تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 97
  • 60754 مرتبه
  • 1398/12/19

بهترین گوشی های شیائومی

بهترین گوشی های شیائومی

شیائومی نامی که این روزها زیاد شنیده می شود. اگر قصد خرید گوشی هوشمند دارید حتما نام شیائومی به گوشتان خورده، حالا سوال اینجاست علت شهرت زیاد این برند چیست؟ بهترین گوشی شیائومی کدام مدل می باشد؟

کمپانی شیائومی به لطف قیمت گذاری تهاجمی و ارائه سخت افزار عالی به سرعت تبدیل به یک بازیگر مهم در زمینه تکنولوژی و تولید لوازم الکترونیکی در آسیا و اروپا شده است. این شرکت چینی به سرعت در حال توسعه است و بازارهای غرب را نیز زیر نظر دارد. بهترین و جدید ترین مدل های شیائومی در اینستاگرام خاص باکس معرفی و با تخفیف ویژه عرضه می‌شوند از شما دعوت میکنیم به جمع همراهان خاص باکس بپیوندید.

در سال های قبل شیائومی نشان داده است که قادر است جزو پرفروش ترین برندها باشد. آیا سال 2020 می‌تواند سالی باشد که شیائومی در رقابت برندهای برتر مثل سامسونگ، هواوی و اپل سرو صدا به پا کند؟ باید صبر کنیم و ببینیم!

شیائومی چهارمین شرکت بعد از اپل، سامسونگ و هواوی است که توانایی طراحی و ساخت تراشه های مخصوص به خود را دارد. این شرکت اولین تلفن هوشمند خود را در آگوست ۲۰۱۱ به بازار معرفی کرد و به سرعت بخش بزرگی از بازار چین را تصاحب کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین شرکت تلفن های هوشمند کشور چین تبدیل شد. در حال حاضر شرکت شیائومی در حدود ۱۶۷۰۰ کارمند در سرتاسر جهان داره و سرعت رشد و پیشرفت آن واقعا ستودنی است.

 

اکنون که با شرکت شیائومی آشنا شدیم، شاید سوال‌های بسیاری در خرید گوشی شیائومی برای شما پیش آید:

•    آیا گوشی‌های شیائومی کارکرد خوبی دارند؟
•    آیا گوشی های شیائومی عمر طولانی دارند؟
•    آیا نسبت به برندهای دیگر برتری دارند؟
•    بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۰ کدام مدل است؟

با خواندن این مقاله و بررسی گوشی های معرفی شده می‌توانید پاسخ سوال‌های خود را پیدا کنید و نکته مهم اینکه مقاله دائما درحال به روزرسانی است و مدل‌های جدید به ابتدای لیست اضافه می‌شوند. ضمنا اگر غیر از برند شیائومی به دیگر برندها علاقه مند هستید و بیشتر در مبحث قیمت یا همان ارزش خرید گوشی هنوز به قطعیت و یقین کامل نرسیدید پیشنهاد میکنیم حتما یکی از مقالات زیر را با توجه به بودجه و نیاز خود مطالعه کنید.

گوشی تا 2 میلیون چی بخرم؟

گوشی تا 3 میلیون چی بخرم؟

گوشی تا 4 میلیون چی بخرم؟

گوشی تا 5 میلیون چی بخرم؟


حال وقت آن رسیده است تا با اکثر مدل‌های شیائومی آشنا شویم و ببینیم بهترین گوشی های شیائومی که تاکنون تولید شده است کدام مدل‌ها می‌باشند.

گوشی‌های هوشمند شیائومی با سه سری اصلی Mi، Redmi و Pocophone در بازار حضور دارند. سری Mi به عنوان برند اصلی و اصطلاحا پرچم دار این شرکت است و شامل گوشی های میان رده رو به بالا می شود، در صورتی که Redmi و Pocophone جزء سری کم هزینه (ارزان قیمت) هستند! البته به این نکته توجه داشته باشید که این دو دسته، گوشی های ضعیف و غیر قابل اعتماد نیستند و با اینکه گوشی های مقرون به صرفه ای هستند یک سخت افزار قابل قبول دارند که تمامی نیازهای شما را برآورده می‌کند.

در لیست بهترین گوشی های شیائومی بیشتر سری Mi به چشم می‌خورد، اما به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی در حال افزایش سری گوشی های Redmi می‌باشد و همینطور سری Pocophone هم کم کم از محبوبیت خوبی بین کاربران بهره می‌برد. پس انتظار داریم که در آینده نزدیک این دو سری در کنار مدل های پرچمدار Mi قرار بگیرند و به لیست برترین گوشی های شیائومی برای کاربران اضافه شوند.

به طور مختصر لیست ما شامل گوشی های زیر می باشد که به راحتی می توانید از سایت خاص باکس هر کدام از این مدل ها را با بهترین قیمت و شرایط خریداری کنید.

