تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 73
  • 10172 مرتبه
  • 1397/08/16

راهنمای خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی موبایل

مشاوره و اطلاع از نکات مهم مسلما یکی از دغدغه های اصلی شما هنگام خرید گوشی موبایل به شمار می آید. اگر در آستانه خرید یک گوشی جدید هستید یا به دنبال یک مشاوره رایگان و کاربردی برای خرید گوشی موبایل میگردید و یا حتی  به این فکر میکنید که قبل از خرید موبایل جدیدتان چه نکاتی میتواند در یک خرید سودمند به شما کمک کند جای درستی آمدید در این راهنما ما تمام جوانب خرید گوشی را بررسی میکنیم با مطالعه این مقاله شما میتوانید بهترین گوشی موبایل را بر اساس نیازی که دارید انتخاب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات بسیار مهمی که باید قبل و یا حتی در هنگام خرید گوشی جدید در نظر داشته باشید رو با هم بررسی و تحلیل کنیم.

 

 

 

 

 

اما سوال اصلی این است که بهترین گوشی را چه شاخص ها یا امتیازاتی تعیین میکنند؟

  • برند گوشی چقدر مهم است؟
  • برند مهم تر است یا مشخصات فنی گوشی؟
  • کدامیک از مشخصات فنی گوشی موبایل در حال حاضر بیشتر کاربرد دارد و باید به آن توجه کنیم؟
  • چطور گوشی های مختلف را مقایسه کنیم و بهترین گوشی را با توجه به نیازمان انتخاب کنیم ؟

برای اینکه در ادامه ی این آموزش نکاتِ مهمی که در رابطه با راهنمای خرید گوشی موبایل باید بدونید راحت تر و ساده تر بیان بشه یکراست میریم سر اصل مطلب و این راهنما رو با زبون خودمونی تر مینویسیم.

 

1.خرید اینترنتی گوشی موبایل با طعم واقعیت

 راهنمای خرید گوشی موبایل

خیلی خوب میشد اگر قبل خرید گوشی جدیدمون بدونیم دقیقا چی قراره بخریم؟! منظورم اینه که اگر شما هم تصمیم دارید اینترنتی خرید کنید و گوشی مورد نظرتون رو تو بازار ندیدین یا حتی خودشو دیدین ولی خبر ندارید داخل جعبه و اقلام همراهش چیه بهتره از یه ترفند خیلی خوب و کاربردی کمک بگیرید. حتما میپرسید چی؟ در حال حاضر تماشای ویدئو های جعبه گشایی موبایل یا آنباکسینگ محصولات مخصوصا تلفن همراه یکی از پر طرفدارترین و جذاب ترین ویدئو ها در سطح اینترنت محسوب میشه کافیه به عنوان مثال در موتور جست و جوی گوگل تایپ کنید: جعبه گشایی ایسوس زنفون 5 لایت یا هر مدل دیگه ای ... اون موقع است که انواع و اقسام ویدئو های مرتبط با این موضوع رو گوگل عزیز برای شما ظاهر می کنه برای اینکه بهتر متوجه بشید قضیه از چه قراره ما ویدئو جعبه گشایی تبلت نارتب nt821 رو اینجا برای شما میگذاریم.

 

خاص باکس تازه این فرآیند رو شروع کرده و شما میتونید از طریق کانال آپارات یا اینستاگرام ما درخواست جعبه گشایی خودتون رو برای ما ارسال کنید تا در صف بررسی قرار بگیره... شما با تماشای جعبه گشایی گوشی های مختلف یه دید خیلی واضح و درجه یک نسبت به محصولی که قراره بخریدش پیدا میکنید. یه جورایی میشه گفت تماشای جعبه گشایی برای محصولاتی که پلمپ هستند و به سختی میشه قبل خرید فهمید داخلش دقیقا چه خبره از واجباته. پس حتما قبل خرید گوشی به صورت اینترنتی به هیج وجه از این موضوع غافل نشید.

2.برای خرید موبایل مورد نظرمون چقدر بودجه داریم؟

 راهنمای خرید گوشی موبایل

اساسی ترین سوال قبل انتخاب یک تلفن همراه جدید اینه که حداکثر توان مالی یا بودجه ای که برای خرید گوشی کنار گذاشتیم چه مقداره؟ با مشخص شدن اینکه چقدر حاضرید برای خرید موبایل جدیدتون سر کیسه رو شل کنید، میتونید بسیاری از گزینه های پیش رو را به راحتی حذف کنید و در بین گزینه های باقیمانده خیلی راحت تر تصمیم گیری کنید. در مقاله ای دیگر به زودی بازه قیمتی گوشی ها و بهترین انتخاب از 5 میلیون تا 10 میلیون تومان را بررسی خواهیم کرد و اینجا تنها به ذکر نکات فنی قبل از خرید بدون در نظر گرفتن قیمت بسنده میکنیم.

در همین زمینه بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا دو میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا سه میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا چهار میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا 5  میلیون تومان

3.انتخاب برند گوشی موبایل

 راهنمای خرید گوشی موبایل

یکی از دغدغه های همیشگی و سوالات پر تکرار مشتریان همین مساله انتخاب برند گوشی موبایل است. با وجود برند های با کیفیتی که همه روزه در حال سبقت گرفتن از یکدیگر و افزایش بهره وری و کارایی در خدمات و فناوری هایشان هستند حقیقتا این مقوله در مقامِ مقایسه خوبی ها و بدی های برندهایِ مختلفِ تولید کننده گوشی موبایل، کاری بس گیج کننده و مسلما خسته کننده است.

 اگر بخواهیم روی این مساله تمرکز کنیم سوال های پایان ناپذیری همچون 

- کدام برند موبایل بهتر از بقیه است؟

- با وجود این همه پرچم دار و گوشی های هوشمند و قدرتمند از شرکت های ابر قدرتی مثل اپل، سامسونگ، هواوی، ال جی، سونی، شیائومی و ... چطور بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

- آیا اصلا برند موبایل مهم هست یا نه؟ به برند های جدید ولی با کیفیت اعتماد کنیم یا نه؟

مسلما بهترین گوشی موبایل باید منطبق با نیاز های شما باشد در غیر اینصورت انتخاب بسیار سخت و کلی خواهد بود چرا که تمام کمپانی های بزرگ و مطرح در حال حاضر رقابت تنگاتنگ و نزدیکی از لحاظ تولید محصولات درجه یک دارند و تقریبا باجی به هم نمیدهند.

تنها راه انتخابِ برندِ برتر انطباق مشخصات و ویژگی های آن با سلیقه و نیاز شماست. اما مثال های کاربردی برای درک بهتر موضوع خالی از لطف نیست.

برای اینکه موضوع تفاوت ها، قوت ها و کم و کاست گوشی ها بیشتر برای شما عزیزان جا بیوفتد به مثال زیرخوب دقت کنید:

به عناوان مثال اگر در بین این همه فاکتور مختلف برای مقایسه فقط و فقط یک فاکتور و فقط مقایسه بین گوشی های میان رده و فقط هم دو کمپانی را در نظر بگیریم. یعنی میخواهیم فقط در مورد صفحه نمایش گوشی آن هم بین دو گوشی هم رده مقایسه را انجام دهیم نه کمتر و نه بیشتر!

 راهنمای خرید گوشی موبایل راهنمای خرید گوشی موبایل

 

کیفیت صفحه نمایش در گوشی های میان رده تلفن های سری J شرکت سامسونگ با استفاده از پنل سوپر امولد و ترکیب رنگ فوق العاده ای که دارد جلوه ی بینظیری از رنگ ها را در اختیار شما میگذارند که برای یک تلفن میان رده واقعا خوب است اما دو عیب بزرگ که میتوان برای این مدل های تلفن همراه در رابطه با موضوع ذکر شده بیان کرد:

اول قیمت بسیار بالای پنل ال سی دی باعث میشود که اگر احیانا در مدت استفاده از گوشی موبایل ضربه ای به آن وارد شود، رمقی برای تعویض آن نداشته باشید چون قیمت آن بسیار بسیار بالاست و مورد دوم که با کمی نکته سنجی میشود فهمید، تصویر ارائه شده روی این پنل ها در عین زیبایی متاسفانه " واقعی " نیست و با نمایش رنگ ها در حالتی غیر طبیعی سعی در زیبا تر جلوه دادن تصاویر دارد. در صورتیکه در ساخت اکثر گوشی های موبایل میان رده ساختِ شرکتِ هواوی از پنل های آی پی اس (IPS) استفاده شده و رنگ های به نمایش در آمده در نمایشگر آنها به تصاویر واقعی و دید بصری انسان نزدیکتر است ضمن اینکه در صورت آسیب دیدگی هزینه زیادی نیز برای تعویض آنها متحمل نمی شوید. 

نتیجه نهایی : در بازه قیمتی گوشی های میان رده معمولا گوشی های سامسونگ صفحه نمایش با کیفیت تری دارند ولی هزینه و قیمت صفحه نمایش نسبت به قیمت گوشی منطقی نیست در نتیجه درصورتیکه حین استفاده مشکلی برای صفحه نمایش ایجاد شود در اکثر مواقع تعویض صفحه نمایش به صرفه نیست.

