تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 18
  • 2910 مرتبه
  • 1396/12/28

گلکسی اس 9: ستاره ی چشمک زن کهکشان سامسونگ

گلکسی اس 9: ستاره ی چشمک زن کهکشان سامسونگ

گلکسی اس 9، ستاره ی چشمک زن کهکشان سامسونگ

در سه ماهه ی آخر سال 2017 شایعات متفاوتی درباره ی شکل و شمایل و قابلیت های پرچمدار جدید سری اس سامسونگ به گوش می رسید که نشان از توجه و انتظار بی صبرانه ی کاربران و کارشناسان برای معرفی هرچه زودتر گوشی هوشمند کهکشانی سامسونگ بود. در نهایت اَبَر کمپانی سامسونگ در سال 2018 میلادی به شایعات پایان داد و گوشی هوشمند گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را به صورت رسمی معرفی کرد.

امروزه مواجه شدن با جدیدترین ها و عجیب ترین های تکنولوژی هرچقدر هم که عادت ما شده باشد، باز هم ما را شگفت زده خواهد کرد و این بازی نه برنده ای دارد و نه به این زودی ها تمام می شود، چرا که ذهن انسان همواره پویا و فعال است تا هر روز رفاه خود را گسترش دهد. پس از بکار بردن صفحه نمایش بدون حاشیه و معرفی دوربین های دوگانه و شگفتی نوین استفاده از هوش مصنوعی در گوشی های همراه که این ابزار را به گجتی فوق هوشمند بدل کرده است، آیا ایده ی دیگری مانده است که دنیای تکنولوژی را بلرزاند و دوباره سبب شگفتی همگان شود؟ لازم است پرچمدار جدید سامسونگ –ستاره ی چشمک زن کهکشانی- گلکسی اس 9 را با نگاهی دقیق تر بررسی کنیم.

گلکسی اس 9

طراحی

در قسمت طراحی ظاهری این گوشی هوشمند تغییر چشمگیری نسبت به نسل قبلی اش مشاهده نمی شود و به جرات می توان گفت که این گوشی هوشمند ویرایشی از نسل قبلی خود، گلکسی اس 8 می باشد. از سویی دیگر تغییر اساسی در طراحی ظاهری سری اس سامسونگ با معرفی اس 8 انجام شد بنابراین تغییر دادن خطوط طراحی که دلچسب واقع شده و مورد توجه قرار گرفته است، استراتژی تجاری شرکت را دوباره به چالش می کشد، پس این امری منطقی است که کمپانی سامسونگ تنها به دنبال بهبود بخشیدن ظاهر نسل قبلی برای نسل جدید پرچمداران خود باشد. مشابه اس 8، اس 9 نیز نمایشگری کشیده و کم حاشیه با خمیدگی در لبه ها دارد که با نام Infinity Display شناخته می شود، همچنین دارای نسبت تصویر 18.5:9 می باشد، و 85 درصد جلوی گوشی را به زیبایی هرچه تمام تر اشغال کرده است تا هیچ چیز از دسترس شما دور نماند.

جنس بدنه اکثر گوشی های امروزی را ترکیب شیشه و فلز تشکیل می دهد و پرچمدار جدید سامسونگ نیز به طبع و با توجه به محاسن ترکیب فلز و شیشه، از همین خط مشی پیروی کرده است، پس در قاب پشتی شاهد قابی از جنس شیشه می باشیم که قابلیت شارژ بی سیم را امکان پذیر می کند، و کاربرد پنلی با لبه های منحنی که به خوبی با فریم فلزی گوشی متصل شده است و خمیدگی های موجود علاوه بر ارائه ی ظاهری دلربا، سبب جای گیری خوب در دست و راحتی کاربری آن می شوند. تا به اینجای کار طراحی ظاهری بسیار مشابه اس 8 بود، اما همانطور که گفته شد این گوشی نمونه ی اصلاح شده نسل قبل خود می باشد، پس باید شاهد تغییر و پیشرفت در طراحی این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبل خود باشیم. با نگاهی دقیق تر در می یابیم که جایگاه حسگر اثرانگشت بهبود یافته است و بجای قرار گیری در سمت راست دوربین پشتی، اینبار در وسط قاب پشتی زیر دوربین قرار گرفته تا مشکلات مربوط به نسل قبلی را مرتفع کند و آسان تر در دسترس باشد. همچنین دیگر تفاوت نسبت به نسل قبل قرارگیری دوربین ها به صورت عمودی می باشد که این خود باعث ایجاد نمایی متقارن و زیبا تر شده است.