 

بهترین گوشی شیائومی

1. گوشی موبایل شیائومی Poco X3

برند زیر مجموعه Poco مانند Redmi با اهداف خاص شیائومی تبدیل به یک نام تجاری جداگانه شده است. به عنوان بهترین و ارزان ترین گوشی شیائومی می‌توان Poco X3 را معرفی کرد. تغییرات شیائومی Poco X3 را می توان در صفحه نمایش جدید، پردازنده جدید، دوربین های بهتر و اسپیکر های استریو دانست. در کنار آن یک باتری و شارژر قوی تر و NFC نیز به این نسخه اضافه شده است اما نسخه NFC کمی گرانتر است. 

این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع IPS LCD است که از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می‌کند. اکثر پرچمداران به سختی به چنین عددی از تازه سازی در زمینه نمایشگر می‌رسند اما شیائومی با پوکو این مسئله را به خوبی ثابت کرده است که شایسته قدردانی است.

علاوه بر آن استفاده از سیستم دوربین چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسل و دو لنز 2 مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوبی را از خود در زیمنه عکاسی به نمایش می‌گذارد. پردازنده با پسوند G انتهایی آن نیز نوید یک عملکرد روان را به شما می‌دهد.

در دیگر بخش‌های سخت افزاری ما شاهد حضور پردازنده Snapdragon 732G هشت هسته‌ای هستیم که یک پردازنده گیمینگ محسوب می‌شود. شیائومی این گوشی را دره سه نسخه با پیکربندی‌های 6+64، 6+128 و 8+128 گیگابایت تولید و روانه بازار کرده است. همچنین دونسخه از این گوشی ساخته شده که یکی از آن‌ها فاقد NFC است. باتری استفاده شده در نسخه بدون NF ظرفیت 6000 میلی آمپری دارد و باتری نسخه NFCدار ظرفیتی معادل 5160 میلی آمپر دارد.

نقاط قوت

•    باتری پرقدرت
•    صفحه نمایش باکیفیت 120 هرتزی
•    وجود درگاه مموری کارت و جک 3.5 میلی متری
•    کیفیت خوب تصاویر و ویدئو ها
•    قیمت مناسب در کنار امکانات بالا

نقاط ضعف

•    ضعف دوربین در شب

 

بهترین گوشی شیائومی 2020

2. گوشی موبایل شیائومی Mi 10

شیائومی Mi 10 یک گوشی زیبا، جذاب و البته قدرتمند است که به عنوان بهترین گوشی پرچم دار شیائومی در سال 2020 معرفی شد. شیشه ای براق و خمیده در پشت، یک فریم فلزی در کناره ها که حس در دست گرفتن یک گوشی لوکس را به شما القا می کند. صفحه ای جسورانه با فرکانس 90 هرتز در قاب جلو، دوربین اصلی 108MP که عملکرد بسیار خوبی دارد و چیپست اسنپدراگون 865 که فقط پرچم داران اجازه ی سوار شدن بر روی این چیپ پرقدرت را دارند.

حال وقت آن رسیده تا بگویید از این ویژگی های جذاب کدام یک را دوست ندارید؟ شرکت بزرگ شیائومی مسیری بسیار طولانی را طی کرده تا به این نقطه برسد و خانواده Mi 10 بهترین مدل تا به امروز است که توسط این شرکت تولید شده است. در کنار استفاده از پردازنده پرچم دار کوالکوم شما حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی را در اختیار دارید که عملکردی روان را برای شما رقم می‌زند. حافظه ذخیره سازی نیز در دونسخه 128 و 256 گیگابایتی برای شما در نظر گرفته شده است.

شما با خرید Xiaomi Mi 10 ویژگی های بسیار جذاب و خارق العاده ای را دریافت می کنید. لقب یک پرچمدار تمام عیار، صفحه نمایش خیره کننده و خمید و کیفیت صدای کاملاً واضح و شفاف از بلندگوهای استریو، دوام مناسب باتری، شارژ بی سیم و شارژ سریع 30 وات همگی ویژگی هایی هستند که شیائومی می 10 لایق دریافت آن ها می باشد. پس حتما این نکته را در نظر بگیرید که درست با یک محصول کامل و همه فن حریف طرف هستید و بی دلیل نیست که این گوشی یکی از بهترین گوشیهای شیائومی است.

نقاط قوت

•    طراحی زیبا و باکیفیت
•    سنسور اثر انگشت پرسرعت و دقیق
•    صفحه نمایش OLED با کیفیت با نرخ 90 هرتز
•    دوام باتری عالی
•    دوربین های باکیفیت بالا
•    پردازنده سریع و پر قدرت
•    اسپیکر های استریو با کیفیت

نقاط ضعف

•    نبود گواهینامه ضد آب و ضد گردو غبار
•    فقدان دوربین تله فتو

 

بهترین گوشی شیائومی

3. گوشی موبایل شیائومی Poco F2 Pro

گوشی Poco F2 Pro از شرکت Xiaomi یک اسمارت فون با مشخصات بالا ولی با قیمت متوسط می باشد! همین مورد برای خیلی از محصولات شرکت شیائومی صدق می کند. گوشی قبلی یعنی Pocophone F1 یک گوشی خوش ساخت و پر طرفدار ولی یک تلفن همراه بسیار ارزان تر بود اما شیائومی گوشی موبایل Poco F2 Pro را برای بخش کاملا متفاوت بازار طراحی کرده است.