این تنها مثال کوچکی از دنیای تفاوت ها و ویژگی ها بین برند های مختلف موبایل بود و هیچ دلیلی بر برتریِ برند هواوی بر برندِ سامسونگ یا هر برندِ دیگری نیست. مسلما خیلی از ویژگی های خوب تلفن های همراه سامسونگ یا بقیه برندها هم ممکن است در محصولات کمپانی خوشنام هواوی یا دیگر برند ها به چشم نخورد.

هدف از ذکر مثال بالا این است که دنیای تفاوت های این برندها و ویژگی های خوب و بدشان اینقدر زیاد هست که نشود در یک مقاله به آن پرداخت. همین قدر بدانید و عمل کنید که برند های معتبر و خوشنام از بالاترین سطح تکنولوژی ، خدمات و از همه مهم تر خط کنترل کیفی برای جلب رضایت مشتریان استفاده میکنند. درست است که بعضی از آنها مدل های بیشتری دارند و با تبلیغات و مشتری مداری توانسته اند جای بیشتری بین مردم باز کنند

 

 

اما از لحاظ فنی همه برند ها در جایگاه قابل قبولی هستند.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

 

پس بعد از این توضیحات یک راهنمای خوب و درجه یک برای انتخاب برند مویابل لازم داریم!

بفرمایید خدمت شما

خلاصه و مفید:

 

در شرایط فعلی بازار ایران اگر نسبت به ارائه خدمات و موجود بودن قطعات و لوازم جانبی و همچنین تنوع مدل های موجودِ گوشی تلفن همراه بخواهیم برای شما عزیزان پیشنهادی داشته باشیم به ترتیب برند های زیر در اولویت خواهند بود. دقت کنید همه برند های موبایل خوب هستند ولی اولویت بندی این لیست بر اساس تنوع و دسترسی به خدمات و لوازم جانبی صورت گرفته و همچنین برند های متفرقه و درجه دو را در این لیست نیاورده ایم. ( البته به قول خودم برند درجه دو وجود نداره! وقتی درجه دو باشه که دیگه " برند " نیست... برند یعنی کیفیت!)

سامسونگ و هواوی و شیائومی تقریبا در یک سطح هستند و نسبت به ویژگی های ذکر شده در بالاترین حد ممکن نسبت به رقبا ظاهر شدند و تمام فاکتورهای رضایت مشتری رو تا حد خیلی زیادی رعایت میکنند.

در مقاله  خرید بهترین گوشی های سامسونگ  با جزییات بیشتری به مدل های پرطرفدار این برند پرداخته ایم.

برند اپل در جایگاه دوم این لیست قرار میگیره. الان صدای اپل دوستان و متعصبان این برند (که انصافا عاشقِ دلسوخته بین جوون ها کم نداره در میاد که آی آقا چرااا اپل دومه!؟ ) علت قرار گیری برند اپل در مقام دوم تنوع خیلی کم محصولات و عدم وجود مدل دو سیم کارت تا همین یکی دو ماه قبل و همچنین نبود زبان فارسی به صورت پیشفرض روی محصولاتش به نسبت رقبا هست، ولی موجود بودن لوازم جانبی و قطعات، کیفیت بالا و همچنین محبوبیتِ خاصِ خود برند نزد مردم و سیستم عاملِ روان و خوبش این برند را در جایگاه دوم این لیست قرار میدهد. ضمنا باید قبول کنیم که اپل به علت قیمت بالای محصولاتش فقط از قشر خاصی از مردم مشتری داره و این برای طبقه بندی ما یک ضعف محسوب میشه.

 

البته ناگفته نماند در محصولات جدید اپل شاهد یکسری تفاوت های اساسی مثل رنگبندی بیشتر و گوشی های دو سیم کارت هستیم که نوید این خبر خوب رو میده که اگر با همین استراتژی بره جلو با یه ارفاق کوچک و در نظر نگرفتن قیمت بالای محصولاتش، برند اپل رو هم توی دسته بندی قبلی قرار بدیم...یعنی رتبه یک

 راهنمای خرید گوشی موبایل

برند نو پا و درجه یک شیائومی که قبلتر گفتیم الان همرده هواوی و سامسونگ هست در سال 2019 و 2020 چند تا از رکورد های فروش رو جا به جا کرده این برند غیر از گوشی در زمینه لوازم خانگی و ادوات دیجیتال نیز یدِ طولایی دارد. یکی از هدف های اصلی شیائومی هوشمند سازی تمام وسایلی است که به صورت روزمره با آن سر و کار دارید از چراغ مطالعه و دوربین های نظارتی گرفته تا خودنویس و عینکی که در روز های آفتابی به چشمانتون میزنید. کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت رقابتی باعث رشد خیره کننده این برند شده که ناشی از کیفیت خوب و اعتماد روز افزون مردم مردم می باشد. در همین راستا میتوانید مقاله بهترین گوشی های شیائومی را مطالعه کنید.

رتبه سوم رو به چند برند با هم اختصاص میدیم چون در بازار فعلی چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ خدمات و مواردی که ذکر شد شرایط مشابهی دارند.برند های سونی، ال جی و اچ تی سی هر سه با هم در جایگاه سوم قرار میگیرند .اینها از لحاظ تنوع محصول نسبت به کمپانی هایی همچون نوکیا شاید حتی کمرنگتر ظاهر شده اند اما به دلیل اینکه در سال های اخیر افت و خیز شدیدی نداشتند و همیشه محصولاتشان و لوازم جانبی آنها در بازار حضور داشته در مقام سوم جا خوش کرده اند. مسلما به دلیل همین ثبات نسبی همچنان لوازم جانبی و خدمات آنها در دسترس است. گرچه در سال 2020 و آپدیت جدید این مقاله غیر از الجی دو برند دیگر تقریبا از ایران رفته اند و محصولات آنها برای عرضه و فروش در دسترس نیست.

بعد از همه اینها برند خاص و پر آوازه بلک بری و کاترپیلار در جایگاه چهارم خود نمایی میکنند. علت اینکه این برند های درجه یک جایگاه پایینی نسبت به رقبا دارند تنوع کم محصولات در ایران و همچنین فروش کم ( به علت ویژگی های خاص و قیمت بالا ) و کمبود قطعات و لوازم جانبی آنهاست. اما این دو برند طرفداران خاص خود را دارند و مخصوص مشکل پسندان و افراد خاص پسند طراحی شده اند و چیزی از کیفیت کم ندارند. همین بس که در مورد بلک بری میتوان گفت لاکچری ترین و خاص ترین گوشی ها را از لحاظ سبک طراحی شاهد هستیم ضمن اینکه امنیت آنها نیز زبانزد خاص و عام است و در برند کاترپیلار هم میتوانیم شاهد تولید گوشی هایی ضد ضربه به معنای واقعی کلمه باشیم.

نوکیا که در این طبقه بندی مقام پنجم رو داره یه زمانی غول مرحله آخر بود! یعنی دیگه رو دست این کمپانی تو فروش و تنوع نداشتیم. اگر خاطرتون باشه سونی اریکسون سعی میکرد یه کارایی بکنه و به رقیب گردن کلفتش نوکیا نزدیک بشه ولی بازم نوکیا حرف اول رو میزد. تا اندروید اومد و به این امپراطوری پایان داد. نوکیا برای مدتی روی سیستم عامل های قدیمی خودش و حتی مدتی رو ویندوز سرمایه گذاری کرد ولی در آخر مغلوب محبوبیت سیستم عامل اندروید شد. این پروسه ی چند ساله باعث شد سال های طلایی سلطه نوکیا به بازار تلفن همراه چنان به هم بریزه که هیچ کس فکرشو نمیکرد و ابر کمپانی نوکیا در عرض چند سال یک ورشکستگی تقریبی رو شاهد بود اما دوباره به بازار بازگشته و با گوشی های خوبش خود نمایی میکنه. ناگفته نماند در طول این سال ها نوکیا با گوشی های کلیدیش همواره صدر جدول فروش در بازار ایران بوده و از لحاظ تنوع محصول و خدمات و لوازم جانبی در مورد گوشی های کلیدی شاید اغراق نباشه که بگیم نوکیا در مقام اول قرار داره.ولی فقط گوشی های کلیدی...

 راهنمای خرید گوشی موبایل

برند خوشنام و قدیمی موتورولا در جایگاه ششم قرار میگیرد.علت اصلی قرار گرفتن در این جایگاه نبود طولانی مدت این برند در بازار ایران است. موتورولا تقریبا نبود! یا در برهه های زمانی کوتاه مدت حضور پیدا میکرد و دوباره غیبش میزد نمیدونم ایراد از تجار ما و سلیقه ی بازرگانان و سیاستِ واردات بود یا چیز دیگری... ولی به هر حال این کمپانی جدیدا با عرضه چندین گوشی قدرتمند و درجه یک در بازار ایران و جهان بار دیگر توجه مردم و حتی کمپانی های رقیب را به خود معطوف کرده است.

برند های لنوو و ایسوس در زمینه گوشی موبایل و تنوع آنها و بقیه فاکتور ها در ایران قوی نیستند ولی این دو برند پر فروش ترین تبلت های حال حاضر را در ایران عرضه میکنند و تبلت های خوبی هم دارند به همین علت در این لیست در جایگاه هفتم قرار میگیرند.

