A03s

در دنیای پرهیاهوی گوشی‌های هوشمند، سامسونگ همواره با ارائه طیف وسیعی از محصولات، نیازهای مختلف کاربران را پاسخگو بوده است. در میان این تنوع، گلکسی A03s به‌عنوان یکی از اعضای جدید خانواده A، با درخشش در میان ستارگان اقتصادی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این گوشی با اتکا به مشخصات قابل‌توجه و قیمتی مناسب، گویی تاج‌گذاری خود را در قلمرو گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه جشن می‌گیرد و تبدیل به بهترین گوشی ارزان سامسونگ می شود.

گوشی A03s با ظاهری ساده و در عین حال زیبا، نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. در قاب جلویی، شاهد نمایشگر 6.5 اینچی هستیم که با حاشیه‌های کم، فضای بیشتری را برای نمایش محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد. جنس پلاستیکی بدنه در کنار وزن 196 گرمی، حس خوشایندی را در دستانتان تداعی می‌کند و خیال‌تان را از استحکام آن آسوده می‌سازد. A03s در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود تا بتوانید متناسب با سلیقه خود، بهترین گوشی ارزان سامسونگ را از میان آن‌ها انتخاب کنید. نمایشگر 6.5 اینچی A03s با رزولوشن 720 x 1600 پیکسل، برای تماشای فیلم، وبگردی و انجام بازی‌های سبک، تصاویری واضح و روشن ارائه می‌دهد. روشنایی کافی نمایشگر، استفاده از آن را در محیط‌های باز نیز امکان‌پذیر می‌کند. همچنین برای حفاظت هرچه بیشتر از این اسمارت فون پیشنهاد ما تهیه گلس آنتی استاتیک میتوبل گوشی سامسونگ GALAXY A03s می باشد.

Helio P35، پردازنده‌ای که در قلب A03s نهفته، برای انجام کارهای روزمره و امور عادی مانند وبگردی، تماشای فیلم و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یار و یاور شما خواهد بود. 3 یا 4 گیگابایت رم نیز در کنار این پردازنده، به روان‌تر شدن عملکرد و اجرای چند برنامه به طور همزمان کمک می‌کند. ثبت خاطرات شیرینتان را به A03s بسپارید! دوربین سه‌گانه پشتی این گوشی، شامل یک لنز 13 مگاپیکسلی (اصلی)، یک لنز 2 مگاپیکسلی (ماکرو) و یک لنز 2 مگاپیکسلی (عمق سنج) می‌شود. با کمک لنز اصلی، می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت قابل‌قبول در نور کافی ثبت کنید. علاقه‌مندان به عکاسی از نماهای نزدیک، می‌توانند از لنز ماکرو برای ثبت جزئیات ریز دنیای اطرافشان استفاده کنند. لنز عمق سنج نیز برای ایجاد افکت بوکه و محو کردن پس‌زمینه در عکس‌های پرتره به کار می‌آید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی A03s نیز برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های تصویری، عملکرد مناسبی دارد. خوشبختانه در وبسایت خاص باکس نیز گاردهایی برای حفاظت از دوربین و پنل های این گوشی وجود دارد. از گارد سیلیکونی گوشی سامسونگ A03s گرفته تا کیف چرمی گوشی سامسونگ A03s.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی A03s، خیال شما را از بابت طول عمر شارژ تا به کلی آسوده می‌کند. این باتری قدرتمند، می‌تواند به راحتی یک روز کامل را با استفاده معمولی و حتی بیشتر، دوام بیاورد. که البته در کنار شارژر 15 وات، حس و حال بهترین گوشی ارزان سامسونگ را القا می کند. گوشی A03s با اندروید 11 و رابط کاربری One UI Core عرضه می‌شود. رابط کاربری One UI Core ساده و روان است و امکانات شخصی‌سازی زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد. نقطه عطف ماجرا موجود بودن شارژر فست اصلی سامسونگ A03s می باشد که شما می توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

سامسونگ گلکسی A03s با ارائه مشخصات قابل‌قبول، طراحی زیبا و قیمتی مناسب، در میان گوشی‌های اقتصادی، گویی الماسی درخشان است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. این گوشی برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال بهترین گوشی های ارزان سامسونگ برای انجام کارهای روزمره، تماشای فیلم و وبگردی هستند، انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

 

گوشی ارزان سامسونگ

2. گوشی سامسونگ Galaxy A12

امروزه کمتر کسی است که از سری A گوشی های سامسونگ نشنیده باشد. این دسته از گوشی های سامسونگ همواره مورد توجه کاربران خاص بوده که به دنبال خرید بهترین گوشی میان رده هستند. یکی گوشی‌های این سری که به عنوان بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب از آن یاد می‌کنیم، سامسونگ Galaxy A12 است که یکی از پایین ترین مدل‌های موجود در سری A می‌باشد. 