یک ویژگی که در اولین نگاه به چشم می آید دوربین پاپ آپ گوشی Xiaomi Poco F2 Pro می باشد. این نوع دوربین سلفی در سال ۲۰۱۹ خیلی محبوبیت داشت اما در سال ۲۰۲۰ کمتر گوشی با این نوع طراحی دیده شده است. این طراحی باعث شده است تا یک نمایشگر بزرگ و بدون بریدگی در قاب جلو داشته باشیم. نمایشگری که شیائومی Poco F2 Pro از آن استفاده کرده است، یک پنل 6.67 اینچی Super AMOLED است که وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارد و به همین منظور این گوشی را می‌توان بهترین مدل شیائومی دانست که این کمپانی به عنوان یک میان رده معرفی کرد.

این گوشی همچنین دارای مشخصات نسبتاً بالایی می باشد. شیائومی Poco F2 Pro از یک تراشه Snapdragon 865 بهره می برد که بهترین پردازشگری است که در زمان انتشار آن در تلفن های اندرویدی می توانید پیدا کنید، یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، شارژ سریع ۳۰ وات، یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپری و یک صفحه نمایش بزرگ +FHD از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید می باشد.

در بخش دوربین شاهد استفاده از چهار دوربین در قاب پشتی هستیم. لنز اصلی که ساخت سونی است یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. لنز دوم که یک دوربین فوق عریض می‌باشد سنسور 13 مگاپیکسلی است. لنز تله ماکرو یک سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و دوربین پایانی نیز یک تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز با قدرت 20 مگاپیکسل از شما تصویر برداری می‌کند.

نقاط قوت

•    نسبتاً مقرون به صرفه 
•    صفحه نمایش بزرگ و یک دست

نقاط ضعف

•    کمی بزرگ 
•    هنگام بازی خیلی گرم می شود

 

بهترین گوشی شیائومی

4. گوشی موبایل شیائومی ردمی Note 9s

سری Redmi شیائومی همیشه مترادف با ارزش خرید حیرت آور بوده است و Redmi Note 9S جدید که در اواخر ماه مارس معرفی شد، پرچمدار سری محبوب نوت این شرکت چینی می باشد. این گوشی موبایل میان رده باتری عظیم ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد که گفته شده است تا ۲ روز جوابگوی کارهای روزمره شما خواهد بود. شیائومی نوت 9s با سخت افزار مناسب و معقول، سیستم دوربین چهارگانه عکاسی، یک پکیج کامل همه کاره و ارزان قیمت را برای کاربران به ارمغان آورده است و عنوان بهترین گوشی موبایل شیائومی را برای خود دست و پا کرده است.

شیائومی ردمی Note 9s دارای یک طراحی جدید نسبت به نسل قبلی و یک صفحه نمایش با کیفیت است. در قاب جلویی این گوشی ما شاهد استفاده از صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی هستیم. این صفحه نمایش دارای یک حفره و یا به اصطلاح بریدگی بر روی خود است که محل قرارگیری دوربین سلفی است. تکنولوژی ساخت نمایشگر نوت 9 اس از نوع LCD است. وضوح و تراکم پیکسلی این نمایشگر به ترتیب به 1080x2400 پیکسل و 395 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

پردازنده استفاده شده در این گوشی نیز یک پردازنده میان‌رده و قدرتمند است که تا حد زیادی انتظارات شما از یک گوشی مقرون به صرفه را رفع می‌کند. وظیفه پردازش در این گوشی بر عهده‌ی چیپ 8 نانومتری و گیمینگ Snapdragon 720G است که دارای هشت هسته پردازشی است. در کنار این پردازنده شیائومی گوشی را در دو نسخه با حافظه‌های متفاوت ساخته است. نسخه پایه با پیکربندی 4+64 ساخته شده است و پس از آن نسخه‌های 4+128 و 6+128 گیگابایت قرار گرفته‌اند. باتری استفاده شده نیز ظرفیت 5020 میلی آمپری دارد که با شارژر 18 واتی پشتیبانی می‌شود.

بخش پایانی که مربوط به دوربین است را با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی آغاز می‌کنیم. در کنار این دوربین ما شاهد استفاده از یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسل، لنز 5 مگاپیکسل ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستیم. در بخش سلفی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی درون حفره‌ی نمایشگر جای گرفته است. شما به خوبی می‌توانید به این گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری اعتماد کنید، چرا که یکی از بهترین گوشی های Xiaomi است که در سال 2020 معرفی شد.