برند های تازه تاسیس و نو پا مثل تکنو و اسمارت و BLU در رده هشتم (شاید این برند ها خیلی هم تازه تاسیس و نو پا نباشند ولی فعالیتشان در ایران را به تازگی شروع کردند) البته لازم به ذکر است از لحاظ بحث تنوع موبایل اگر مصداق ما گوشی های کلیدی باشند این گوشی ها در بازار فعلی ایران در سایه غول بی چون و چرای گوشی هایِ کلیدی یعنی نوکیا حرف های زیادی برای گفتن دارند و حتی شاید در برخی موارد بهتر و متنوع تر از نوکیا عمل کرده باشند. قیمت مناسب و تنوع محصولات در این برند ها نقطه قوتشان و نبود لوازم جانبی آنها در بازار نقطه ضعف آنهاست.

دوباره تاکید میکنم لیست بالا نگاهی کارشناسی به نسبت اقبال و سلیقه عمومی مردم ، تنوع و در دسترس بودن خدمات و لوازم جانبی برند های موبایل موجود در بازار فعلی ایران و همچنین تنوع محصولاتشان در بازار بود. هیچ گونه قصد و غرض شخصی در جهت تخریب یا تبلیغ برندی خاص در این طبقه بندی نیست و فقط برای انتخاب بهتر و اولویت بندی شما مخاطب عزیز گرد آوری شده است.

ضمنا در هر حالتی لطفا و باز هم لطفا گوشی با برندهای متفرقه و بدون گارانتی یا اصطلاحا "کپی" و غیر اصلی نخرید که بسیار متضرر خواهید شد. توضیحات دقیق و مفصلش بماند برای بعد تا در مقاله دیگری منتشر کنم.همین قدر بدانید که حتی یک گوشی دست دوم اصلی خیلی خیلی بهتر از این مدل گوشی هاست.

در آخر باید بگم در بیان خوبی ها یا کم و کاست شرکت های بزرگ نمیتوان در این راهنما زیاد موضوع را شرح داد و تمام جوانب رو پوشش داد مسلما شرح این موارد از حوصله مطلب و مخاطب خارج است و شما را سردرگم و خسته خواهد کرد ولی سعی کردیم تا حد امکان نسبت به وضعیت فعلی برند ها در بازار ایران آگاهی نسبی پیدا کنید.

پیشنهاد ما این است که قبل از خرید مشخصات فنی محصول را بررسی کرده و طبق این راهنما نیاز ها و سلیقه خود را قبل خرید کاملا بسنجید مسلما با وجود تعداد زیادی از مدل های مختلف میتوانید طبق این راهنمای خرید موبایل گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید به شرطی که نسبت به تمام اصطلاحات و موارد مربوطه اطلاعات کافی داشته باشید.

 

 

گوشی دو سیم کارت یا تک سیم کارت؟راهنمای خرید گوشی موبایل

احتمالا شما هم میدانید که تقریبا دوران گوشی های تک سیم کارت سر آمده و حتی کمپانی بزرگ اپل که تقریبا بزرگترین و سرسخت ترین مخالف این پدیده دو سیم کارته شدن گوشی ها بود هم جدیدا با رونمایی از سری آیفون های XS و XS Max در مدل های تک سیم و دو سیم کارته نشان داد که بازخورد تجربه کاربران و رضایت مشتریان از این ویژگی در سال های اخیر به حدی مطلوب است که برای باقیماندن در گود رقابت به عنوان یکی از برترین برند های دنیا نمیتوان بیشتر از این مقاومت کرد.

اما سوال کلیدی اینجاست:

  • شما گوشی تک سیم کارت نیاز دارید یا دو سیم کارت؟
  • اساسا چه تفاوت خاصی بین گوشی های دو سیم کارت و تک سیم کارت هست؟
  • آیا گوشی های دو سیم کارت پارت نامبر خاصی داشته و یا کیفیت پایین تری دارند؟
  • این درست است که گوشی های دو سیم کارت بی کیفیت یا اصطلاحا چینی هستند؟!

در جواب سوال های بالا ذکر چند نکته ضروری به نظر میرسد:

از لحاظ کیفی معمولا تفاوت خاصی بین گوشی موبایل با یک مدل خاص که در دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت ساخته شده وجود ندارد، دقت کنید در یک مدل نه دو مدل متفاوت، اما ممکن است موارد استثنا هم وجود داشته باشد مثل تفاوت در حافظه داخلی... برای اینکه خیالتان راحت شود حتما قبل خرید مشخصات فنی محصول را چک کنید.

در اکثر موارد گوشی های دو سیم کارت نسبت به مدل تک سیم خود به علت قابلیت اضافه ای که دارند ( پشتیبانی از یک سیم کارت دیگر ) مقداری گرانتر هستند.

اما پیشنهاد ما به شما خرید گوشی دو سیم کارت است زیرا که اگر شما در حال حاضر نیز نیازی به استفاده از سیم کارت دوم ندارید مسلما با پرداخت هزینه ای اندک آینده نگری کردید و اگر در آینده نیاز به استفاده از سیم کارت دوم وجود داشته باشد نیازی به تعویض تلفن همراه خود ندارید.

اونجاست که بنده رو دعا میکنید برای این توصیه!!

و نکته بسیار مهم که بعضی اوقات توجه نکردن به این مورد برای خریداران دردسر ساز میشود:

در بعضی از گوشی های دو سیم کارت امکان استفاده از سیم کارت دوم همزمان با کارت حافظه وجود ندارد به عبارت دیگر در صورت نیاز به استفاده از کارت حافظه نمیتوانید از سیم کارت دوم استفاده کنید چون جایگاه قرار گیری آن مشترک است و شما یک انتخاب بیشتر ندارید یا سیم کارت دوم یا کارت حافظه ... چه دو راهی سختی مگه نه؟ پس بهتره نسبت به این موضوع تحقیق کرده و سپس خرید خود را نهایی کنید. در حال حاضر گوشی های پیشرفته تر و بالطبع گرانتر در حال برطرف کردن این ایراد هستند و اکثرا میتوانند همزمان دو سیمکارت و کارت حافظه را همزمان پشتیبانی کنند.

البته در بعضی گوشی ها مخصوصا پرچم داران و مدل هایی که با توجه به بازه زمانی ای که به بازار جهانی عرضه میگردند نسبت به رقبایشان حافظه داخلی خیلی زیادی دارند شاید اصلا از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نکنند یا به عبارتی درگاه ورودی برای کارت حافظه نداشته باشند. نزدیکترین و ملموس ترین مثال در هنگام گرد آوری این راهنما،گوشی فوق العاده قدرتمندِ هواوی P20 Pro میباشد که با 128 گیگ حافظه داخلی خیال کاربر را از کمبود فضا راحت کرده و درگاه پشتیبانی از کارت حافظه ندارد.

راهنمای خرید گوشی موبایل

پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 4G

چندیست که زیر ساخت استفاده از اینترنت پر سرعت 4G در کشورمان فراهم شده است. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تفاوت قیمت خیلی کم در موبایل هایی که از تکنولوژی 4G پشتیبانی میکنند با مدل هایی که قادر نیستند برای شما سرعت 4G را به ارمغان بیاورند پیشنهاد ما این است که بی چون و چرا گوشی های که 4G را پشتیبانی میکنند انتخاب کنید .

 

 

راهنمای خرید گوشی موبایل

پردازنده مرکزیِ گوشی یا CPU

یکی از مهمترین قطعات یا به عبارتی قلب تپنده گوشی تلفن همراه شما همین عزیزِ دلِ سه حرفی است... بله در مورد CPU صحبت میکنیم جایی که تمام پردازش های اطلاعاتی گوشی در آن انجام میشود. از آنجایی که مبحث پردازنده مبحث عریض و طویلی است و در حال حاضر تمام گوشی های هوشمند بالای یک میلیون تومان به نوعی به یک پختگی و استاندارد در کیفیت و کمیت CPU رسیده اند، هیچ کمپانی بزرگی به خود اجازه نمیدهد که نسبت به این مورد بی تفاوت باشد ما هم شما رو وارد بحث تخصصی مقایسه CPU نخواهیم کرد فقط در همین حد بدانید که برای خرید تلفن همراه مبحث انتخاب CPU از سه جهت اهمیت دارد.

 مورد اول : تعداد هسته های CPU یا همان "کور" که برگرفته از کلمه Core به معنای هسته میباشد.

هر چه تعداد این هسته ها بیشتر باشد عملکرد پردازشی شما هم بهتر و قدرتمند تر اتفاق می افتد یعنی اگر فرض بگیریم جنس و نوع سی پی یو یکسان باشد به ترتیب سینگل کور یا تک هسته نسبت به دو هسته یا دوال کور و همین طور دوال کور نسبت به کواد کور یا چهار هسته و مسلما در نهایت کواد کور نسبت به اکتا کور یا هشت هسته از عملکرد ضعیفتری برخوردارند. دقت کنید تعداد هسته های پردازنده مرکزی روی سرعت کار تاثیری ندارد و فقط باعث میشود انجام کارهای موازی و همزمان راحت تر صورت بگیرد و اصطلاحا گوشی با سی پی یو مثلا هشت هسته ای نسبت به یک گوشی دو هسته ای در اجرای همزمان چندین برنامه دچار هنگی نمیشود.

