تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 276
  • 62 مرتبه
  • 1403/02/23

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A15 و سامسونگ گلکسی A14

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A15 و سامسونگ گلکسی A14

گوشی سامسونگ A15 و گوشی A14 دو گوشی اقتصادی محبوب از سامسونگ هستند که به ترتیب در سال‌های 2023 و 2024 روانه بازار شدند. در نگاه اول، این دو گوشی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. با این حال، تفاوت‌های ظریف اما مهمی در مشخصات، باتری و صفحه نمایش آنها وجود دارد که می‌تواند بر انتخاب نهایی شما تاثیر بگذارد. در این بررسی عمیق، به طور دقیق به تمام جوانب این دو گوشی می‌پردازیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه برای نیازها و بودجه‌تان کمک کنیم.

 سامسونگ برای هر دو گوشی Galaxy A14 و گوشی Galaxy A15 تلاش کرده که از پلاستیک برای پنل پشتی و فریم استفاده کند. به احتمال فراوان طراحی باریک گوشی A15 در مقایسه با گوشی A14 می‌تواند یکی از ویژگی‌‌های جذاب برای کاربران باشد. گوشی جدید سامسونگ نسبت به نسخه قبلی مقداری باریک‌ تر طراحی شده است. هر دو گوشی با بهره‌‌مندی از اسپیکر مونو، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و همچنین درگاه حافظه روانه بازار می‌شوند. وزن هر دو گوشی نیز یکسان است.

گوشی سامسونگ گلکسی A14 با یک صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع PLS LCD روانه بازار می‌شود. علاوه بر این نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی 60 هرتز بوده و با رزولوشن 2408 در 1080 پیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در طرف دیگر گوشی گلکسی A15 قرار گرفته که با یک صفحه نمایش با کیفیت و بروز تحت عنوان SUPER AMOLED به بازار عرضه شده است. این صفحه نمایش 90 هرتزی با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل هنگام انجام بازی‌‌ها عملکردی بهتر از خود نشان می‌دهد. با توجه به ارتقاء مناسبی که نمایشگر گوشی گلکسی A15 نسبت به گوشی گلکسی A14 از نظر نرخ نوسازی دارد، می‌توان گفت که نسل جدیدتر محصولات ارائه شده توسط این برند می‌تواند برای کاربران انتخابی جذاب‌‌تر باشد. همچنین حاشیه‌‌های صفحه نمایش گوشی Galaxy A15 نسبت به Galaxy A14 کمتر هستند.

هر دو گوشی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کنند. در شرایط نوری مناسب، هر دو دوربین عکس‌های باکیفیت با جزئیات کافی ثبت می‌کنند. علاوه بر دوربین اصلی هر دو گوشی از دوربین های 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی اولترا واید و ماکرو بهره می برند. هر دو گوشی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کنند. کیفیت تصاویر سلفی این دو گوشی برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کافی است. در  نتیجه در بخش دوربین عملا تفاوت مشهودی میان این دو گوشی برقرار نیست.

در بخش پردازنده نیز شاهد ارتقای قابل قبولی هستیم. گوشی A14 از چیپست Helio G80 بهره می برد در حالی که گوشی A15 دارای چیپست Helio G99 می باشد. برای بیان تفاوت فاحش میان این دو پردازنده باید بگوییم که هلیو G80 دارای سایز 12 نانومتری است در حالی که هلیو G90 از مهندسی 6 نانومتری بهره می برد. در نهایت برای بخش باتری نیز شاهد ظرفیت یکسان برای هردوگوشی هستیم با این تفاوت که گوشی A15 در مقایسه با گوشی A14 از شارژ سریع 25 واتی بهره می برد در حالی که نسل قبلی این سری از گوشی های سامسونگ از شارژ 15 واتی پشتیبانی می کند.

خواندید و مشاهده کردید که در مقایسه گوشی A15 و A14 برنده بی قید و شرط این بازی گوشی A15 می باشد. چرا که با ویژگی های برتر در زمینه باتری، نمایشگر و پردازنده البته در کنار قیمت بهتر(22 اردیبهشت 1403) انتخاب منطقی تری است. اما با توجه به تجربیات ما و روند قیمت گذاری بهترین گوشی های سامسونگ، قیمت گوشی جدید سامسونگ بالاتر می رود و با این اوصاف اگر صرفا به دنبال دوربین بهتر و ارتقای دوربینی هستید در آینده انتخاب گوشی A15 شاید معقول نباشد.

شما عزیزان می توانید برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی A15 از طریق صفحه این محصول اقدام نمایید.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.