تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.

شارژر آیفون

محصولات شرکت اپل از ابتدای ورود به بازار در دسته محصولات مخاطب پسند و پرطرفدار جای گرفتند و همیشه در رده ی برترین های بازار نسبت به برند های رقیب و هم رده قرار گرفته اند. لوازم جانبی گوشی های هوشمند و کامپیوتر های این برند، چون شارژر آیفون نیز همانند محصولات اصلی دارای طراحی مینیمال، زیبا و با کیفیت بالا هستند. نکته ای که راجع به مجموعه شارژر های اپل یعنی کابل اپل و آداپتور آن وجود دارد این است که مطابق سیاست دیرینه این شرکت، این محصولات طوری طراحی شده اند که قابلیت بازیافت داشته باشند و کمترین ضرر را به طبیعت برسانند بنابراین پس از چند سال استفاده کیفیت اولیه خود را نخواهند داشت، همین موضوع سبب می شود تا شما به عنوان یک مصرف کننده شارژر آیفون از شارژر خود بسیار خوب نگهداری کنید.
این شرکت برای هر محصول خود یک کابل شارژ اپل و یک آداپتور ارائه می کند و شاید یکی از سوالاتی که طرفداران این برند همیشه دارند، این باشد که برای شارژر گوشی آیفون و یا Ipad و Ipod خود حتما باید از کابل و آداپتور هم مدل با خود محصول استفاده کنند و یا استفاده از شارژر مدل های بالاتر و یا پایین تر نیز ممکن است، که ما در این مطلب به این سوال نیز پاسخ می دهیم. یکی از نکات دیگری که دغدغه ی همه ی آیفون داران است نیز خرید شارژر آیفون جدید در هنگام خراب شدن شارژر موجود در جعبه است، در این جا می کوشیم تا تفاوت های شارژر اصلی iphone با نمونه های  تقلبی را نیز بازگو کنیم تا برای خرید شارژر اورجینال آیفون مشکلی نداشته باشید.

کابل شارژر اپل (iphone)

کسانی که مخاطبان برند اپل هستند، هر گاه که نام کابل شارژر آیفون به میان می آید به یاد سیم های سفید رنگ USB می افتند. از آغاز عرضه ی این محصولات هوشمند به بازار تا کنون دو مدل کابل شارژر برای آیفون ها و آی پد ها تولید شده است که در نمونه های اولیه از یک کابل بزرگتر 30 پین استفاده می کردند که برای گوشی های آیفون 4 و 4اس و مدل های قدیمی تر و چندین نسل اولیه ایپد ها قابل استفاده بود. اما کابل شارژر های جدید تر دارای قسمت فلزی کوچکتر و باریکتری هستند. کابل شارژر اکثر محصولات اپل یکسانند و به آداپتور USB متصل می شوند ولی برای ساعت های هوشمند باید حتما از کابل های مخصوص مغناطیسی استفاده نمود.گرچه در محصولات جدید اپل مثل آیفون 13 و آیفون 14 و هم خانواده های آنها طرف دیگر کابل از نوع Type C بوده و مستقیما به درگاه USB قدیمی متصل نمیشود.

آداپتور اپل

اگر آداپتور آیفون ها و آی پد های متفاوت را با هم مقایسه کنیم و روی بدنه آن ها نگاه کنیم می بینیم که روی برخی عدد 5W و روی برخی دیگر 10w و 12W نوشته شده است. در مدل هایی که آداپتور و کابل شارژر همراه آن است مشکلی برای خرید مجدد شارژر آیفون وجود ندارد اما برخی از مدل ها مانند IPOD TOUCH صرفا با یک کابل ارائه شده اند و باید آداپتور به صورت جداگانه برای آن تهیه شود و شاید برای کاربر این سوال پیش بیاید که کدام آداپتور برای دستگاه مناسب می باشد. در میان آداپتور هایی که شرکت اپل برای محصولات خود ارائه کرده است یک آداپتور کوچک 5 واتی وجود دارد که آداپتور استاندارد اپل به حساب می آید و از آن می توان برای تمامی مدل های این برند یعنی همه ی آیفون ها و آی پد ها و حتی اپل واچ استفاده کرد.
شارژر های 10 و 12 واتی نیز همراه ipad ها ارائه شدند، استفاده از شارژر های 5 واتی اپل برای دستگاه هایی که با محصولات منطبق بر شارژ 10 و 12 واتی می باشند ممکن نیست اما از شارژر های بزرگتر می توان برای دستگاه های 5 واتی استفاده کرد و فقط ممکن است این دستگاه ها سریع تر شارژ شوند که شرکت تولید کننده اعلام کرده این سرعت شارژ تاثیر منفی بر روی باتری نخواهد گذاشت و آسیبی به گوشی نمی رساند. نکته ی بسیار مهمی که در مورد خرید شارژر آیفون یعنی در واقع خرید آداپتور آیفون و خرید کابل آیفون یا ایپد باید در نظر گرفته شود، تهیه ی نسخه ی اصلی است. پس برای خرید شارژر اصلی آیفون حتما به فروشگاه های معتبر و مطمئن مراجعه کنید.