مورد دوم: سرعت CPU تلفن همراه شماست که با واحد گیگاهرتز نمایش داده میشود و این بدان معناست که هر چه این عدد بالاتر باشد پردازش ها در زمان کوتاه تر یا به عبارتی سریعتر اتفاق می افتد. اگر بخواهیم مساله رو واضح تر بیان کنیم بین دو سی پی یو با قدرت 1 و 2 گیگاهرتز اگر مورد اول عملیاتی را در 10 ثانیه انجام دهد سی پی یو دوم همان عملیات را در 5 ثانیه به اتمام میرساند.

مورد سوم : اسم و مشخصات شرکت سازنده سی پی یوهمان عاملی است که ممکن است باعث سردرگمی شما شود اما اگر یک آشنایی نسبی و مختصر با مدل های درجه یک و خوب داشته باشید میتواند هنگام انتخاب گوشی موبایل مورد نظر، خیالتان را راحت کند. مدل های کوالکام اسنپ دراگون تقریبا نسبت به بقیه مدل ها در صدر جدول کیفیت قرار میگیرند و به همین خاطر هم بیشتر شرکت های مطرح در گوشی های میان رده و بالارده خودشان از این نوع سی پی یو استفاده میکنند.

نکته مهمی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم این است که تقریبا اکثر شرکت های بزرگ به سمت اختصاصی کردن و یا به عبارتی انحصاری کردن تکنولوژی ساخت و تولید چیپست CPU قدم برمیدارند. این کمپانی ها ترجیح می دهند از محصول خودشان به جای CPU  های اسنپ دراگون استفاده کنند. در ادامه بعد از مدل مطرح کوالکام اسنپ دراگون به توضیح مختصر مدل های دیگر میپردازیم.
نکته: به دلیل همین اختصاصی شدن تولید چیپست ها ، نقش سی پی یوهای اسنپ دراگون تقریبا در حال کمرنگ تر شدن نسبت به قبل است و نکته گفته شده و دسته بندی که ذکر شد به صورت کلی بیان شده است.

راهنمای خرید گوشی موبایل چیپست های HiSilicon

میشود گفت که این چیپست ها اختصاصی و تحت نظر شرکت هواوی ساخته میشود و روی اکثر گوشی های جدید این شرکت از این چیپست استفاده شده است. از لحاظ قدرت و کیفیت این چیپست ها حرف ها زیادی برای گفتن دارند و ظاهرا شرکت هواوی سعی دارد در سال های آتی با افزایش کیفیت و بهره وریِ این مدل کم کم از این چیپست به صورت اختصاصی بر روی محصولات خود استفاده کند.

 

راهنمای خرید گوشی موبایلچیپست اگزینوس Exynos

یکی از چیپست های خوب و قوی در دسته بندی ما چیپست اگزینوس است. میتوان گفت این مدل نیز به صورت اختصاصی و انحصاری متعلق به شرکت سامسونگ است. این چیپست به نسبت سری کوالکام مصرف بالاتری دارد ولی چون برای گوشی های سامسونگ بهینه شده است آزمایشات و تجربیات نشان داده این مدل CPU روی گوشی های سامسونگ عملکرد فوق العاده ای دارد. ضمنا مثل مورد قبل این مورد نیز طبق سیاست های کمپانی بزرگ سامسونگ در حال رقابت شدید با کوالکام است به طوریکه احتمال میرود در آینده نزدیک روی تمام محصولات درجه یک و پرچم دار سامسونگ از این سی پی یو استفاده شود.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل چیپست های MediaTek

این مدل ها بر مبنای ارزانی و صرفه اقتصادی طراحی شدند. شرکت تایوانی مدیاتک یکی از بزرگترین تولید کنندگان چیپست در بازار است و محصولات آن معمولا برای گوشی های پایین رده و بعضی از مدل های میان رده شرکت های چینی مثل هواوی استفاده میشود در این مدل از چیپست ها آنچنان که باید و شاید کیفیت را مد نظر قرار نداده است.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایلچیپست Allwinner

این مدل از چیپست ها توسط یک کمپانی چینی تولید میشه و مثل مدل قبلی کیفیت بالایی نداره برای همین از توضیحات بیشتر در مورد آن پرهیز میکنیم.

 

در یک نگاه کلی اگر نخواهیم خیلی تخصصی به مبحث CPU نگاه کنیم اگر از کمپانی های مطرح و گوشی های میان رده به بالا خرید کنید تقریبا باید خیالتان راحت باشد چون خود این شرکت ها ریسک بالای استفاده از یک پردازنده ضعیف را به جان نمیخرند. ولی در مقام مقایسه برای انتخاب یک گوشیِ استاندارد طبق توضیحات داده شده در یک قیمت یکسان میتوانید گزینه بهتر و قوی تر را از نظر مدل و مشخصات فنی انتخاب بفرمایید.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

سیستم عامل تلفن همراه

مبحث انتخاب سیستم عامل گوشی تلفن همراه همواره یکی از مباحث مهم و سوال بر انگیز در سال های اخیر بوده است.

سوالت پر تکراری مثل :

چه سیستم عاملی برای موبایل بهتر است؟

آیا میتوانم با سیستم عامل مخصوص گوشی های اپل یعنی iOS کار کنم؟

آیا گوشی های بلک بری هم از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکنند؟

آندروید راحت تر است یا iOS؟

آیا سیستم عامل iOS زبان فارسی دارد؟

سیستم عامل ویندوز چطور؟؟

و ...

از آنجایی که نمیخواهیم مباحث در این راهنما طولانی و حوصله سر بر شوند از توضیحات اضافی مثل اینکه این سیستم عامل ها چه هستند و از کجا آمدند فاکتور میگیریم و یکراست میرویم سر اصل مطلب! کدام بهتر است؟

هیچ کدام!

تا وقتی سوالمان اینطور کلی باشد نمیتوان انتخاب صحیحی داشت ... و جواب همین "هیچ کدام" خواهد بود ...

سوال اصلی اینگونه مطرح میشود:

کدام سیستم عامل برای "من" بهتر است؟ که این یعنی باید با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

مثلا اگر در خواندن و درک عبارات انگلیسی تا حدودی ضعیف هستید خرید گوشی های برند اپل کار درستی به نظر نمی رسد. چون عمدتا این گوشی ها از زبان فارسی در منوها و تنظیمات پشتیبانی نمیکنند.

به طور کلی سیستم عاملِ تلفن شما باید با نیاز و خواسته های شما سازگاری داشته باشد مثلا افرادی که قبلا از دیوایس های اپل استفاده کردند معمولا اعتقاد دارند کار کردن با گوشی های اندروید بسیار سخت است و اصلا دوست ندارند انتخابشان تغییر کند. بهترین راه این است که این افراد از مدل های جدیدتر همین کمپانی خرید کنند البته اگر با قیمت هایِ دلاری و فزاینده گوشی های اپل در این روزها مشکلی نداشته باشند. ( البته این افزایش قیمت ها برای تمام مدل ها اتفاق افتاده نه فقط برند اپل ولی چون اکثر گوشی های این برند گران قیمت هستند تفاوت قیمت آنها با قیمت های قبل بسیار بیشتر شده است.)

افرادی که برای اولین بار میخواهند از گوشی های قدیمی بدون سیستم عامل یا با سیستم عامل های معمولی مثل جاوا یا بادا به گوشی های هوشمند نسل جدید مهاجرت کنند بهتر است از اندروید استفاده کنند.

سیستم عامل های خاص مثل ویندوز یا بلک بری OS برای حرفه ای ها یا علاقه مندان به تکنولوژی توصیه میشود. این سیستم عامل ها روان و چالش بر انگیز است ولی برای افرادی که تازه به دنیای گوشی های هوشمند وارد میشوند میتواند گمراه کننده یا کسل کننده باشد.

یک نکته قابل توجه در مورد تفاوت سیستم عامل ها این است که اپلیکیشن های اندروید روی سیستم عامل اندروید و بلک بری او اس قابل استفاده هستند که آنها را با پسوند APK می شناسیم.

ولی اپلیکیشن های سیستم عامل iOS  که با پسوند IPA در انتهای نام فایل ها شناخته میشود فقط مخصوص خودش هستند و همچنین ویندوز که شرایط مشابهی داره و اپلیکیشن های مخصوص به خودش رو با پسوند XAP در اختیار کاربران میزاره که قابل نصب و استفاده روی سیستم عامل های دیگه نیستند.

 

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

باتریِ گوشی موبایل

یکی از مشخصه های مهمی که باید خیلی بهش توجه کرد باتری گوشی تلفن همراهه... از دید من این گزینه جزو موارد مهمه و باید روش واقعا فکر کرد چرا که به نسبت کاربریِ شما این گزینه میتونه براتون تجربه کاربریِ خوب یا برعکس خاطره بدی رو ایجاد کنه.

جدا از بعضی مدل های عجیب و غریب که شرکت ایسوس یا ال جی طراحی و تولید کردند که حتی میتونست نقش شارژ برعکس یا پاور بانک رو داشته باشه و باتری هایی با ظرفیت عجیب و غریب داشتند، برای الباقی گوشی های هوشمند موجود در بازار بازه تقریبی 2000 تا 4000 میلی آمپری وجود دارد.

 راهنمای خرید گوشی موبایلدر مقایسه و انتخاب گوشی تلفن همراهی که باتری خوبی داشته باشه نکته ضروری و مهم اینه که حتما مقدار ظرفیت باتری رو نسبت با سایز صفحه نمایش و ابعاد و کارایی همان گوشی بسنجید مثلا اگر یک گوشی با صفحه نمایش 5.5 اینچ باتری با ظرفیت بیشتری از یک گوشی 4.5 اینچی داشته باشه عملا امتیاز محسوب نمیشه و فقط تونسته استاندارد خودشو حفظ کنه!