نقاط قوت

•    عملکرد قابل اعتماد
•    عمر باتری چشمگیر

نقاط ضعف

•    شارژر کند
•    صفحه نمایش 60 Hz

 

بهترین گوشی شیائومی

5. گوشی موبایل Note 8 Pro

سری ردمی سال هاست که مورد پسند کاربران می باشد، با اینکه این سری قیمت های ارزان چشمگیری دارد اما یکسری ویژگی عالی را در اختیار کاربران قرار میدهد و شاید گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو بهترین نمونه از این موضوع باشد. در راهنمای خرید بهترین گوشی Xiaomi قطعا همیشه نام این گوشی به گوش شما می‌رسد.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو یکی از معدود گوشی‌های پرفروش و پرطرفدار این شرکت است که توانست فروش بسیار بالایی برای این غول بزرگ چینی رقم بزند. طراحی این گوشی به نسبت نسل قبل دچار تغییرات کوچکی در ظاهر و ابعاد گوشی شد و همین تغییرات زمینه استفاده از سخت افزاری قدرتمند را در این گوشی مهیا کرد. شیائومی از یک صفحه نمایش بزرگ و 6.53 اینچی IPS LCD در این گوشی استفاده کرده است. این صفحه نمایش حدود 85 دردصد از قاب جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. وضوح نمایشگر نیز برای نوت 8 پرو 1080x2340 پیکسل در نظر گرفته شده است.

نقطه قوت این گوشی با توجه به اینکه یکی از بهترین مدل های شیائومی است و باعث شد اکثر طرفداران به سراغ آن بیایند، استفاده از پردازنده گیمینگ مدیاتمک بود. این پردازنده Helio G90T نام دارد و دارای لیتوگرافی 12 نانومتری است. پردازنده گرافیکی نیز که وظیفه‌ی پردازش‌های ویدئویی را بر عهده گرفته است Mali-G76 MC4 می‌باشد. شیائومی ردمی Note 8 Pro در 4 نسخه ساخته شده است. نسخه پایه با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابات است و پس از آن نسخه 6+128، 8+128 و 8+256 گیگابایت قرار گرفته‌اند. باتری این گوشی نیز در نوع خود ظرفیت خیره کننده‌ای دارد. شیائومی از یک باتری 4500 میلی آمپری در این گوشی استفاده کرده است.

دوربین چهارگانه نیز یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید. لنز اصلی گوشی 64 مگاپیکسل و با دیافراگم f/1.9 است. علاوه بر این لنز قدرتمند شما دوربینهای فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی را در اختیار دارید. دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسلی است که از HDR نیز پشتیبانی می‌کند.

نقاط قوت

•    قیمت پایین
•    دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی

نقاط ضعف

•    حسگر اثر انگشت نسبتاً بالاست
•    به راحتی گرم می شود

 

بهترین گوشی شیائومی

6. گوشی موبایل Xiaomi Redmi 9A

زمانی که یک گوشی ارزان می‌بینیم، واقعا از نظر زیبایی ظاهری و ویژگی‌های ارگونومیک انتظار زیادی نداریم اما زمانی که دستتان را روی پنل پشتی گوشی شیائومی ردمی 9A می‌کشید خطوط بافت دار استفاده شده را حس می‌کنید که همین ظاهر کلاسیک حس خوبی را برای مصرف کننده تداعی می‌کند. در پنل پشتی شیائومی ردمی 9A و گوشه بالا سمت چپ می‌توانید تک دوربین عقب را با آرایش عمودی به همراه فلاش ال‌ای‌دی و نام برند ردمی در انتهای گوشی ببینید. اگر شما هم به دنبال بهترین گوشی شیائومی ارزان قیمت هستید، به هیچ وجه این گوشی را از دست ندهید.

شیائومی برای این گوشی یک نمایشگر 6.53 اینچی LCD IPS با دقت HD+ و نسبت تصویر 20:9 انتخاب کرده است که یک بریدگی قطره‌ای شکل نیز دارد که داخل آن دوربین جلو قرار می‌گیرد. تراکم پیکسلی نیز 269 پیکسل در هر اینچ است. در مورد کیفیت نمایشگر و وضوح آن شاید کاربر چندان راضی نباشد اما شما باید این را در نظر بگیرید که استفاده از چنین نمایشگر باعث افزایش طول عمر باتری و کاهش هزینه‌های کلی گوشی می‌شود.

تصمیم شیائومی کمی عجیب است، ولی این گوشی تنها یک دوربین 13 مگاپیکسل در عقب دارد و دوربین جلو دارای یک حسگر 5 مگاپیکسلی است. عجیب از این نظر که امروزه کمتر گوشی یک دوربین در عقب دارد. تصویری که با دوربین عقب گرفته می‌شود قابل قبول است. اگر نور محیط به اندازه کافی باشد می‌توانید تصاویر واضح، شارپ و با دامنه دینامیک قابل قبول بگیرید.