کلیدهای فیزیکی بدون تغییر نسبت به نسل قبلی بدین تریب قرار دارند: کلید پاور در لبه سمت راست و کلید بیکسبی و کنترل صدا در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته اند. همه ی این ها در نهایت یکپارچگی و قرارگیری مناسب در کنارهم سبب شده است که این گوشی بتواند گواهی IP68 را بگیرد، استانداردی که تضمین می کند این گوشی به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب می تواند دوام بیاورد.

گلکسی اس 9

 دید بی نهایت

همانطور که گفته شد این گوشی دارای نمایشگر کشیده ی لبه به لبه است و با نام Infinity Display شناخته می شود. این نمایشگر دارای رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل است که تراکم 570 و 529 پیکسل بر اینچ را به ترتیب برای اس 9 5.8 اینچی و اس 9 پلاس 6.2 اینچی فراهم می کند که در نهایت تصاویر بسیار با کیفیتی را از خود به نمایش می گذارد. پشتیبانی از HDR10 در این صفحه نمایش رقابت را برای پرچمداران دیگر کمپانی ها سخت می کند. همچنین قابلیت فیلتر نور آبی به صورت الگوی زمانی و دستی نیز از امکانات این صفحه نمایش قدرتمند می باشد. علاوه بر این کاربران می توانند با توجه به نیاز خود از پروفایل مناسب برای نمایشگر در بین چهار مورد Adaptive Display: گزینه ی پیش فرض، AMOLED Cinema: مناسب برای تصاویر HDR، AMOLED Photo: برای نمایش دقیق رنگ ها و در آخر Basic: برای نمایش طبیعی رنگ ها، بهرمند شوند و با توجه به نیازشان تنظیمات را انجام دهند.

صدایی که به گوش رسید!

پس از مدت ها انتظار بالاخره کمپانی سامسونگ به استفاده از اسپیکر های استریو روی آورد و نشان داد که صدای طرفداران خود را شنیده است. مدت هاست که طرفداران محصولات سامسونگ در انتظار بکاربردن اسپیکرهای استریو روی محصولات محبوبشان هستند، که بالاخره لحظه موعود فرا رسید و ساسونگ در گلکسی اس 9 از اسپیکرهای استریو استفاده کرد. اسپیکرهای پرچمدار جدید سامسونگ در قسمت بالای نمایشگر گوشی و لبه ی پایین آن قرار گرفته اند، و لازم به ذکر است که در قسمت بالا این اسپیکر با اسپیکر مخصوص مکالمه یکپارچه شده است. گفتنی است که این اسپیکر ها توسط شرکت قدرتمند در زمینه ی صدا، کمپانی AKG تنظیم و تولید شده است که علاوه بر کیفیت بسیار عالی تا 40 درصد شدت صدا را نسبت به نسل قبلی افزایش داده است. همچنین بکارگیری فناوری Dolby Atoms سبب افزایش گستره و رسایی صدا همراه با کیفیت صدای سینمایی می شود که خود نوید بخش توجه سامسونگ به طرفداران موسیقی می باشد. همچنین تولید هدفون های توگوشی عرضه شده همراه این گوشی به عهده کمپانی AKG می باشد که در زمینه ی صدا سابقه درخشانی دارد. از دیگر امکانات این گوشی در زمینه ی صدا می توان به تعبیه اکولایزر برای تغییر دستی تنظیمات اشاره کرد که برای افراد حرفه ای بسیار کاربردی می باشد.

 

 

امنیت

همانند دیگر پرچمداران، پرچمدار جدید سامسونگ نیز از راه های امنیتی بسیاری نظیر حسگر اثر انگشت، تشخیص چهره، حسگر عنبیه، ثبت الگو و یا رمز عبور برخوردار است. تنها با چند قدم می توانید آن روشی که می پسندید انتخاب کنید و خیالتان را از امنیت اطلاعاتتان آسوده کنید. اما جالب است بدانید که سیستم تشخیص چهره در این گوشی سرعت عمل بهتری نسبت به اثرانگشت دارد، پس اگر سرعت از دقت برای شما مهم تر است باید از طریق تشخیص چهره امنیت گوشی خود را فعال کنید.