پس اگر گوشی های مشابه از لحاظ قیمت و بقیه مشخصات فنی رو مقایسه کردید هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشه بهتره ولی در مشخصات نابرابر یا قیمت نابرابر این مقایسه صحیح نیست.

در حال حاضر برای تلفن های همراه دو مدل باتری تولید میشود. باتری های لیتیوم-یونی (البته تلفظ ایون صحیح است) و باتری های لیتیوم پلیمری.

تفاوت بین این دو کم است ولی نمیشود از آن صرف نظر کرد باتری های لیتیوم پلیمیری جدیدتر هستند و معمولا روی گوشی های به کار میروند که باتری توسط مصرف کننده قابل تعویض نیست این مدل ها نسبت به مدل لیتیوم یونی سبک تر است.و در کل تمایل مصرف کننده و کمپانی ها به سمت استفاده از باتری های لیتیوم پلیمری که جدیدتر هستند میل میکند.

نکته : اگر بعد از مدتی نیاز به خرید باتری برای تلفن همراهتون داشتید حتما قبلش سری به راهنمای خرید باتری اصلی تلفن همراه و روش های تشخیصش بزنید ... ضرر نداره.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایلرم گوشی موبایل (حافظه موقت)

رم گوشیِ تلفن همراه یک مقوله شیرین و راحته که پیچیدگی خاصی نداره! هر چه بیشتر، بهتر... . حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی یک استاندارد معمول این روزهای بازار موبایل محسوب میشه ولی اکثر پرچم‌داران و گوشی های بالا رده شرکت‌های مختلف به 3 الی 4 گیگابایت رم مجهز هستند و بعضی از محصولات قوی تر مثل گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک رم قدرتمند 6 گیگابایتی برخوردارند. توصیه میکنیم حد الامکان از خرید تلفن هایی با رم یک و پایین تر پرهیز کنید.

در رابطه با افزایش کمیت رم میتوان گفت که گوشی شما میتونه عملیات های همزمان بیشتری رو پشتیبانی کنه... مسلما رم 2 از توان کمتری نسبت به یک رم 3 برخورداره اما غیر از مساله توان رم یا کیفیتش چهار مساله مهم دیگر وجود داره که باید حتما به اونها پرداخته بشه.

اول از همه اصلا رم چی هست؟ منظور از رم RAM موبایل چیه؟ رم گوشیمون چقدر باشه خوبه؟

حافظه رم یا همون RAM به حافظه موقت گوشی گفته میشه. حافظه موقت یعنی فضایی که شما برنامه های در حال اجرا رو روی اونها نگهداری میکنید که مسلما با بیشتر شدنش فضای بیشتری برای اجرای همزمان برنامه ها بدون افت سرعت به شما میده. ارتباط حافظه رم با سی پی یو دستگاه خیلی نزدیک و تنگاتنگه چرا که سی پی یو یا پردازنده گوشی باید برای پردازش اطلاعات در اصل به حافظه اصلی دستگاه وارد بشه و اطلاعات رو بخونه ولی با وجود حافظه فوق سریع رم این قضیه خیلی بهتر و راحتتر و صد البته سریعتر اتفاق میوفته.

مورد دوم هم اینکه دوستان عزیز رم یا RAM در موبایل و کامپیوتر به حافظه موقت دستگاه گفته میشود نه کارت حافظه!

اصطلاحی که متاسفانه توی بازار جا افتاده و خیلی از مردم به جای کارت حافظه یا مموری کارت میگن: رم!

پس رم با مموری کارت فرق داره...

(صرفا جهت اطلاع: یه اصطلاح دیگر هم هست به اسم رام ROM که به سیستم عامل گوشی گفته میشود).

مورد سوم چرا با توجه به موارد بالا شرکت های تولید کننده تلفن همراه رم های خیلی زیاد مثلا 16 گیگ را برای دستگاه ها در نظر نمیگیرند؟ آیا تراشه رم خیلی گران است؟

خیر برعکس. اتفاقا تراشه رم جزو تراشه های ارزان قیمت برای کمپانی های تولید کننده گوشی تلفن همراه است اما حافظه رم به هر میزان که زیاد تر باشد انرژی بیشتری نیز طلب میکند به عبارت دیگر مصرف باتری تلفن همراه شما با یک رم 16 بسیار بسیار بیشتر از حالتی است که از یک رم 4 استفاده میکنید و عملا تاثیر مثبت آن با تاثیر منفی که بر روی مصرف انرژی دستگاه دارد تداخل و منافات دارد. دقت کنید که در این مورد اصلا فرقی نمیکند که شما از 1 گیگ از فضای رم دستگاه استفاده کنید یا تمامش را ... در هر صورت وجود یک رم با حافظه بالا از یک رم با حافظه کمتر انرژی بیشتری می طلبد.

یک رم 16 تا چهار برابر یک رم 4 باتری دستگاه شما را مصرف خواهد کرد.

و اما نکته آخر چرا موبایل ها، تبلت و کلیه دیوایس های برند اپل با اینکه معمولا از رم 2 یا نهایتا 3 استفاده میکنند عملکرد برابر یا حتی بهتری نسبت به موبایل های اندرویدی دارند که حافظه رم بالاتری نظیر 4 یا 6 یا حتی 8 استفاده میکنند؟!

الان وقت انتقام از اندرویده.. . امیدوارم کسایی که تو دسته بندی برند ها برای قرار گیری برند اپل در جایگاه دوم احیانا زود قضاوت کردند الان پشیمون باشند.و احیانا فکر نکنند که ما غرض ورزی کردیم...

علت در سیستم عامل iOS و نحوه استفاده از این تراشه و مدیریت فضای آن نهفته است. در سیستم عامل iOS که مخصوص دیوایس های اپل است، سیستم بهینه تر و سریعتر ساخته و پرداخته شده و به عبارتی نهایتا سریعتر عمل میکند. اینجاست که میگن تو مو میبینی و من پیچش مو ... بله بعضی اوقات اعداد و ارقام صرفا نماینگر برتری نیستند این مقوله رو در قسمت دوربین و مقایسه مگاپیکسل های مختلف دوباره مرور خواهیم کرد تا مهر تاییدی باشد بر اینکه دقت بیشتری در مقایسه مشخصات فنی تلفن های همراه داشته باشیم و فقط به مقایسه عددی بسنده نکنید.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایلدوربین گوشی موبایل

اولین سوالی که شاید با شنیدن کلمه دوربین به ذهنتون خطور کنه اینه که دوربین تلفن همراهی که میخوام بخرم باید چند مگاپیکسل باشه؟ اصلا از چند مگاپیکسل به بالا به درد من میخوره؟ خب در ادامه در مورد اینکه آیا مگاپیکسل دوربین موبایل به تنهایی نشان دهنده کیفیت اون هست یا نه توضیح خواهیم داد.

زمانی که در مورد دوربین تلفن همراه صحبت میکنیم باید اول از همه این مطلب مهم رو بدونید که مگاپیکسل به تنهایی نمیتواند کیفیت دوربین شما را تعیین کند و موارد مختلف دیگری در این امر دخیل هستند. اما چون تا به حال کاربردی ترین و رایج ترین اصطلاح برای بالاتر نشان دادن کیفیت عملکرد دوربین همین مگاپیکسل بوده معمولا تبلیغات شرکت ها نیز بر روی همین فاکتور پافشاری میکنند.

عواملی همچون کیفیت نرم افزارِ دوربین، سایز سنسور(حسگر)، شرکت سازنده ی لنز، اندازه دریچه دیافراگم، دارا بودن لرزشگیر اپتیکال، میزان زوم اپتیکال و یکسری ویژگی دیگر مثل ثبت موقعیت جغرافیایی روی عکس ها،قابلیت تمرکز یا فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) ، قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama) و قابلیت عکاسی HDR  از دیگر ویژگی هایی است که بود یا نبود آنها در کیفیت دوربین شما و نهایتا کیفیت تصاویر و فیلم های ثبت شده قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

 راهنمای خرید گوشی موبایل

در نتیجه برای مقایسه و خرید تلفن همراهی که در نظر دارید تنها به مقایسه مگاپیکسل دوربین ها بسنده نکنید و از نمونه های عکسبرداری شده و مقایسه این نمونه ها که در وب سایت های مختلفی تا به امروز انتشار یافته است تا مقایسه مواردی که توضیح داده شد همه را به کار ببندید تا انتخاب خوب و دقیقی داشته باشید.

به عنوان کلام آخر بالا بودن رزولوشن دوربین که همون اعداد معروف مگاپیکسل هستند یکی از فاکتور های مهم است و بی تاثیر نیست و نخواهد بود اما تنها عامل تعیین کننده کیفیت هم نیست و خیلی عوامل دیگر در کیفیت خروجی نهایی شما تاثیر گذار است حتی بعضی موارد در اصل ربطی به خود دوربین و لنزش ندارد اما به صورت غیر مستقیم تاثیر گذار است و تقریبا هیچ کجا در موردش صحبت نمیشود مثل جنس یا تعداد فلش (فلاش) دوربین تلفن شما... مسلما کمیت و کیفیت آن در نوردهی و ثبت تصاویر با کیفیت تر خصوصا در شرایط نوری ضعیف کاربرد بسیار دارد.