معرفی این گوشی زیبا و ارزان قیمت را با طراحی و نمایشگر آن شروع می‌کنیم. طراحی این گوشی به نسبت قیمت آن کاملا توجیه پذیر است و شما هیچ نقطه ضعفی در طراحی این گوشی نمی‌بینید. صفحه نمایشی که سامسونگ استفاده کرده است، یک پنل با بریدگی موسوم به Infinity-V است که برای قرارگیری دوربین سلفی ایجاد شه است. این پنل 6.5 اینچی از نوع IPS LCD است و با وضوح HD+ خود، تراکم پیکسلی را به عدد 264 ppi رسانده است.

در دیگر قسمت‌های سخت افزار ما یک پردازنده 12 نانومتری مدیاتک با مدل Helio P35 را می‌بینیم که دارای هشت هسته پردازشی است. چیپ گرافیکی گلکسی A12 نیز PowerVR GE8320 است. A12 سامسونگ در چهار نسخه از لحاظ حافظه معرفی شده است. نسخه پایه با حافظه رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابات ساخته شده است و پس آن به ترتیب نسخه های 4/64، 4/128 و 6/128 قرار می گیرند. خوشبختانه در بخش انرژی شاهد حضور یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری هستیم که بازدهی فوق‌العاده‌ای دارد.

دوربین‌های این گوشی چهار لنز هستند که با چنین قیمتی قطعا یک گزینه خوب عکاسی با بودجه پایین را برای شما معرفی می‌کند. لنز اصلی این گوشی سنسور 48 مگاپیکسلی است و در کنار خود یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق را قرار داده است.


گوشی ارزان قیمت سامسونگ

3. گوشی سامسونگ Galaxy M01

خوشبختانه اگر طرفدار سامسونگ هستید، میان رده های این شرکت تنوع بسیار بالایی دارند و چنانچه به دنبال یک گوشی سامسونگ ارزان قیمت هم می‌گردید باز هم شانس به شما رو کرده است زیرا Galaxy M01 یکی از بهترین مدلهای قرار گرفته در این لیست است. این گوشی در کنار قیمت مناسبی که دارد، اصالت و امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از آنجایی که با یک سری M روبه رو هستید، منتظر معرفی یک باتری قدرتمند از سوی این گوشی باشید.

ابعاد این گوشی 147.5x70.9x9.8 میلی‌متر و از بدنه‌ای پلاستیکی استفاده می‌کند. چندان هم دور از انتظار نیست چرا که با یک گوشی ارزان از سامسونگی رو به رو هستیم که حتی در پرچم داران خود هم از پلاستیک در ساخت بدنه استفاده می‌کند. نمایشگر این گوشی اندازه‌ی 5.7 اینچی دارد که 78 درصد از قاب رو به رویی را پوشش داده است. وضوح نمایشگر 294 پیکسل بر هر اینچ است.

قلب تپنده‌ی گوشی M01 یک پردازنده پایین رده از شرکت کوالکوم به نام Snapdragon 439 است. لیتوگرافی در نظر گرفته شده برای این پردازنده هشت هسته‌ای، معیار 12 نانومتری است که یک چیپ گرافیکی تحت عنوان Adreno 505 نیز در کنار آن قرار گرفته است. از این گوشی تنها یک نسخه با ظرفیت 3 گیگابایت رم و 32 گیگ حافظه ذخیره‌سازی تولید شده است. یک باتری 4000 میلی آمپری نیز مدیریت مصرف صفحه نمایش و پردازده شما را در دست خود دارد.

سامسونگ Galaxy M01 از دوربین دوگانه در قاب پشتی خود استفاده می‌کند. لنز اصلی این سیستم دوربین دوگانه را یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل داده است. در کنار این لنز یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز قرار گرفته است که دیافراگم f/2.4 را دارد. دوربین سلفی نیز سنسور 5 مگاپیکسلی است.

 

بهترین گوشی ارزان ساسمونگ

4. گوشی سامسونگ Galaxy A02

سامسونگ گلکسی A02 یکی از مدل‌های ارازن قیمت این کمپانی است که با هدف قرار دادن کاربران بودجه محور و در ژانویه 2020 با مشخصات بسیار خوبی معرفی شده است. پس از مدل پرفروش Galaxy A01 سامسونگ تصمیم به بازبینی و ارتقای این مدل با معرفی A02 نمود. در این گوشی و در بخش باتری، حافظه و صفحه نمایش شاهد چند به روزرسانی نسبت به مدل قبل هستیم.

