تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 275
  • 108 مرتبه
  • 1403/02/20

مشخصات سری ایفون 16 لو رفت!

مشخصات سری ایفون 16 لو رفت!

همانطور که می‌دانید، اپل معمولا در ماه سپتامبر از گوشی‌های جدید خود رونمایی می‌کند. با نزدیک شدن به این تاریخ، شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون سری آیفون 16 نیز داغ‌تر می‌شود. در این مطلب، به بررسی برخی از مشخصات احتمالی این گوشی‌ها بر اساس گزارش‌ها و تحلیل‌های منابع مختلف می‌پردازیم.

اپل با عرضه ایفون 15 تغییر و تحولاتی در پنل جلویی خود ایجاد کرد و به نوعی طراحی آن کمی بروز تر شد. با این حال انتظار می‌رود که طراحی کلی ایفون 16 تا حد زیادی شبیه به سری آیفون 15 باشد، با این تفاوت که لبه‌های تخت‌تر و برآمدگی دوربین کمتر در مدل‌های پرو خواهد داشت. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل‌های پرو ممکن است به جای ناچ صفحه نمایش، از حفره‌های قرصی شکل برای دوربین سلفی و Face ID استفاده کنند. همچنین احتمال دارد که ایفون 16 در رنگ‌های جدیدی مانند تیتانیوم رز و تیتانیوم سیاه عرضه شود.

در عین حال اصلی ترین صحبت پیرامون سری 16 ایفون، سایز و ابعاد آن به خصوص برای ایفون 16 پرو می باشد. براساس گزارش‌های منتشر شده iPhone 16 Pro و iphone 16 pro max گوشی هایی خواهند بود که صفحه نمایش کشیده‌تری دارند. این گوشی‌ها از صفحه نمایش با نسبت تصویر 20:9 راهی بازار می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود که به جای استفاده از صفحه نمایش6.1 اینچی و صفحه نمایش 6.7 اینچی از صفحه نمایش 6.2 اینچی یا 6.8 اینچی استفاده کنند. همچنین طول گوشی ایفون ۱۶ اولترا نزدیک به 165 میلی‌متر خواهد بود و عرض آن هم 77.2 میلی‌متر خواهد بود.

گفته می‌شود که تمام مدل‌های آیفون 16 از تراشه جدید A18 Bionic اپل استفاده می‌کنند که با فناوری 3 نانومتری ساخته شده است. این تراشه جدید باید عملکرد و کارایی بهتری را به ارمغان بیاورد. انتظار می‌رود که مدل‌های پرو به رم 8 گیگابایتی مجهز شوند، در حالی که مدل‌های معمولی 6 گیگابایت رم خواهند داشت. ظرفیت پایه حافظه داخلی نیز ممکن است از 128 گیگابایت به 256 گیگابایت افزایش یابد.

هر دو مدل پرو ایفون 16 به دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند. این احتمال وجود دارد که آیفون 16 پرو دوربین Tetra-Prism با زوم جدید و پیشرفته هم داشته باشد. دوربین زوم جدید ابعاد بزرگ‌تری دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که صفحه نمایش آیفون 16پرو هم بزرگ‌تر از مدل‌های فعلی باشد. شایعات جدید می‌گویند که ایفون 16 پرو مکس به دوربین Super Telephoto مجهز شده است. این دوربین نقش دوربین زوم را ایفا می‌کند. طبق اخبار منتشر شده دوربین Super Telephoto آیفون 16 پرو مکس از فاصله کانونی 300 میلی‌متری استفاده می‌کند. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فاصله کانونی دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس 77 میلی‌متر است که دوربین زوم هم نیست. دوربین Super Telephoto معمولا برای عکاسی ورزشی و عکاسی از حیات وحش به کار می‌رود و حتی می‌توان عکس‌های پرتره با کیفیتی ثبت کرد. با این دوربین می‌توانید از سوژه اصلی فاصله بسیار زیادی داشته باشید و عکس با کیفیتی بگیرید. در این شایعات گفته شده که ایفون 16 پرو مکس از حسگری استفاده می‌کند که 12درصد بزرگ‌تر از حسگر آیفون 14پرو مکس است.

اپل معمولا گوشی‌های جدید خود را در ماه سپتامبر عرضه می‌کند. با توجه به روند گذشته، انتظار می‌رود که سری آیفون 16 نیز در سپتامبر 2024 رونمایی و عرضه شود. لازم به ذکر است که تمام اطلاعات ارائه شده در این متن بر اساس شایعات و گزارش‌های غیررسمی است و تا زمانی که اپل به طور رسمی از ایفون 16 رونمایی نکند، نمی‌توان با قاطعیت در مورد مشخصات آن نظر داد. در نهایت سری آیفون 16 با توجه به شایعات و گزارش‌ها، نویدبخش گوشی‌های قدرتمند و جذابی با ویژگی‌های جدید و ارتقا یافته است.

.این مقاله آپدیت می شود.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.