 

 بالا بودن رزولوشن دوربین که همون اعداد معروف مگاپیکسل هستند یکی از فاکتور های مهم است و بی تاثیر نیست و نخواهد بود اما تنها عامل تعیین کننده کیفیت هم نیست

 

 

ابعاد، وزن و ساختار بدنه ي موبایل

در مورد این بخش نکات خیلی خاصی وجود ندارد ابعاد گوشی ها و همچنین وزنشان از هر مرجع معتبری قابل دستیابیست و ساختار جنس بدنه نیز در گوشی های میان رده معمولا از پلاستیک و در گوشی های بالارده و پرچم دار معمولا از شیشه و فلز تشکیل شده است. سایز نرمال و همه پسند برای خرید اسمارت فون نیز محدوده 4.5 تا 5.5 اینچ میباشد.

 در شرایط فعلی بازار هیچ مدل گوشیِ هوشمندی آنقدر سنگین نیست که نگران وزن آن باشید بیشتر شکل و شمایل و خوشدست بودن گوشی مهم است که تا اندازه ی خیلی زیادی کمپانی های بزرگ سعی میکنند در نسخه های جدیدتر همگام با تکنولوژی و سلیقه مردم باشند و در جهت رضایت کاربران نسبت به ارگونومی و طراحیِ خوش دست ترِ محصولات قدم بردارند. پس این بخش تقریبا دارای استاندارد مشخصی بوده و نیاز به دقت و درگیری فکری بالایی ندارد همین که تلفن همراه جدیدتان به سلیقه شما سازگار باشد و وقتی آن را در دست میگیرید احساس خوبی داشته باشید کفایت میکند.

 راهنمای خرید گوشی موبایل

ابعاد و کیفیت صفحه نمایش

به طور کلی میتوان ابعاد نمایشگر ها را به سه دسته تقسیم کرد:

نمایشگر کوچک (۵ اینچ یا کوچک‌تر)

نمایشگر متوسط (۵ تا ۵.۵ اینچ)

نمایشگر بزرگ یا فبلت (۵.۵ اینچ و بزرگ‌تر)

خب حالا میرسیم به قسمت سخت ماجرا ... عزیزان ابعاد یا به عبارتی سایز صفحه نمایش قدم اول و مرحله آسون در انتخاب نمایشگر بود از اون مهم تر کیفیت صفحه نمایشه...

برای انتخاب یک تلفن همراه درجه یک حتما باید به نوع پنل صفحه نمایش، تکنولوژی های به کار رفته و زاویه دید و حتی میزان روشنایی اون توجه داشته باشید.

یکی از نکات مهم که قبل از خرید میشه با یه جست و جوی ساده توی اینترنت نسبت به اون اطلاعات خوبی پیدا کرد نور دهی و کیفیت تصویر صفحه نمایش موبایل شما زیر نور خورشیده به طوریکه الان این مورد یک فاکتور رتبه بندی محسوب میشه و حتی بعضی از گوشی ها در این قسمت ضعف شدیدی دارند. برای اطلاع بیشتر واحد اندازه گیری روشنایی صفحه نمایش اسمش "نیت" هست هر چقدر این بزرگوار بیشتر باشه شما در شرایط نوری مختلف خصوصا زیر نور آفتاب دید بهتر و واضح تری دارید.

در زمینه رزولوشن نمایشگر عبارت های FHD، QHD و4K  و امثالهم چون خیلی شبیه به هم هستند معمولا گیج گننده بوده و باعث میشن کلا آدم بیخیال تفاوت هاشون بشه ولی جدول زیر خیلی قشنگ و ساده بهتون میگه این داستان از کجا شروع میشه و به کجا ختم میشه از سمت راست به چپ رزولوشن و کیفیت افزایش پیدا میکنه.اینم یه لقمه حاضر آماده:

نام وضوح تصویر

QHD

HD

Full HD

QUAD HD

ULTRA HD

میزان وضوح به صورت عددی

960*540

1280*720

1920*1080

2560*1440

3840*2160

نام های دیگر

Quarter HD

720P

720p HD

1080p

1440p

WQHD

UHD

4K

 
در زمینه‌ی رزولوشن بهتره دستگاهی بخرید که رزولوشن نمایشگرFHD 1080 x 1920  داشته باشد ولی دیگه بالاتر از این میشه گفت تجملاتیه و چشم انسان براحتی نمیتونه تفاوت کیفیت فول اچ دی رو با کیفیت های بالاتر خصوصا توی اون سایز و ابعاد اسمارت فون ها درک کنه و تشخیص بده. شاید برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی یا استفاده های خاص این مدلی کاربرد داشته باشه... البته مسلما طبق قاعده ی کلی "هر چه بیشتر بهتر" خیلی خوبه که رزولوشن های بالاتر رو استفاده کنید ولی در صورت مقایسه ی کاربردی و اینکه باید همیشه به بودجه هم نظری داشته باشیم بهتره زیاد خودتون رو درگیر رزولوشن های بالاتر نفرمایید.
 
 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

حسگر ها و ویژگی های خاص گوشی موبایل

مهمترین و پرکاربرد ترین حسگری که در چند سال اخیر دغدغه کاربران شده است حسگر اثر انگشتِ گوشی یا بهتر بگیم حسگر تشخیص اثر انگشت میباشد.

این حسگر معمولا درون دکمه هوم و در قسمت پایینی صفحه نمایشگر یا پشت گوشی و نزدیک به دوربین تعبیه میشود که در حالت اول که زیر دکمه ی هوم قرار گرفته با توجه به سلیقه مشتری و افکار تیم طراحی باز شدن قفل گوشی با انگشت شست در اولویت طراحی بوده و در مورد دوم که حسگر پشت گوشی ( زیر یا نزدیک دوربین) قرار گرفته اولیت طراحی روی باز کردن گوشی موبایل با انگشت اشاره بوده است.

جدای از راحتی و پرستیژِ کاری که این مدل حسگر به اسمارت فون شما میدهد کاربری اصلی آن بالا بردن امنیت تلفن همراه است به نحوی که موبایل شما فقط و فقط با اثر انگشت شما باز خواهد شد و نه هیچ کس دیگر... و این خیلی خوب و هیجان انگیز است. البته از این هیجان انگیز تر برای تلفن های همراه جدید و پرچم دار قابلیت تشخیص چهره و یا باز هم پیشرفته تر قابلیت اسکن عنبیه چشم میباشد که در پرچم داران جدید سامسونگ و اپل یعنی گلکسی نوت 9 و آیفون X شاهد استفاده از این قابلیت هستیم.

مسلما در اکثر گوشی های میان رده و تمام گوشی های پایین رده اثری از این حسگر ها یا ویژگی های خاص نیست و اگر شما میخواهید از این قبیل قابلیت ها و امکانات را در تلفن همراه خود تجربه کنید باید هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی پرداخت کنید.

در مبحث قابلیت های خاص تلفن های همراه موارد خیلی زیادی همچون دوربین های چند گانه که در گلکسی A9 سامسونگ از نوع 4 تایی اون رو شاهد هستیم و یا استفاده از CPU  هوشمند که اختصارا NPU  نامیده میشود و در تلفن فوق هوشمند Mate 10 Pro  برای اولین بار استفاده شد بسیار چالش بر انگیز است اما به دلیل تعداد زیاد این موارد و نیاز به توضیحات برای هر کدام در این جا از توضیح بیشتر این مقوله خودداری میکنیم.

 

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی ضد آب، ضد گرد و غبار یا ضد ضربه

مبحث شیرینتر و پرطرفدارتر از این فکر نکنم باشه بین کاربرا... ضد آب بودن گوشی تقریبا فاکتوریه که بر میگرده به نداشتن راه نفوذ هر چیزی به گوشی تلفن همراه پس به عبارتی این مورد با ضد گرد و غبار بودن داخل یک دسته بندی قرار میگیره و با عبارتی تحت عنوان IP اون رو مشخص میکنند مثلا در حال حاضر حداقلی ترین استاندارد برای تلفن های همراهی که میخوان خودشون رو ضد آب معرفی کنن IP67 هست که معنی این عدد این است که تلفن همراه شما به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام خواهد آورد! البته یکسری از تلفن های همراه در این موضوع از استاندارد حداقلی فاصله گرفتند و اعداد و ارقام بالاتر و وسوسه انگیز تری جلوی عبارت  آنها به چشم میخورد.در مورد مبحض مقاومت در برابر ضربه غیر از بعضی مدل های خاص مثل موتورلا Moto Z2 Force که استانداردهایی از جمله شیشه‌ی نشکن نیز در آن‌ها وجود دارد بحث ضد ضربه بودن و نشکن بودن گوشی ها در حال حاضر به صورت تخصصی مربوط به کمپانی مشهور کاترپیلار است که گوشی های بسیار مقاوم و اصطلاحا کارگاهی تولید میکند از این جهت مخصوص کارگاهِ که این گوشی های کاملا ضدآب و گرد غبار و ضدضربه ساخته میشوند اما به نسبت امکانات و مشخصات فنی معمول قیمت بالایی دارند و معمولا چهره و طراحی ظاهری آنها با گوشی های دیگر بسیار متفاوت است. یه جورایی میشه گفت رنگ ظاهر خبر میدهد از سر درون!