در قلب این گوشی چیپست Helio G25 مدیاتک در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR8320 و 2 گیگابایت رم به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. قدرت پردازنده گوشی شیائومی Redmi 9A برای کارهای روزمره کافی است، با این حال چون با یک گوشی ارزان روبرو هستیم باید اجرای بازی‌هایی مانند پابجی، آسفالت 9 و Mobile Legends را فراموش کنید. منبع تغذیه این گوشی نیز یک باتری 5000 میلی آمپری است که قادر است دست کم تا 2 روز با استفاده‌ی معمولی برا شما دوام بیاورد.

نقاط قوت

•    طراحی زیبا
•    صفحه نمایش بسیار روشن

نقاط ضعف

•    سرعت شارژ آهسته
•    تعداد پایین لنز دوربین در مقایسه با رقبا

 

بهترین گوشی شیائومی

7. گوشی موبایل Xiaomi Mi Note 10

وقتی به مشخصات سخت افزاری و کیفیت عکس های این گوشی توجه می‌کنیم در یک نگاه به نظر میرسد که با یک پرچمدار برتر روبرو هستیم. گوشی هوشمند Mi Note 10 دارای صفحه نمایش خمیده زیبا، باتری عظیم، سنسور اثر انگشت نوری در نمایشگر و دوربین پنج گانه پشتی می‌باشد. این گوشی اولین گوشی هوشمندی بود که از سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره برده است و در بازار رقابتی این روزها یکی از برترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. 

طراحی گوشی اولین چیزی است که توجه شما را به یکی از بهترین گوشی های موبایل شیائومی جلب می‌کند. یک گوشی زیبا با بدنه‌ای محکم که امکاناتی بی نظیر را در خود جای داده است. در قاب روبه‌رو شما یک صفحه نمایش کشیده و خمیده را می‌بینید که کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. صفحه نمایش گوشی یک پنل 6.47 است که وضوح Full HD دارد. یکی از مزایای این گوشی این است که از نمایشگر AMOLED استفاده می‌کند. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش به عدد 398 پیکسلی بر هر اینچ در این گوشی رسیده است.

قلب تپنده‌ی شیائومی Mi Note 10 پردازنده Snapdragon 730G است که معماری 8 نانومتری دارد. حرف G در پردازنده یعنی این گوشی در قسمت بازی تمرکز دارد و قادر است تا بازی‌های شما را در بهترین حالت ممکن بهینه و اجرا کند. پیکربندی گوشی در دو نسخه با رم یکسان 6 و حافظه ذخیره سازی متفاوت 128 و 256 گیگابایتی اتفاق افتاده است. باتری که انرژی مورد نظر پردازنده و نمایشگر باکیفیت این گوشی را تامین می‌کند نیز ظرفیت بسیار خوب 5260 میلی آمپری دارد که گویای مدیریت خوب انرژی در این گوشی است.

شاید استفاده از سیستم دوربین 4 گانه را در میان رده‌ها زیاد دیدیم اما استفاده از 5 دوربین را اولین بار بود که شیائومی در یکی از گوشی‌های میان رده‌ی خود پیاده می‌کرد. لنز اصلی این سیستم یک سنسور قدرتمند 108 مگاپیکسلی است. علاوه در چنین دوربینی شما به دو لنز تله 12 و 8 مگاپیکسلی، فوق عریض 20 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی دسترسی دارید. دوربین سلفی نیز یک سنسور قوی 32 مگاپیکسلی است که می‌توانید با آن سلفی‌های باکیفیتی را ثبت کنید.

نقاط قوت

•    قابلیت های باورنکردنی دوربین
•    کیفیت صفحه نمایش بالا

نقاط ضعف

•    تراشه  ضعیف
•    غیرقابل اطمینان بودن اتصال بلوتوث

 

بهترین گوشی شیائومی

8. گوشی موبایل Xiaomi Mi 9

در تاریخ 25 مارس 2019 بود که شیائومی با معرفی پرچمدار شماره 9 خود پا به عرصه رقابت گذاشت و به عنوان بهترین موبایل شیائومی در این مقاله قرار گرفت. یکی گوشی همه فن حریف، قدرتمند و البته زیبا که نظر هر کاربری را می‌توانست به سمت خود جلب کند. این گوشی دستاورد زحمات شیائومی و مهندسین این شرکت بود که برای رقابت با شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، اپل و هواوی که از بزرگترین‌های این عرصه بودند، ساخته شده بود.

شیائومی Mi 9 از بدنه‌ای به ابعاد 157.5x74.7x7.6 میلی‌متر و وزنی معادل 173 گرم ساخته شده است. جنس بدنه‌ی گوشی مانند هر پرچم دار دیگری از شیشه و آلومینیوم در نظر گرفته شده است. در قاب رو به رو شما نمایشگر بزرگ را با حاشیه‌های کم مشاهده می‌کنید و قاب پشتی میزبان دوربین‌های سه گانه این گوشی است. صفحه نمایش این گوشی یک پنل بسیار باکیفیت 6.39 اینچی SUPER AMOLED است که از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن نمایشگر 1080x2340 پیکسل در نظر گرفته شده است و تراکم پیکسلی آن به 409 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

در بخش پردازنده ما شاهد استفاده از Snapdragon 855 که یک پردازنده پرچم دار است، در Mi 9 هستیم. با چنین پردازنده‌ای شما به راجتی اکثر بازی‌های را اجرا و عملکردی روان در گوشی خود دارید. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 640 در نظر گرفته شده است. در قسمت حافظه نسخه‌های متعددی را از این گوشی میبینیم که ضعیف ترین آن 6 گیگابایت رم دارد و قوی‌ترین نسخه دارای رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی است. تنها ضعف این گوشی پرچم دار به نسبت دیگر مدل‌های رقیب باتری 3300 میلی آمپری آن است که می‌توانست ظرفیت بیشتری داشته باشد.