گلکسی اس 9

 

 

 

 

 

دوربین

یا

مردمک؟!

 

 

 

 

 

 

دوربین به خودی خود وسیله ایست که با ایده پردازی از چشم انسان شکل گرفت و روز به روز توسعه یافته تا به کیفیت امروزی خود برسد، البته شایان ذکر است که هنوز هم دقیقا مشابه چشم انسان نمی توان حسابش آورد اما تکنولوژی همیشه درحال پیشرفت و گسترش است، دور از ذهن نیست که روزی این آرزو نیز همچون آرزوی پرواز محقق شود. کمپانی سامسونگ در جدیدترین محصول خود تمرکزش را بر روی ارائه ی دوربینی با کیفیت و کارایی بسیار بالا معطوف کرده است، و از سویی گلکسی اس 9 را با شعار “The Camera. Reimagined.” به بازار عرضه کرده است.

قابلیت جدید و کاربردی که به نهمین ستاره ی کهکشانی سامسونگ اضافه شده است، دوربینی با دیافراگم متغیر می باشد. اما چرا مردمک؟ همانطور که می دانید وظیفه مردمک چشم کنترل نور ورودی به چشم است تا دید بهتری در شرایط نوری مختلف برای بیننده فراهم کند، از آنجایی که فرآیند دوربین تاحدی شبیه به چشم می باشد، دارای قسمتی به نام دیافراگم است که همانند مردمک نور از آن عبور کرده و تصویر را ایجاد می کند. اما این بخش از دوربین های گوشی های هوشمند سامسونگ همیشه ثابت بوده است که موجب می شد دوربین در تاریکی و یا در روشنایی کاربرد مناسبی داشته باشد. سامسونگ برای حل این مشکل و پاسخگویی به نیاز مشتریانش در اقدامی جالب از دیافراگم متغیر یا به عبارتی دیگر از دیافراگم دوگانه در گلکسی اس 9 خود استفاده کرده است، به گونه ای که دیافراگم دوربین این گوشی هوشمند همچون مردمک چشم در نورکم به اندازه f/1.5 تغییر می کند و در نور زیاد به اندازه f/2.4 تغییر حالت می دهد تا بازدهی خوبی در ثبت تصاویر از خود نشان دهد، البته در تنظیمات می توانید حالت خودکار و یا دستی را برای کاربری حرفه ای بسته به نیازتان انتخاب کنید.

گلکسی اس 9تفاوت اصلی بین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در دوربین قابل مشاهده است، برخلاف اس 9، اس 9 پلاس دارای دوربین دوگانه است. ماژول اصلی دوربین پشتی در هردو گوشی مشابه است اما ماژول دوربین دوم اس 9 پلاس با سنسور 12 مگاپیکسلی و دیافراگم ثابت f/2.4 با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار ارائه شده است. همچنین فیلم برداری اسلوموشن که امروزه در بسیاری از پرچمداران به چشم می خورد نیز در دوربین این گوشی گنجانده شده است، اما بخش قابل توجه این قابلیت در آنجایی است که با قرار دادن گوشی در حالت ضبط فیلم اسلوموشن، دوربین به حرکت حساس شده و بلافاصله بعد از حس کوچکترین حرکتی شروع به ضبط فیلم به صورت خودکار می کند، همچنین شما می توانید ناحیه ای در تصویر انتخاب کنید و به محض رخ دادن حرکتی در آن ناحیه از تصویر دوربین به صورت خودکار شروع به ضبط حرکت کند.

 دوربین سلفی اما بدون تغییر همان 8 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.7، با قابلیت فوکوس خودکار و HDR مانده است، که می تواند فیلم هایی با کیفیت QHD ثبت کند. از دیگر کاربرد های دوربین سلفی پرچمدار سامسونگ می توان به قابیلت AR Emoji اشاره کرد که کارایی مشابه آنچه در آیفون 10 با عنوان انیموجی ارائه شد، دارد.