طراحی این گوشی به نسبت مدل‌ قبل تفاوت چندانی نکرده است. اما نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی افزایش یافته و به عبارتی دیگر، حاشیه‌های نمایشگر به طور قابل توجهی کم شده است. صفحه نمایش این گوشی یک پنل PLS IPS 6.5 اینچی است که وضوح آن 720x1600 پیکسل در نظر گرفته شده است. به همین منظور تراکم پیکسلی آن به عدد 270 پیکسل بر هر اینچ رسیده است.

پردازنده‌ای که گوشی Galaxy A02 از آن استفاده می‌کند،Mediatek MT6739W  است که با فرآیند 28 نانومتری تولید شده است. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 است که در بخش بازی‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند. نسخه پایه و ارزان قیمت این گوشی، حافظه رم 2 و حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایتی دارد. نسخه متوسط با همین میزان حافظه ذخیره سازی اما با رم 3 گیگابایتی معرفی شده است و نسخه گران قیمت از رم 3 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی استفاده می‌کند. باتری استفاده شده در این گوشی نیز ظرفیت 5000 میلی آمپری دارد که در یک گوشی ارزان سامسونگ ظرفیت قابل قبولی است.

دوربین‌های این گوشی سیستم دوگانه دارد. لنز اصلی یک دوربین 13 مگاپیکسل است و دوربین دوم نیز سنسوری 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو دارد. دوربین سلفی هم که درون بریدگی صفحه نمایش قرار گرفته لنز 5 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A02 قادر است با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه برای شما فیلم برداری کند.

بهترین گوشی ارزان سامسونگ

5. گوشی سامسونگ A02s

سامسونگ Galaxy A02s یکی دیگر از محصولات سامسونگ است که از قیمت خوبی برخوردار است. سامسونگ با معرفی سری A توانست جایگاه خوبی در بازار میان رده های جهان پیدا کند اما این میان رده ها قرار است باز هم در دسته بندی های مختلفی عرضه شوند. این سری هم شامل گوشی‌های گران قیمت تر با قدرت نزدیک به پرچم داران میشود و هم شامل گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی تر که قدرت خرید کاربران را افزایش می‌دهد. گلکسی A02s نیز دقیقا در دسته دوم یعنی گوشی‌ های ارزان قیمت سامسونگ قرار می‌گیرد.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع PLS LCD است که کیفیت معمولی دارد. این نمایشگر به وسیله‌ی ناچ قطره ای برش خورده است.

دوربین استفاده شده در سامسونگ Galaxy A02s سه گانه می‌باشد و از یک سنسور 13MP و دو سنسور 2MP استفاده می‌کند. شما به‌وسیله دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی می‌توانید از لحظات به‌ یاد ماندنی با جزئیات دقیق عکس بگیرید. فوکوس را با دوربین عمق‌سنج سفارشی کنید یا با دوربین ماکرو به جزئیات سوژه خود نزدیکتر شوید. دوربین ماکرو جلوه بوکه طبیعی را روی عکس‌هایتان اعمال می‌کند و باعث می‌شود سوژه شما نسبت به پس‌زمینه متمایز شود. شاید در نگاه اول شما احساس کنید که نمایشگر کیفیت کافی را نداشته باشد اما دو نکته را باید در نظر بگیرید تا تصمیم سامسونگ برای استفاده از چنین نمایشگری را بهتر درک کنید. نکته‌ی اول کاهش هزینه ها برای کاهش قیمت کلی محصول است و نکته‌ی دوم افزایش بازدهی باتری که به طور حتم نکته‌ی حائز اهمیتی است.

دوربین عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی نیز به شما اجازه می‌دهد عمق میدان را در عکس‌هایتان تنظیم کنید. با یک لمس ساده، به‌آسانی می‌توانید محوی پس‌زمینه پشت سوژه را برای عکس‌های پرتره با کیفیت بالا و به‌طور دقیق تنظیم کنید.

در بخش پردازنده و سخت افزار سامسونگ یک چیپست هشت هسته‌ای کوالکوم به نام Snapdragon 450 را برای این گوشی در نظر گرفته است. مدیریت انرژی نیز در این گوشی بر عهده‌ی باتری پرقدرت 5000 میلی آمپری است که مسلما با توجه به صفحه نمایش بازدهی خوبی را از آن شاهد هستیم. این گوشی در دو نسخه 3/32 و 4/64 گیگابایت معرفی شده است.