از آنجایی که با یکی از بهترین گوشی های شیائومی سرو کار دارید، پس استفاده از بهترین دوربین‌ها را نیز در آن شاهد هستیم. لنز اصلی سیستم 3 گانه دوربین در این گوشی را یک لنز 48 مگاپیکسلی شکل داده است. پس از آن یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض قرار گرفته‌اند.

نقاط قوت

•    تراشه قدرتمند
•    سیستم دوربین چشمگیر

نقاط ضعف

•    به راحتی گرم می شود
•    ظرفیت باتری کم

 

بهترین گوشی شیائومی

9. گوشی موبایل Xiaomi Mi 9 SE

اگر به گوشی نیاز دارید که هزینه کمتری داشته باشد اما شبیه به Xiaomi Mi 9 باشد، این گوشی کاملا برای شما مناسب است. گوشی Mi 9 SE امکانات و ویژگی‌های گوشی‌های میان‌رده رتبه برتر شیائومی را به صورت کاهش یافته در اختیار شما قرار می‌دهد. در حال حاضر شیائومی Mi 9 SE، جایگزین کاهش یافته‌ای برای Mi 9 می‌باشد، از نظر مشخصات سخت‌افزاری و دوربین تقریبا یکسان هستند اما با قیمتی پایین‌تر از این گوشی عرضه شده است.

طراحی این گوشی کاملا مشابه به Mi 9 است اما ابعاد آن کوچک‌تر طراحی شده است. جنس بدنه نیز از شیشه و فلز ساخته شده است. صفحه نمایشی که شیائومی در این مدل استفاده کرده است، یک نمایشگر با ابعاد مناسب 5.97 اینچی Super AMOLED است که از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. وضوح نمایشگر Full HD بوده و تراکم پیکسلی آن به 432 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

داشتن تراشه اسنپ دراگون ۷۱۲ و ۶ گیگابایت رم و با فضای ذخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت این گوشی سخت افزار قابل قبولی را در اختیار شما قرار میدهد. در کنار این پردازنده 10 نانومتری و هشت هسته‌ای شما چیپ گرافیکی Adreno 616 را در اختیار دارید. باتری استفاده شده در این گوشی نیز ظرفیت 3070 میلی آمپری دارد. این باتری به کمک شارژر 18 واتی شارژ می‌شود.

دوربین‌های استفاده شده در این گوشی سه دوربین است که تقریبا مشابه برادر بزرگترش یعنی Mi 9 در نظر گرفته شده است. لنز اصلی همان سنسور 48 مگاپیکسلی است. لنز بعدی یک دوربین تله 8 مگاپیکسل است و لنز پایانی نیز سنسور 13 مگاپیکسل فوق عریض است. دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

نقاط قوت

•    طراحی زیبا و ممتاز
•    عملکرد سریع

نقاط ضعف

•    MIUI عالی نیست
•    بلندگو مونو

 

بهترین گوشی شیائومی

10. گوشی موبایل Xiaomi Mi Mix 3

شیائومی با طراحی یک گوشی زیبا و قدرتمند در سال 2018 بازهم توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد. شاید بسیاری در اولین دیدار با این گوشی از آن دلسرد شوند زیرا هیچگونه دوربین سلفی در آن نمی‌بینند و شاید بسیاری از همین افراد علاقه‌مندان به عکاسی سلفی باشند. اما وقتی با گوشی آشنا می‌شوند داستان کاملا متفاوت است. مکانیزم دوربین سلفی در این گوشی به صورت کشویی تولید شده است و به همین دلیل نمایشگر آن بدون بریدگی ناچ و به صورت کامل طراحی شده است. از این رو با توجه به چنین طراحی زیبایی این گوشی را می‌توان به عنوان بهترین گوشی Xiaomi از آن یاد کرد.

تمامی بخش جلویی گوشی را صفحه نمایش آن پوشش داده است و همانطور که گفتیم این صفحه نمایش به صورت کامل و بدون بریدگی طراحی شده است. قاب پشتی لنزهای دوگانه گوشی را می‌بینیم که در زیر هم قرار گرفته‌اند. صفحه نمایشی که در مورد آن صحبت کردیم یک پنل بزرگ 6.39 اینچی است که رزولوشن آن 1080x2340 پیکسل در نظر گرفته شده است. این نمایشگر با Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود و از نظر کیفیت یک LED بسیار باکیفیت است.