 

انواع پورت ها در گوشی های موبایل

پورت های روی موبایل در حالت کلی به نام micro-USB شناخته می شوند که به سه دسته ی Type-A، Type-B و Type-C تقسیم بندی شده اند و هرکدام نسل پیشرفته تری از نمونه ی قبلی خود هستن. در حالت کلی این کابل دیجیتالی برای افزایش سرعت انتقال داده میان دو گجت طراحی شد و همچنین برای شارژ دوباره دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار گرفت. الان اکثریت غریب به اتفاق گوشی های هوشمند دارای micro-USB از نوع Type-C هستن که قابلیت های زیادی رو برای شما فراهم می کنه، از جمله: پشتیبانی از ورژن های مختلف USB 2.0، USB 3.0 و USB 3.1 و یا منبع تغذیه، درگاه DisplayPort و در بعضی موارد امکان تاندربولت، که طبق رعایت یک استاندارد خاص از شرکت USB-IF مجوز دریافت می کنند و قابلیت هایشون روی لیبلشون ذکر میشه. حالا همین مدل به سه دسته کوچک تر تقسیم بندی میشه که می تونید با مطالعه اطلاعات روی کابل از این دسته بندی ها مطلع بشید:

  • پورت USB که نشان از ورژن 2.0 یو اس بی می باشد و سرعت چندانی ندارد.
  • علامت SS نماینگر عبارت SuperSpeed است و برای ورژن های 3.0 و 3.1 کاربرد دارد.
  • علامت «10» به معنای سرعت نقل و انتقال داده با حجم 10 گیگابایت بر ثانیه است.
  • علامت باتری نیز نشان دهنده این است که این کابل برای شارژ دیوایس های مختلف کارایی دارد.

بنابراین اطلاعات وقتی گوشی جدیدی رو می خواید خریداری کنید می تونید روی کابل نیز تمرکز ویژه ای داشته باشید و با توجه به نیازتون کابل مناسب رو به صورت جداگانه خریداری کنید.

 راهنمای خرید گوشی موبایل

گوشی های آیفون اما همیشه تافته ای جدا بافته بودن و پورت های اختصاصی خودشون رو داشتن، از پورت 30-Pin روی آیفون های قدیمی تا امروز که پورت دیجیتال لایتنینگ جای اون ها رو گرفته است. پورت لایتنینگ با این منظور روی آیفون طراحی شد که جک 3.5 میلیمتری حذف شود و دیگر فضایی را اشغال نکند، در نتیجه آیفون های جدید اندکی کاهش قطر داشتن و طبق ادعای اپل، به دستگاهی کاملا دیجیتال بدل شده اند.

 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

تکنولوژی شارژ سریع و شارژ بی سیم

حالا به بحث بهینه سازی گوشی و شارژ مجدد و تکنولوژی شارژ بدون سیم می پردازیم. میشه گفت این مبحث جدیدا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده، این که شارژ سریع چی هست و عملکردش چجوریه؟ سوالیه که شاید خیلی از کاربرها تو ذهنشون پاسخ مناسبی براش نداشته باشند. در چند سال اخیر و با ظهور گوشی هایی با ساختار شیشه ای که بیشتر مختص پرچمداران می باشد شاهد این قابلیت جادویی هستیم، با نام ویژگی شارژ بی سیم یا به عبارتی دیگر و تخصصی تر شارژ القایی معرفی شده است. حالا این قابلیت چیه؟ با ما همراه باشید. تا پاسخ دو سوال بالا رو براتون توضیح بدم.

یکی از محدودیت ها و آسیب هایی که همیشه برای سلامت گوشی شما ایجاد خطر کرده و یا با استهلاک و برخورد های فیزیکی که داره باعث راهی شدن گوشی به تعمیر گاه برای تعویض سوکت شارژ میشه اتصال شارژر به سوکِت شارژ است، گذشته از این، با مد شدن گوشی های ضد آب و ضد گرد غبار که ثمره ی طراحی یکپارچه ی بدنه است نیاز به شارژ بی سیم که بدون اتصالی فیزیکی کابل با سوکت می باشد بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته، البته بد نیست بگیم که این ها تاحدی تجملاتی به حساب میاد تا یک قابلیت کاربردی، شاید بشه گفت فعلا اینطوریِ تا ببینیم توسعه و پیشرفتش به چه صورتی به امتداد این نوآوری کمک می کند.

حالا این قابلیت چطور کار می کنه؟ خیلی ساده است، شارژ بی سیم از طریق ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی میان دو جسم، انرژی را به روش القایی منتقل میکنه. یعنی یک سیم پیچ داخل شارژر انرژی الکتریکی را به انرژی مغناطیسی تبدیل می کنه و یک سیم پیچ تعبیه شده در گوشی این انرژی را از مغناطیسی به الکتریکی تبدیل کرده تا باتری مجددا شارژ شود، با این روش دیگه نیاز به اتصال سیم به صورت مستقیم به گوشی نیست و فقط کافیست دیوایس خود را روی پد شارژ قرار دهید.

حالا می رسیم به شارژ سریع و چگونگی شارژ سریع، البته باید گفت اکثر گوشی هایی که تازه معرفی می شوند کم و بیش در این مسئله حرفی برای گفتن دارند و این ویژگی در حال بدل شدن به یک امر بدیهی و استاندارد می باشد اما شاید باز هم بر سر دوراهی بمانید و این معیار نیز بر نتیجه ی تصمیم شما اثر گذار باشد. شارژ سریع در هر شرکتی با نامی خاص شناخته می شود، به عنوان مثال می توان به کوئیک شارژ کوالکام یا دش شارژ (Dash Charge) در وان پلاس اشاره کرد اما عناوین هرچه که باشد نتیجه ی نهایی باعث شارژ دوباره دستگاه تا 60 درصد و به مدت 30 دقیقه می باشد. چیزی که در شارژ سریع اتفاق می افتد درست شبیه ترفندی است که گاها به گوشتان خورده است. استفاده از شارژری با آمپر بالاتر مثلا شارژر تبلت برای شارژ کردن گوشی، اما این اتفاق به علت ایجاد گرمای زیادی می تواند مضر باشد بنابراین با تعبیه کردن تراشه هوشمند که کنترل دمای گوشی را به عهده دارد از این آسیب جلوگیری خواهد شد.

راهنمای خرید گوشی موبایل

با اینکه نتیجه ی نهایی یکسان است اما راه و روش رسیدن به هدف در هر نمونه متفاوت از دیگری است. مثلا کوالکام از طریق تغییر در توان و ولتاژ برای سرعت بخشیدن به فرآیند شارژ مجدد استفاده کرده است. چجوری؟ اینجا مبحث یکم علمی تر میشه، تراشه هایی که در دستگاه و شارژر تعبیه شدن با توجه به نیاز، میزان توان خروجی را تنظیم کرده و از پتانسیل دیوایس برای شارژ به صورت تمام و کمال بهره می برد، برای مثال در زمان کم بودن شارژ با افزایش توان و به زبان عامیانه تر، ارسال برق بیشتر به گوشی شما، شارژ باتری رو سریع تر می کنه، و هرچه شارژ بیشتر می شود میزان برق ارسالی کاهش می یابد تا از بالا رفتن دمای دیوایس جلوگیری کنه. اما فرآیند شارژ، در دش شارژ وان پلاس کمی متفاوت است. در این روش برای افزایش سرعت شارژ شاهد افزایش میزان آمپر تا 4 هستیم، که با بالا رفتن میزان شارژ باتری این عدد نیز کاهش داده میشه. نکته ای که در این روش ها تفاوت عمده ایجاد می کند میزان حرارت تولیدی عنوان شده است. در دش شارژ حرارت تولید شده در شارژر اهمیت دارد در حالی که در کوااکام افزایش دمای شارژر و دستگاه به طور یکسان مورد بررسی هوش مصنوعی قرار می گیره. بد نیست بدونید شارژ سریع در نمونه ی آمپر بالا که در دش شارژ وان پلاس و شارژ VOOC انحصاری گوشی های OPPO دیده می شود، موجب داغ شدن گوشی نمیشود. شما می تونید در زمان شارژ باتری نیز از گوشی خود استفاده کنید، شاید این قابلیت بتواند شما را متقاعد کند که کدام روش برای شما بهتر است، اگر ترجیح می دهید که همیشه از گوشی خود استفاده نمایید باید به فکر خرید گوشی های خاصی باشید اما اگر نه، می توانید چند دقیقه ای را منتظر بمانید در محدوده بیشتری می توانید انتخاب نهاییتان را انجام دهید.

در آخر از شما عزیزان دعوت می کنم نیم نگاهی به جدول فروش برند های تلفن همراه در سال 2018 و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل داشته باشید که به صورت چند نمودار با پارامتراهای متفاوت ترسیم شده است.این اینفوگرافیک از سایت ایسنا گرفته شده است. 

 راهنمای خرید گوشی موبایل

خب اگر تا به اینجا همراه ما اومدین مسلما مخاطب با حوصله ای هستید و باید به یه نتیجه گیری کلی و آگاهی نسبی برای انتخاب موبایل جدیدتون رسیده باشید. لطفا با درج نظرات و پیشنهادات و سوالات خودتون به رشد و ارتقای این مطلب کمک کنید .