 

بهترین گوشی های ارزان سامسونگ

6. گوشی سامسونگ A01 Core

سامسونگ Galaxy A01 Core یک میان رده خوش قیمت از این شرکت می باشد که در تابستان 2020 معرفی شد و یکی از ارزان ترین گوشی های سامسونگ نیز محسوب می شود. بدنه پلاستیکی این گوشی ابعادی به اندازه 141.7x67.5x8.6 میلی متر دارد و گوشی خوش دستی می باشد. گلکسی A01 Core در رنگ های مشکی، آبی و قرمز موجود می باشد تا همه ی سلایق را در بر بگیرد.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.3 اینچی می باشد که رزولیشن 720 در 1480 را داراست و 74 درصد از قاب جلویی را اشغال نموده است. به سبب این رزولیشن تراکم پیکسلی به عدد 311 پیکسل بر هر اینچ رسیده است. کیفیت و میزان روشنایی در این نمایشگر نسبت به قیمت گوشی قابل قبول است و شما را راضی نگه می دارد.

سامسونگ A01 Core مجهز به یک پردازنده مدیاتک MT6739 است که با فرآیند تولید 28 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده ی 4 هسته ای دارای فرکانس 1.5 گیگا هرتز بوده و 4 هسته ی آن از نوع Cortex-A53 می باشد. در قسمت پردازنده ی گرافیکی نیز یک تراشه ی Power VR GE8100 وظیفه پردازش اطلاعات تصویری را بر عهده دارد.

این گوشی میان رده در دو نسخه متفاوت معرفی شده است. اولین نسخه مجهز به رم 1 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت می باشد و در کنار آن نسخه قدرتمند تر با رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایت معرفی شده است. حافظه داخلی به کمک کارت حافظه نیز قابل افزایش است پس جای هیچ نگرانی برای کمبود حافظه ندارید.

دوربین های سامسونگ Galaxy A01 Core تشکیل شده از یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسل و یک سلفی 5 مگاپیکسلی که کیفیت متوسطی دارند و تقریبا قابل قبول می باشند. در کنار این دوربین یک فلش LED نیز به منظور عکس برداری در محیط های تاریک قرار گرفته است. کیفیت این دوربین در بخش فیلم برداری به رزولیشن 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود شده است.

باتری این گوشی ظرفیت 3000 میلی آمپری دارد که از نوع لیتیوم یونی می باشد. با چنین ظرفیتی و با استفاده معمولی شما این باتری قادر است به اندازه 1 روز شما را همراهی نماید و در پایان روز حتما به شارژر نیاز پیدا خواهید کرد. این باتری به کمک یک شارژر 3.5 واتی شارژ می شود که از نوع معمولی بوده و پرسرعت نیست.

با افزایش بی رویه ی قیمت ها در بازار گوشی های هوشمند، قدرت خرید بسیار محدود شده است و سامسونگ A01 Core مدلی است که می تواند شما را در یک خرید مقرون به صرفه همراهی کند.

 

گوشی سامسونگ ارزان

7. گوشی سامسونگ Galaxy A2 Core

این گوشی شرکت سامسونگ در سال 2019 به عنوان یک گوشی پایین رده به بازار عرضه شد و قیمت آن در زمان عرضه 79 دلار بود . این گوشی با اندرویدی که مخصوص گوشی های پایین رده ارائه شده بود و برای اولین بار با سامسونگ A2 Core رونمایی گردید، یعنی Android OS v8.1 Go Edition اجرا می گردد. بدنه A2 Core پلاستیکی بوده و در دو رنگ آبی و طوسی موجود است.

این گوشی یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن  540 در 960 دارد که نسبت ابعاد آن 9:16 است. صفحه نمایش این گوشی به اندازه ای بزرگ هست که از آن راضی باشید و کیفیت به نسبت خوبی دارد، شاید تنها زمانی که تصویر در آن کمی تار شود در هنگام تماشای فیلم باشد.

گوشی سامسونگ A2 Core با اندروید 9 اجرا می شود و دارای یک پردازنده از نوع Exynos 7870 که یک تراشه ی 8 هسته ای با قدرت پردازش 1.6 گیگا هرتز می باشد و یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali-T830 MP1 آن را همراهی می کند، این پردازنده بازدهی قابل قبولی داشته در حدی که مثلا شما با آن بازی های 2 بعدی را بسیار روان انجام می دهید ولی در بازی های سه بعدی قدری مشکل خواهید داشت و شاید هم مقداری کندی در برنامه های سنگین مشاهده کنید.

رم این گوشی 1 گیگابایت است و یک حافظه داخلی 16 گیگاباتی نیز برای آن در نظر گرفته که خب میزان آن با یادآوری قیمتش توجیه پذیراست. اگر نگران این موضوع هستید که فضای ذخیره اطلاعات ممکن است برای شما کم باشد. اصلا نگران نباشید گلکسی A2 Core از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند.

دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی عکس های متوسطی ثبت می کند و به درد گرفتن عکس های زیاد نمی خورد و دوربین سلفی آن هم یک لنز 5 مگاپیکسلی دارد که به یاری فلش LED برای افزایش نور عکس هایی را ثبت می کند که میتوان به آن ها لقب معمولی داد. کیفیت فیلم های ثبت شده توسط این گوشی هم 1080، 30 فریم در ثانیه می باشد، که در دنیای این روز های تلفن های همراه فوق العاده نیست اما نمی توان به آن ناکار آمد هم گفت.

ظرفیت باتری Li-Ion گوشی سامسونگ A2 Core، 2600 میلی آمپر ساعت است که برای گوشی ای با این اندازه عدد استاندارد بوده و در کل عمر باتری مناسب است مگر آن که مرتب اینترنت گوشیتان روشن باشد یا با آن مدت زیادی بازی کنید. اما نگران نباشید این باتری قابلیت این را دارد که به راحتی توسط کاربر تعویض شود پس داشتن یک باتری اضافی مشکل گشاست.

در مجموع باید گفت با قیمت خوبی که این گوشی دارد به عنوان یک تلفن همراه برای استفاده های عادی روزمره بسیار کارا است و نیاز های یک کاربر از جمله عکس برداری، ذخیره اطلاعات، وب گردی، بازی کردن و ... را کاملا پاسخگوست. قیمت این گوشی مزیت اصلی آن است که مخاطب را به سمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A2 Core سوق می دهد و این مدل را در لیست بهترین گوشی‌های ارزان سامسونگ جای می‌دهد.

 

گوشی سامسونگ ارزان

8. گوشی سامسونگ Galaxy A10s 

این گوشی در دسته میان رده های ساسونگ جای دارد و می توان گفت که با دیگر محصولات خانواده اش در مدل A10 کمی متفاوت است. قیمت  گوشی گلکسی A10s در زمان عرضه اش چیزی حدود 150 دلار بود پس می توان گفت که قیمت مناسبی داشته و یک تلفن هوشمند مقرون به صرفه به حساب می آید که در دسته‌بندی گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ جای می‌گیرد.

سامسونگ در این محصول طراحی مدرنی را ارائه کرده و گلکسی A10s از آن دسته گوشی هایی است که سعی شده شبیه به بالا رده ها طراحی شود. سامسونگ گلکسی A10s در رنگ های مشکی، آبی، سبز و قرمز موجود است و بدنه پلاستیکی این گوشی همراه با فریم پلاستیکی مقاومت بدنه در برابر ضربات را تا حدودی بالا می برد. وزن پایین و ضخامت کم، این دستگاه را به یک تلفن هوشمند خوش دست تبدیل کرده است.

گوشی موبایل A10s دارای پنل نمایشگر از نوع IPS LCD  با اندازه 6.2 اینچ است که نمایشگر بزرگی محسوب می شود. نسبت ابعاد تصویر در آن نیز 19:9 است. کیفیت نمایش تصاویر توسط این نمایشگر مطلوب بوده و به جهت اندازه بزرگ آن احتمالا مورد علاقه کسانی است که به دیدن فیلم تمایل بسیاری دارند. این صفحه نمایش رزولوشن 720 در 1520 دارد و با فضای 82 در صدی نسبت به بدنه مساحت خوبی را به خود اختصاص داده است. به صفحه نمایش که نگاه کنید حاشیه آن کاملا مشخص است و دوربین سلفی در بالای نمایشگر در یک ناچ قطره ای قرار دارد. می توان گفت که این اسمارت فون در حد گوشی های مقرون به صرفه نمایشگر خوبی دارد اما زیاد روی وضوح تصویر آن در نور مستقیم خورشید حساب نکنید.

پکیج دوربین دوگانه این دستگاه شامل یک لنز اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است که در یک ماژول کوچک در پشت گوشی زیر هم قرارگرفته اند.

کیفیت تصاویر ثبت شده در نور مناسب روز با این گوشی بسیار خوب است و عکس ها وضوح راضی کننده و جزییات بالایی دارند اما در شب این دوربین آنچنان دلپذیر عمل نمی کند و می توان نویز را در اکثر تصاویر ثبت شده با آن مشاهده کرد.

نکته جالبی که راجع به این دوربین وجود دارد، قابلیت عسکبرداری به صورت پرتره است که در این حالت تفکیک سوژه اصلی از زمینه رضایت بخش می باشد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن با دو حالت عکس برداری تکی و گروهی نیز نمره قبولی را دریافت می کند هر چند که شاید باید از بین عکس های گرفته شده برخی را کنار بگذارید.