قلب تپنده‌ی این گوشی پردازنده پرچم دار شرکت کوالکوم در سال 2018 است. این پردازنده که Snapdragon 845 نام دارد، از معماری 10 نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی نیز Adreno 630 در نظر گرفته شده است. در کنار این مجموعه ما چند نسخه متفاوت از نظر حافظه رم و حافظه ذخیره سازی داریم. پیکر بندی رم برای Mi Mix 3 از 6 گیگابایت شروع شده و به 8 و 10 گیگابایت در نسخه‌های قوی‌تر ادامه پیدا می‌کند. باتری این گوشی نیز ظرفیت 3200 میلی آمپری دارد که جوابگوی نیازهای شما است.

در بخش عکاسی و فیلم‌برداری به طور مجموع 4 دوربین را در این گوشی در اختیار داریم. دو دوربین که در قاب پشتی می‌بینیم دو لنز 12 مگاپیکسلی هستند. یکی از این لنزها به عنوان دوربین اصلی و لنز دیگر به عنوان دوربین تله فوتو وظیفه عکاسی و فیلم برداری را برای شما بر عهده دارند. در بخش سلفی نیز از آنجایی که شیائومی فضای کافی برای جادادن دوربین‌ها را پیدا کرده است، از دو لنز در این گوشی استفاده کرده است. یک لنز اصلی 24 مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی این مجموعه را تکمیل می‌کنند.

نقاط قوت

•    طراحی تمام صفحه
•    ماندگاری باتری

نقاط ضعف

•    سنگین و حجیم
•    کشوی دوربین سلفی سفت

 

بهترین گوشی شیائومی

11. گوشی موبایل Xiaomi Mi 9T Pro

شیائومی با معرفی PocoPhone F1 تمامی قوانین مربوط به پرچم داران و میان‌رده‌ها را زیر سوال برد. حال نوبت به سری Mi 9T رسیده است. این گوشی چهره‌ای مشابه به Mi Mix 3 دارد با این تفاوت که دوربین سلفی آن به صورت بیرون جهنده طراحی شده و دیگر مکانیزم کشویی را در این گوشی نمی‌بینیم. با توجه به دیگر مشخصات سخت افزاری که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توان گفت با بهترین میان رده شیائومی طرف هستیم.

از نظر طراحی با یک گوشی زیبا و با ابعادی مناسب رو به رو هستیم. نمایشگیری بزرگ و بدون برش در قاب جلو حضور دارد و حاشیه‌های باریکی را در آن می‌بینیم که از این نظر به پرچم داران شباهت زیادی دارد. جنس بدنه گوشی نیز از آلومینیوم در فریم و شیشه در قاب جلویی و پشتی استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی اندازه‌ی 6.39 اینچی دارد که تکنولوژی Super AMOLED دارد. کیفیت و وضوح نمایشگر قطعا توجه شما را به خود جلب می‌کند.

در بخش سخت افزار و پردازنده نیز شما به مجموعه‌ی بسیار کاملی دست می‌یابید. مغز متفکر این قسمت را پردازنده Snapdragon 855 شکل داده است. این پردازنده 8 نانومتری یک پردازنده پرچم دار و قدرتمند است که قادر به انجام هرکاری می‌باشد. این گوشی در سه نسخه 6+64 گیگابایت، 6+128 و 8+256 گیگابایت ساخته شده است. میزان حافظه رم نیز برای چنین گوشی کاملا قابل قبول است. در بخش باتری نیز یک منبع تغذیه 4000 میلی آمپری را در اختیار دارید.

برای عکاسی شما به دوربین‌هایی مشابه با شیائومی  Mi 9 SE دسترسی دارید. این سنسورها تشکیل شده از یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی. دوربین سلفی نیز که با مکانیزم پاپ آپ طراحی شده است، یک سنسور 20 مگاپیکسلی است.

نقاط قوت

•    طراحی پیشرفته
•    پردازش قدرتمند
•    باتری قوی
•    صفحه نمایش باکیفیت

نقاط ضعف

•    ضد آب نیست

 

بهترین گوشی شیائومی

12. گوشی موبایل Pocophone F1

2018 سال خوبی برای علاقه مندان به گوشی های هوشمند بود و یکی از محبوب ترین و موفق ترین نسخه های منتشر شده از شیائومی در آن زمان Pocophone F1 بود. این گوشی به دلایلی ساده حتی نسبت به برخی از نسخه های اصلی شیائومی محبوب تر شد. به این منظور بسیاری از کاربران این گوشی را قاتل پرچمدار نامیدند که با مشخصات قدرتمند خود قادر با رقابت با پرچم داران نیز بود.