 

گلکسی اس 9 جفت چهار: عملکرد پردازشی

از آنجایی که این محصول پرچمدار شرکت سامسونگ به حساب می آید، بنابراین بدیهی است که توقع بسیار بالایی از این گجت در زمینه ی پردازشی نظیر دیگر زمینه ها داشته باشیم. سامسونگ اداره و مدیریت همه ی اجزاء و سخت افزار خود را به دست تراشه Exynos 9810 هشت هسته ای با چهار هسته ی Mangoose M3 2.8GHz و چهار هسته ی Cortex-A55 1.7GHz سپرده است تا بتواند با توانایی خیره کننده ای ک دارد بهترین بازدهی را از منابع موجود بگیرد و فرمان های پردازشی مختلف را در کسری از ثانیه با دقت بالا به انجام برساند. لازم به ذکر است حافظه ی رم اختصاص یافته در مدل اس 9 4 گیگ و در اس 9 پلاس 6 گیگ می باشد، که این خود نشانه ای دیگر از برتری مدل پلاس نسبت به مدل معمولی  این گوشی هوشمند است.

البته خالی از لطف نیست که بدانید این گوشی در بازار امریکا با تراشه ی پردازشی اسنپدراگون عرضه شد است که عملکرد به مراتب ضعیف تری نسبت به اکسینوی عرضه شده در کشور ما دارد.

نرم افزار و دستیار صوتی

از تازه های نرم افزاری در کهکشانی جدید سامسونگ می توان به قابلیت تقسیم کردن صفحه برای باز کردن همزمان دو اپلیکیشن در گوشی اشاره کرد. علاوه بر این بیکسبی دستیار صوتی سامسونگ، توانایی ترجمه ی لحظه ای از طریق دوربین را همچون گوشی هوشمند میت 10 پرو کمپانی هوآوی در اختیار کاربر قرار می دهد، همچنین با قرار دادن محصولات مختلف جلو دوربین، لینک های خرید محصول را برای شما فراهم می کند. این ها همه قدم هایی برای رفاه و آسایش هر روزه ما بحساب می آید.

گلکسی اس 9گلکسی اس 9

ترنسفورمر

رویای تبدیل کردن ابزار مختلف به یکدیگر از دیرباز در ذهن انسان رخنه کرده بوده است، همانطور که همه ی ما ابزار مختلفی دیده ایم که با چرخاندن بخشی به وسیله ای دیگر تبدیل می شوند. این ها یادآور فیلم "ترنسفورمرز" یا همان تبدیل شوندگان برای ما می باشد که ربات ها به اتومبیل و یا جت تبدیل می شدند. این رویا در زمینه ی مجازی و نرم افزاری چنان دور از دسترس نبوده است و پس از ارائه ی قابلیت تبدیل شدن گوشی اس 8 و اس 8 پلاس به PC با متصل شدن به صفحه نمایش عریض که با عنوان Dex معرفی شد، سامسونگ در مدل جدید کهکشانی سری اس خود نیز این قابلیت را گنجانده است، و شما می توانید از طریق Dex با اتصال گلکسی اس 9 به یک مانیتور محیط یک PC را برای خود ایجاد کنید و از گوشی خود به عنوان تاچ پد بهرمند شوید.

تغذیه

منبع تغذیه این گوشی هومشند همچون مدل های پیشین خود یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپری برای اس 9 و یک باتری 3500 میلی آمپری برای اس 9 پلاس می باشد که شارژدهی بسیار خوبی را با توجه به سخت افزار ذکر شده ارائه می کند. همانطور که قابل حدس می باشد این گوشی نیز همچون مدل های پیشین خود و مدل های روز دنیا از قابلیت شارژ بی سیم با سرعت چشمگیری پشتیبانی می کند.

 

 

 

گلکسی اس 9گلکسی اس 9

حرف آخر

اگر به دنبال به روز بودن هستید و در عین حال به دنبال آزادی در عملکرد و دید بی نهایت و بدون محدودیت می باشید، انتخاب گلکسی اس 9 بسیار بجا می باشد. این گوشی در عین زیبایی و رنگبندی جذابی که دارد همچون ستاره ای چشمک زن در آسمان شب می درخشد، پس درنگ نکنید و آرزو کنید.

 

 

گلکسی اس 9

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.