در حالت فیلم برداری گوشی گلکسی A10s برای شما فیلم هایی با کیفیت 1080، 30 فریم بر ثانیه می گیرد و در کل دوربین این گوشی برای دستگاه میان رده ای با این قیمت خوب عمل می کند اگر بخواهیم به یک ایراد اساسی راجع به دوربین آن اشاره کنیم، حتما عکس های تاری است که در نور کم مخصوصا در شب ثبت می کند.

پردازنده ی مرکزی این گوشی از نوع Mediatek MT6762 Helio P22 است که با فرآیند ساخت 12 نانومتری تولید شده و در کنار یک پردازنده ی گرافیکی از نوع PowerVR GE8320 وظیفه پردازش اطلاعات و تصاویر این گوشی را به عهده دارند. این چیپست از دسته چیپست هایی است که عملکرد مناسبی دارند پس انتخاب درستی برای این گوشی میان رده بوده و شما را با یک گوشی روان با سرعت مناسب رو به رو می کند. این سخت افزار قابلیت اجرای بازی ها در سطح معمولی را به صورت روان و پویا دارد اما اگر به دنبال انجام بازی های سنگین تر هستید باید بدانید که لگ و هنگی حتما در طول بازی برایتان اتفاق می افتد.

این گوشی در دو مدل با رم 2 گیگابایتی و 3 گیگابایتی عرضه می شود که هر دو حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارند، این اندازه ها برای یک گوشی میان رده نشانگر این است که شرکت سازنده حدود استاندارد را رعایت کرده، اگر این میزان حافظه برای فعالیت های شما کم می باشد، کافیست از کارت حافظه جانبی که این گوشی آن را پشتیبانی می کند استفاده کنید.

نیروی این گوشی هم توسط یک باتری قوی 4000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری تامین می شود که به خاطر وجود این باتری قوی، گوشی شما می تواند تا 2 روز روشن بماند، اما در حین استفاده معمول و روزمره با روشن بودن اینترنت و ... شب باید حتما گوشیتان را به شارژ بزنید.

متاسفانه در این گوشی خبری از قابلیت فست شارژ نیست و برای 0 تا 100 شدن توسط شارژر این گوشی حدودا به 2 ساعت زمان نیاز دارید.

در مجموع اگر دنبال یک میان رده با قیمت مناسب و بازدهی خوب می گردید خرید سامسونگ گلکسی A10s را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

گوشی سامسونگ ارزان

9. گوشی سامسونگ Galaxy A11

این تلفن هوشمند ارزانترین گوشی عرضه شده توسط کمپانی سامسونگ در سال 2020 نام گرفته و از خانواده ی مدل هایی چون گلکسی A10 و گلکسی A10s می باشد. در خانواده ی این گوشی های میان رده اکثر ویژگی های کلی یکسان است و تنها تفاوت هایی را، برای بهبود بیشتر، از یک مدل تا مدل بعدی شاهد هستیم. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A11 مهمترین ویژگی مثبت آن است که کاربران را به خریدش مشتاق می کند. گلکسی A11 در مقایسه با مدل A10 از نظر طراحی بدنه تغییر آنچنانی نکرده و همان بدنه پلاستیکی به همراه فریمی از همین جنس برایش حفظ شده است. 

تنها تفاوتی که در ظاهر می بینیم حذف ناچ از روی نمایشگر و تبدیل آن به یک صفحه صاف و یکدست بوده که برای طرفداران تماشای فیلم حتما نتیجه ی بسیار رضایت بخشی را به همراه خواهد داشت.

این گوشی در چهار رنگ سیاه، سفید، آبی و قرمز در دسترس قرار دارد. این گوشی در سال 2020 عرضه شده و با اندروید 10 کار می کند و قابلیت استفاده از دو سیم کارت با آن وجود دارد.

نمایشگر آن که تصاویر را با کیفیت HD+ و رزولوشن 720 در 1560 ارائه می کند، یک پنل ال سی دی 6.4 اینچی، از نوع TFT لمسی خازنی را دارا می باشد. این صفحه نمایش با قابلیت پخش 16 میلیون رنگ و ابعاد بزرگش به نسبت مدل قبلی یعنی گلکسی A10 نمایشگر بهتری به حساب می آید. روشنایی و وضوح این نمایشگر در حد معمول است و کار کردن با آن در اکثر مواقع رضایت بخش خواهد بود. نسبت ابعاد این صفحه نمایش به بدنه گوشی در حدود 82 درصد است. در واقع سامسونگ با استفاده از این نمایشگر یک تیر و دو نشان زده، این صفحه نمایش ارزان قیمت با کیفیت خوب با اصلاح مواردی مثل یکدست کردن صفحه، ظاهر را زیباتر کرده ولی قیمت گوشی گلکسی A11 را همچنان پایین نگه داشته است.