طراحی گوشی تقریبا مشابه با Mi 8 برای این گوشی در نظر گرفته شده است اما جنس بدنه به منظور کاهش هزینه‌ها از شیشه به پلاستیک تغییر کرده است. در قاب جلویی شما صفحه نمایش 6.18 اینچی گوشی را در اختیار دارید که بریدگی آن مشابه آیفون X و Mi 8 است. این پنل IPS LCD به کمک Corning Gorilla Glass پوشیده شده است و وضوح Full HD دارد. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به 403 پیکسل بر هر اینچ رسیده است.

در بخش پردازنده همانطور که گفتیم شاهد استفاده از پردازنده قدرتمند Snapdragon 845 هستیم که در بسیاری از پرچم داران سال 2018 از جمله Mi 8 استفاده شده است. علاوه بر اینکه شما به یک پردازنده قدرتمند دسترسی دارید، از 6 و یا 8 گیگابایت حافظه رم نیز برخوردار می‌شوید. با چنین سخت افزاری به طور قطع هیچگونه تاخیری در انجام کارهایتان به وسیله‌ی گوشی نخواهید داشت. باتری نیز ظرفیتی 4000 میلی آمپری دارد.

از آنجایی که Poco F1 لقب بهترین گوشی Xiaomi را بر عهده دارد دوربین‌های این گوشی نیز باید قدرت کافی برای رقابت با اکثر مدلهای موجود در بازار را نیز داشته باشد. لنز اصلی این گوشی 12 مگاپیکسل است که در کنار خود یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق را هم دارد. دوربین سلفی نیز سنسور 20 مگاپیکسلی است که قادر به ثبت سلفی‌های باکیفیتی می‌باشد.

نقاط قوت

•    پردازنده عالی
•    صفحه نمایش خوب

نقاط ضعف

•    مشخصات دوربین معمولی است
 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 0
    ببخشید من یه گوشی خوب تو بازه ی قیمت 5 تا 6 میلیون می خواستم که پشخصات زیز رو داشته باشه کدوم مدل رو پیشنهاد می دید؟ 1) گوشی برای گیم و بازی خوب باشه 2)زیاد داغ نکنه 3)دوربین خوبی داشته باشه در حد 64 مگاپیکسل
    • پشتیبان خاص باکس 2

      1400/05/18 08:12:56
      • 0
      • 0

      سلام پوکو X3 خریداری کنید

    • 0
    • 0
    بعد یه سوال دیگه مورد ۶ ویژگیهای خیلی خوبی داشت خصوصا ویژگیهای دو بینش متوجه نشدم که چرا در رده ۶ این لیست قرار گرفته بود ؟؟ میشه بگین نقطه ضعف چیه ؟؟ آیا مناسب خرید هست ؟
    • کاربر سایت

      1399/11/11 11:27:44
      • 0
      • 2

      این مقاله هر چندوقت به روز رسانی می شود و باتوجه به عرضه گوشی های جدید که هرکدارم دارای ویژگی های برتر و ارزش خرید بالاتری می باشند در بالای لیست پیشنهادی قرار میگیرند گوشی ای پایین تر ضعف و مشکلی ندارن فقط مسئله اینجاست که گوشی های جدید ارزش خرید بالاتری دارند

    • 0
    • 0
    واقعا مقاله عالی و کاملی بودمطالب فشرده و کامل ، تونستم اطلاعات خوبی به دست بیارم ممنون فقط مورد ۱ بهترین پیشنهاد بود در این مقاله درسته ؟ بین ۵ تا ۶ م ، بهترین گوشی که ویژگیهای مورد نظر منو داشته باشه چی پیشنهاد میکنین ؟ باتری قوی دوربین چندگانه حرفه ای فضای ذخیره ۱۲۸ اندروید ۱۰ صفحه نمایش بزرگ سرعت بالا در پردازش سرعت بالای شارژ و ماندگاری زیاد شارژ اهل بازی نیستم اصلا و لی در تولید محتوا و گرافیک فعال م رم حداقل ۶ سخت افزار قوی ممنون میشم پاسخ بدین
    • کاربر سایت

      1399/11/11 11:25:36
      • 0
      • 0

      در این رنج قیمتی و با توجه به نیازمندی های شما گوشی شیائومی نوت 9s رو بهتون پیشنهاد می کنم.

    • 0
    • 1
    سلام.به نظرتون کدوم گوشی رو بخرم! گوشی شیائومی نوت 9s یا سامسونگ a31 و کدوم بهتر است؟؟؟
    • کاربر سایت

      1399/11/04 08:12:13
      • 2
      • 3

      سلام

      گوشی شیائومی نوت 9s رو بهتون پیشنهاد می کنم

    • 1
    • 0
    چرا اندرویداشون نه هستن ؟ اصلا ده نداشت؟ بعد مال سال ۲۰۲۰ هم که نیستن
    • کاربر سایت

      1399/05/04 17:45:18
      • 0
      • 0

      این مقاله اوایل سال ۲۰۲۰ نوشته شده و هنوز گوشی هایی که اواسط ۲۰۲۰ وارد بازار شده اند در آن بروز رسانی نشده و تمامی گوشی هایی که دارای اندروید ۹ می باشند قابلیت آپدیت به اندروید ۱۰ دارند