روش های تشخیص شارژر آیفون اصل و تقلبی

یکی از سوالات مهمی که این روزها مکررا از ما پرسیده میشود این است که چطور شارژر اصلی آیفون را از نمونه های تقلبی تشخیص بدهیم؟یکی از مواردی که در استفاده از گوشی های هوشمند بر روی آن تاکید بسیاری می شود، شارژ کردن این محصولات با شارژر اصل اپل است چرا که شارژر های تقلبی آسیب های زیاد و هزینه برداری به دستگاه های هوشمند وارد می کنند. در این بین حساسیت گوشی های آیفون روی این موضوع بیشتر نیز هست. یکی از راه هایی که نمونه های تقلبی را از شارژر اصلی تمیز می دهد، قیمت شارژر آیفون است، قیمت شارژر های اصل مسلما مطابق با همان قیمتی است که کمپانی این محصولات را عرضه می کند و نمونه های ارزان تر حتما تقبلی هستند، اما در بسیاری موارد که قیمت کابل و قیمت آداپتور آیفون عدد معقولی است نیز ممکن است در فروشگاه های نامعتبر نمونه های تقلبی به جای شارژر اصلی به مشتری فروخته شود برای آن که تا حدی بتوانیم از این امر جلوگیری کنیم چندی از مشخصات شارژر اصلی آیفون را با هم مرور می کنیم اما در گام نخست مجددا یادآور میشویم خرید از یک فروشگاه معتبر بهترین راه حل است.
-  در اکثر آداپتور های آیفون کپی جمله Foxlink و جمله ای که مربوط به نام کارخانه سازنده است حذف می شود.این مورد همیشگی نیست.
-  در برخی نمونه ها غلط املایی دیده می شود، مثلا با ترفند هایی، Apple که نام کمپانی است به صورت دیگری نوشته می شود مانند: Appel
-  اکثر آداپتورها و کابل شارژهای فیک ظرافت و انعطاف نمونه اصلی را ندارند.
-  بهترین راه برای تشخیص کابل اپل و آداپتور اصل مقایسه آن ها با نمونه هایی است که داخل جعبه گوشی قرار داشتند. مثلا در اکثر موارد نمونه اصلی سنگین تر است. در مدل هایی که پین های آداپتور تاشو هستند مثل شارژر آیفون 13 یا شارژر آیفون 14 هنگام باز و بست پین ها مشخصا و خیلی واضح نمونه اصلی لولای بسیار با کیفیت تر و نرم تری دارد و نمونه های تقلبی سفت و خشک هستند و گاها حتی با خود آداپتور زاویه هایی دارند که اگر دقت کنید نشان از کیفیت پایین محصول دارد.

چرا خرید شارژر اصلی آیفون ؟

حال شاید این سوال پیش بیاید که این شارژهای آیفون اگر اصلی نباشند ممکن است چه آسیب هایی به گوشی  هوشمند شما وارد کنند، و چرا باید با پرداخت هزینه ای بیشتر حتما کالای اصلی تهیه کنیم در این جا به چند مشکل که در صورت استفاده از شارژر های بی کیفیت بروز میکند اشاره میکنیم :
-  آسیب به باتری که باعث تورم باتری می شود و این اشکال قابل تعمیر نیست و حتما باتری باید تعویض گردد.
-  عدم شناسایی دستگاه توسط کامپیوتر و لپ تاپ نیز از مسائلی است که در هنگام استفاده از کابل شارژ اپل تقلبی ممکن است برای کاربران ایجاد مشکل کند. به اصطلاح اکثر کابل های شارژ تقلبی توانایی نقل و انتقال داده ها را ندارند که به آن عدم ساپورت دیتا میگوییم.
-  یک کابل و یا آداپتور بی کیفیت می تواند باعث آسیب های جدی بر روی دستگاه شود به طوری که در مواردی دیده شده استفاده از یک شارژر اپل تقلبی به قیمت از دست دادن گوشی تمام شده است.
پس می توان نتیجه گرفت که بهترین راه برای استعلام قیمت شارژر آیفون و خرید شارژر اصلی iphone آن مراجعه به فروشگاه های معتبر فروش لوازم جانبی اپل است. خاص باکس تضمین میکند کلیه شارژر های اپل اعم از شارژر آیفون یا ایپد و اپل واچ موجود در این صفحه اصلی و درجه یک می باشند و از یک تا شش ماه ضمانت تعویض نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.