پس زیبایی ظاهری اولین پبشرفت گلکسی A11 نسبت به مدل های پیش از آن بوده است.

دومین ویژگی که نظرها را بسیار به خود جلب کرد استفاده از یک دوربین سه گانه برای این گوشی بود دوربین سه گانه ای که لنز اصلی آن یک لنز 13 مگاپیکسلی از نوع واید است، لنز بعدی یک لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید برای ثبت تصاویر فوق عریض است و در آخر یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی نیز آن را تکمیل می کند. این دوربین ها به صورت زیر هم در یک ماژول مستطیلی در پشت گوشی قرار دارند و یک فلش ال ای دی نیز آن ها را همراهی می کند.

دوربین سلفی گلکسی A11  نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی دقیقا مانند مدل گلکسی A10 است و مسلما کیفیت و نتایجی مشابه آن خواهد داشت، دوربین فیلم برداری آن نیز با کیفیت 1080 و 30 فریم در ثانیه فیلم های متوسطی را ثبت خواهد کرد. در یک جمله می توان دوربین این گوشی را معمولی و قابل قبول توصیف کرد.

پردازنده ی مرکزی این گوشی یک تراشه هشت هسته ای 1.8 گیگاهرتزی از نوع اسنپ دراگون 425 است، قبل از عرضه نیز برخی پیش بینی می کردند که این بار سامسونگ از تراشه اسنپ دراگون برای مدل A11 استفاده کند و همانطور که می بینیم این پیشبینی ها کاملا درست بود. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 506 است پس می توان انتظار داشت که عملکرد این گوشی نیز به نسبت نسخه های قبلی روان تر و بهتر باشد و از پس نمایش انیمیشن و بازی های مختلف بهتر بر بیاید و لگ و تاخیر را کمتر کند.

این گوشی در دو نسخه به بازار عرضه شده است یک نسخه با رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایت و دیگری با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایت. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم این اعداد برای یک تلفن هوشمند میان رده اعداد استاندارد و قابل قبولی است و برای کسانی که ظرفیت بیشتری می خواهند در گلکسی A11 امکان استفاده از کارت حافظه جانبی وجود دارد.

در مورد باتری این دستگاه باید گفت که واقعا نقطه قوت آن محسوب می شود. یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی قوی با عمر طولانی و میزان نگه داری مناسب شارژ. گلکسی A11 این باتری را از نسل پیشین به همراه آورده اما نکته ی مثبتی که به A11 اضافه شده شارژر 15 واتی آن است که قابلیت فست شارژ داشته و مدت زمان 2 ساعته مورد نیاز برای شارژ این باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را کاهش داده و مخاطبان را به این گوشی امیدوار کرده است.

خرید گوشی گلکسی A11 که یک محصول تازه نفس است برای کسانی که بودجه محدودی برای تلفن همراه کنار گذاشته اند انتخاب بسیار مناسبی است چون شرکت سامسونگ این گوشی را با قیمت بسیار مناسب و ویژگی های مطلوب و مخاطب پسند طراحی و وارد بازار کرده است.

 

گوشی سامسونگ ارزان

10. گوشی سامسونگ Galaxy A01

این گوشی هم مانند موارد بالا که به معرفی آن ها پرداختیم یک میان رده ارزان قیمت است که باب طبع مخاطبانی است که به دنبال گوشی هوشمند با قیمت پایین می گردند.

این گوشی در سال 2019 عرضه شد و ظاهر به روز و مطلوبی دارد. گلکسی A01 با ابعادی که دارد درمقایسه با گوشی های بزرگ امروزی کوچک و خوش دست محسوب میگردد. بدنه این گوشی پلاستیک مات است و در رنگ های مشکی، آبی و قرمز ارائه می شود. یکی از بدی های این گوشی این است که با یک شیء تیز به راحتی می توان روی بدنه آن خط و خش ایجاد کرد.

نمایشگر آن از نوع PLS TFT لمسی خازنی با قابلیت پخش 16 میلیون رنگ است. این صفحه نمایش 5.6 اینچی 75 درصد بدنه را از آن خود کرده است و می تواند رزولوشن 720 در 1520 پیکسل را ارائه کند در حالی که نسبت ابعاد تصویر درآن 19:9 است.