 

 
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
    • 0
    • 1
    سلام. من دنبال یه گوشی خوب هستم . حدود 5 میلیون . چی بخرم؟
    • پشتیبانی خاص باکس

      1398/06/26 20:15:49
      • 0
      • 2

      سلام سوالتان خیلی کلی هستش چراکه ممکن است هرکسی معیار خاصی را در نظر داشته باشد و از این رو در پاسخ به این سوال می توان یک مقاله نوشت اما با توجه به مسائل کلی می توان لیست گوشی های زیر را در اختیار شما قرار داد: گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A70 128GB Ram6 https://bit.ly/2kjSxA0 گوشی موبایل هوآوی Mate 10 https://bit.ly/2kOPi3S گوشی موبایل هوآوی مدل Honor 10 128GB https://bit.ly/2lYEPmw گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A50 128GB RAM6 https://bit.ly/2kQH5fo

    • 0
    • 2
    با سلام با تشکر از توضیحات ارزنده شما با توضیحات خوب شما درک درستی ا ز مشخصات گوشی ها بدست اوردم اگر لطف فرمایید برای حدود 5 میلیون تومان گوشی مناسب اعلام فرمایید ممنونم نظر خودم a9 بود اما شنیدم که نسبت به امکاناتش قیمت مناسبی ندارد با تشکر
    • پشتیبانی خاص باکس

      1398/04/09 18:24:23
      • 0
      • 2

      با سلام ممنون از شما بزرگروار به طور کلی سری A سامسونگ از کیفیت عکسبرداری خیلی خوبی نسبت به رقبا برخوردار بوده است اما پیشنهاد ما به شما به جای آ9 مدل A50 با رم 6 گیگ هست که به جرات می توان ادعا کرد یک گوشی فوق العاده می باشد. این گوشی مدل رم 4 نیز داراست که تفاوت قیمت فاحشی دارند و هردو در خاص باکس موجو هشتند از لینک زیر می توانید به مدل رم 6 گیگی دسترسی داشته باشید. https://bit.ly/2J02Z9q

    • 2
    • 3
    ممنونم از راهنمایی صادقانتون. عالی بود
    • 0
    • 1
    سلام ممنون از مطلب جامعی که تهیه کردین
    • 0
    • 0
    سلام خسته نباشید . سال نومبارک من گوشی تا قیمت2500 میخاستم که Nfc و اثرانگشت داشته باشه...2 دوربینه هم باشه!!!! به من چه پیشنهادی میکنید. گوشی الانم Y7 2018 هست... ممنون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1398/01/11 18:23:48
      • 0
      • 1

      سلام و عرض ادب ضمن تبریک سال نو به شما دوست عزیز مدل هایی که اسامیشون رو ذکر میکنم بازه قیمتی مورد نظر شما رو دارند و nfc هم دارند. بستگی به سلیقه و موارد دیگری که در متن اشاره شد می توانید یک مدل را انتخاب بفرمایید. LG Q6 samsung galaxy J4 plus Huawei Y7 pro 2019 Huawei P smart Mototola Moto G6

    • 0
    • 2
    سلام. نظرتان درباره سامسونگ a6 plus چیست در کل؟ ممنون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/23 18:49:19
      • 0
      • 1

      سلام محسن عزیز طبق توضیحات داده شده برند سامسونگ یک برند درجه یک بوده که کالای با کیفیت تولید میکند و به صورت کلی و بدون مقایسه امکانات ، مشخصات و قیمت این مدل با مدل های دیگر میتوان گفت A6 plus d یک گوشی بسیار خوب و محبوب و پرفروش است.

    • 0
    • 1
    عرض ادب. آیا گوشی j7 pro در نسخه 2018، تغییری خاص یا ارتقایی نسبت به نسخه 2017 همین گوشی داشته؟ البته بجز حافظه داخلی 64 ممنون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/23 18:45:43
      • 0
      • 1

      سلام و عرض ادب خیر تغییر خاصی نداشته است.

    • 0
    • 0
    درود. بهترین گوشی سامسونگ بین ۳ تا ۴ میلیون چیست؟ ضمنا دوربین با کیفیت برام مهمه و اینکه نمایشگرش خیلی بزرگ نباشه. J7 pro A6 A6 Plus J6 Plus A7 2018 شما پیشنهاد بهتری ندارین؟ ممنون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/20 21:09:22
      • 0
      • 1

      سلام محسن عزیز، بهترین انتخاب با این قیمت گوشی سامسونگ مدل A7 2018 میباشد.

    • 0
    • 0
    خیلی عالی و کار راه انداز بود لطفا در مورد مدل های وآن پلاس هم راهنمایی کنید
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/20 21:08:32
      • 0
      • 0

      با سلام خدمت شما کاربر عزیز، در آپدیت های بعدی از تمامِ برند های جدید شرح خواهیم داد.

    • 0
    • 2
    متن فوق العاده بود...خسته نباشید
    • 0
    • 0
    من میخوام یگ گوشی اندرویدی خوب بخرم که قیمتش نهایتا 1.500 بشه لطفا راهنمایی کنید که با این هزینه چه مدل گوشی از همه بهتره. ممنون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/20 21:06:39
      • 0
      • 1

      با سلام خدمت شما کربر گرامی، بهترین گزینه در رنج قیمتی که شما دوست عزیز به آن اشاره کردید موبایلِ Samsung J2 Core میباشد.

    • 0
    • 1
    سلام و درود واقعا دست مریزاد به این نویسنده من کیف کردم این راهنمای خرید موبایل رو خوندم البته جا داشت در مورد برند های جدید الورود کمی بیشتر توضیح بدین مثل برند هیوندا ولی در کل عالی بود و خیلی از مواردی که تو ذهنم سوال بود الان روشن شده.
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/20 21:05:31
      • 0
      • 1

      سلام میثم عزیز، ضمن تشکر از اعتماد شما به وبسایت خاص باکس باید عرض کنیم که برند های دیگر در روز های آینده به عنوان آپدیت به این مقاله اضافه خواهند شد.

    • 0
    • 1
    سلام ممنون از راهنمای جامع خرید موبایل که داخل سایت گذاشتین، خیلی مشکل گشا بود. خیلی تونست راهنماییم کنه که دقیقا چی میخوام و چی باید بخرم.
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/12/20 21:03:53
      • 0
      • 2

      با تشکر از شما کاربر عزیز که برای وبسایت خاص باکس وقت گذاشتید. امیدواریم در آینده بتوانیم راهنمایی های بیشتری را به شما دوست عزیز ارائه دهیم.

    • 0
    • 0
    سلام لطفا راهنماییم کنید.بین گوشی سامسونگ a6+ وهواوی نوا 3e موندم.کدوم رو توصیه میکنید.ممنون از پاسختون
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/11/18 21:38:14
      • 0
      • 1

      سلام و عرض ادب محمد عزیز بحث انتخاب گوشی موبایل طبق توضیحات متن مبحث عریض و طویلیه و قطعا با سلیقه شخص شما مرتبط است ولی اگر فرض بگیریم تمام فاکتور ها را در نظر داشته اید و باز هم تردید دارید به دلیل دارا بودن مشخصات فنی بالاتر و بهتر Ssmsung A6 plus از قبیل دوربین سلفی بهتر و باتری قدرتمند تر نسبت به nova 3e ما مدل سامسونگ A6plus را پیشنهاد میکنیم. توجه کنید آ6 پلاس مدل های متفاوتی دارد و ما در این قیاس مدل 64 گیگ با رم 4 را انتخاب میکنیم نه مدل های ضعیف تر.

    • 0
    • 0
    ممنون از مطالب مفیدتون.قصد خرید یک گوشی تا یک و پونصد دارم لطفا راهنمایی کنید.
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/09/22 17:47:39
      • 0
      • 0

      ممنون و متشکر از شما سرکار خانم، پیشنهاد ما به شما گوشی های Grand Prime Pro و Galaxy J2 Pro از کمپانی سامسونگ و یا Y5 Prime 2018 از برند هواوی می باشد. اگر اسم و رسم گوشی چندان برای شما اهمیتی نداره گوشی Xiaomi Redmi 2 16GB هم انتخاب معقولی هست. موارد ذکر شده همه پشتیبانی از 4G دارن که خب برای وبگردی بسیار عالیه اما به استثنا گوشی گردن پرایم پرو باقی موارد دارای رم 2 گیگابایتی هستند و بدون شک گزینه های بهتری بشمار میرن.

    • 0
    • 1
    توضیحات فوق العاده بود ممنونم. قصد خرید گوشی بلک بری پریو رو دارم لطفا راهنمایی کنید این مدل گوشیه خوبیه؟ گارانتی هم داره؟ این مدل های بلک بری هم مثل بقیه گوشیا رجیستر میشن؟
    • پشتیبانی خاص باکس

      1397/08/26 00:49:16
      • 0
      • 1

      با سلام سامیار عزیز خوشحالم که مطالب نظر شما رو جلب کرده... در مورد گوشی بلک بری پریو چنانچه مشخصان فنی این وشی رو بررسی کنید متوجه میشید که نسبت به امکانتش بسیار گوشی مقرون به صرفه و درجه یکی هست. تمام گوشی ها حتی همین برند بلک بری گارانتی شرکتی معتبر دارند و همچنین تمام گوشی های موبایلی که در وب سایت خاص باکس به فروش میرسند آکبند بوده و رجیستر شده هستند .