دور تا دور نمایشگر یک حاشیه مشکی رنگ قرار دارد و نکته ی بد راجع به آن این است که در این گوشی خبری از حسگر اثر انگشت نیست. در بررسی ها این نمایشگر، در نور معمولی بازدهی خوبی دارد اما  اگر در نور مستقیم خورشید باشید تقریبا چیزی نخواهید دید. اما فراموش نکنید که شما با یک گوشی با قیمت پایین روبه رویید پس انتظار خاصی از آن نداشته باشید. موردی که در گوشی های پایین رده باعث ناراحتی مخاطب می شود روشنایی کم نمایشگر است اما در گوشی گلکسی A01، طبق بررسی ها مشخص گردیده که این روشنایی آنقدرها کم نبوده و در حد رضایت بخشی است.

پکیج دوربین این گوشی شامل یک لنز 13 مگاپیکسلی واید یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان و یک فلش LED است که به صورت زیر هم در پنل پشتی گوشی قرار گرفته اند. عکس هایی که توسط این گوشی ثبت می شوند در نور مناسب روز کیفیت خوبی دارد اما در عکس برداری پرتره میزان جداسازی سوژه اصلی از پس زمینه با اختلال هایی رو به رو است. اگر نور را از این دوربین بگیرید عملکرد آن به صورت محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد عکس هایی که به وسیله گوشی در شب گرفته شده اکثرا تارند و نویز به وضوح در آن ها قابل مشاهده است. استفاده از چراغ فلش ال ای دی به وضوح تصاویر ثبت شده توسط این دستگاه کمک بسزایی می کند.

دوربین سلفی گلکسی A01 نیز در یک ناچ قطره ای بالای نمایشگر قرار دارد، این دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قدرت عکسبرداری پرتره نداشته و کیفیت بسیار معمولی ای دارد که موجب می شود همه ی عکس های گرفته شده با آن قابل به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نباشد. دوربین فیلم برداری آن نیز قابلیت گرفتن فیلم با کیفیت 1080، 30 فریم در ثانیه را دارد و اگر در حین فیلم برداری دست خود را با سرعت حرکت ندهید فیلم های بدی ثبت نمی کند هر چند که در برخی فیلم ها تاری و عدم وضوح جزییات دیده می شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A01 با اندروید 10 کار می کند و پردازنده ی مرکزی سخت افزار آن یک تراشه ی 8 هسته ای اسنپ دراگون 439 است که با یک پردازنده گرافیکی Adreno 505 همکاری می کند. عملکرد این پردازنده به صورتی است که باعث می شود گوشی داغ نکند اما آنقدر قوی نیست که که ازپس بازی های 3 بعدی بر بیاید، پس اگر به بازی کردن علاقه دارید دور این گوشی را خط بکشید.

سامسونگ گلکسی A01 یک رم 2 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 16 گیگابایتی دارد که مسلما فضای کمی برای ذخیره اطلاعات است، این گوشی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی هم پشتیبانی می کند که راه حل مناسبی برای افزایش فضای ذخیره اطلاعات است اما یادتان باشد هر چه حافظه را زیاد کنید به دلیل حجم اطلاعات، امکان داشتن لگ و تاخیر بیشتر می گردد.

سامسونگ گلکسی A01 انرژی خود را به وسیله یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی تامین می کند و می تواند در حین استفاده معمولی شارژ را حدود یک روز نگه دارد اما میزان پایداری این شارژ به نوع استفاده کاربر هم بستگی دارد. با این که گوشی های مدرن این روزها از قابلیت فست شارژ بهره می برند اما گوشی A01 فاقد آن است و برای 0 تا 100 شدن شارژ گوشی خود باید حدود دو ساعت صبر کنید که برای کاربران تحمل این انتظار امر دلپذیری نیست.

در کل ویژگی برتر این گوشی، قیمت مناسب آن است. برای کاربرانی که با گوشی خود کار خاصی انجام نمی دهند، خرید گوشی سامسونگ گلکسی A01 بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

جمع بندی بهترین گوشی‌های ارزان سامسونگ

در این مطلب به بررسی گوشی های کم هزینه پرداختیم و اگر شما به عنوان یک کاربر به دنبال خرید گوشی های گران قیمت نیستید این مدل ها گزینه های مناسبی محسوب می گردند. شما با خرید این مدل ها هم یک تلفن هوشمند دارید و هم هزینه گزافی برای آن پرداخت نکردید. به این موضوع توجه داشته باشید که عملکرد این مدل ها در همه ی زمینه ها منطبق با قیمت آن هاست و اگر به دنبال گوشی تلفن همراهی با یک ویژگی خاص مانند، دوربین قوی برای عکس برداری و یا پردازنده مناسب برای انجام بازی های سنگین و سه بعدی می گردید باید به سراغ مدل های بالا تر و طبعا با قیمت بیشتر بروید.

اینستاگرام خاص باکس

تلگرام خاص باکس

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.