تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.

شارژر گوشی 

شارژر گوشی موبایل به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی مرتبط با گوشی شناخته می‌شود که وظیفه پر کردن باتری گوشی شما را بر عهده دارد. شارژر گوشی در انواع مختلفی ساخته می‌شود و شامل بخش‌های متفاوتی است. در گذشته اکثر شارژرها شامل یک آداپتور و کابل متصل به آن بود که به گوشی وصل می‌شد. پس از آن شارژرها به صورت جدا یعنی کابل و آداپتور جدا از هم نیز تولید شدند، به این صورت که کابل USB آن امکان جدا شدن از آداپتور شارژر را دارا بود. ناگفته نماند که همین کابل هم دارای اتصالات متفاوت و خاص خود میباشد و تنوع زیادی دارد. این روزها خرید شارژر اصلی گوشی به دلیل وجود همین تفاوت ها کار آسانی نیست. شارزر های گوشی موبایل با قدرتهای متفاوت و مختلف با توجه به مدل گوشی شما و تمام مدل های عرضه شده به بازار جهانی تولید می‌شود و در انواع سیمی و بدون سیم یا همان شارژر وایرلس می‌توانید آنها را در همین صفحه بیابید.

شارژرهایی که همراه با گوشی‌های جدید وارد می‌شوند همیشه جزو سریع‌ترین و مطمئن‌ترین شارژرها نیستند و حتی برخی از کمپانی‌ها با اینکه گوشی‌هایی با آخرین تکنولوژی روز تولید می‌کنند همچنان به شارژرهایی کند یا سرعت پایین متکی هستند. برای نمونه شارژر اصلی اپل در بعضی از مدل ها همچنان از سرعت معمولی برخوردار است و شما شارژر سریع آن را باید جداگانه خریداری کنید. حتی گاها کمپانی ها در محصولات جدید خود (خصوصا از سال 2021 به بعد) پا را فراتر گذاشته و مدل های پرچم دار خود را بدون شارژر عرضه کردند به عنوان مثال گوشی آیفون 13 و آیفون 13 پرو از این دست محصولات است که شما باید شارژر اورجینال 20 وات برای آیفون 13 پرو را جداگانه خریداری فرمایید. به هر حال حتی اگر گوشی خود را با شارژر کمپانی تحویل گرفتید در صورت افت کارکرد یا خراب شدن شارژرتان باید حتماً به فکر خرید شارژر اصلی برای گوشی خود باشید.

نکات قابل توجه برای خرید شارژر گوشی و انواع شارژر موبایل

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، شارژرها در انواع مختلفی ازجمله شارژر دیواری گوشی موبایل، شارژر بیسیم، شارژرهای قابل حمل(پاوربانک)، شارژر AC و شارژر فندکی مخصوص اتوموبیل ساخته می‌شوند. انتخاب شارژر مناسب برای گوشی نه تنها برای شارژشدن به موقع و با کیفیت گوشی شما ضروری است، بلکه تضمین می‌کند تا باتری گوشی شما به بهترین نحو ممکن شارژ شده و آسیبی به آن وارد نمی شود. به همین دلیل توصیه اکید می‌شود تا از خرید شارژر ارزان قیمت و شارژرهای تراولینگ که معمولاً یک بار مصرف هستنند خودداری کرده چرا که سرعت شارژ این نوع محصولات کم بوده و برای ساخت آنها از متریال بی کیفیت و غیر استاندارد استفاده شده و ممکن است آسیب جدی به گوشی یا باتری شما وارد کنند.

اصطلاحات کاربردی برای خرید شارژر گوشی:

1. نوع پورت شارژ: تشخیص مدل پورت شارژ یا همان درگاه شارژ کار چندان سختی نیست و امروزه بیشتر گوشی‌های اندرویدی از شارژرهای تایپ C استفاده می‌کنند درحالیکه گوشی‌های قدیمی‌تر از پورت microUSB استفاده می‌کنند. گوشی‌های اپل از پورت Lightening استفاده می‌کنند که مختص همین کمپانی است. وقتی صحبت از پورت شارژ می‌شود، تفاوت اصلی بیشتر به کابل شارژر  برمی‌گردد.

2. ولتاژ: ولتاژ شارژر اصلی فاکتور مهمی است که هنگام خرید شارژر اورجینال گوشی باید در نظر بگیرید. ولتاژ مانند فشار آب درون یک لوله است و شما باید ولتاژ مورد نیاز گوشی خود را با شارژر مطابقت دهید و از یکسان بود آن اطمینان حاصل کنید. مدت های مدیدی بود که ولتاژ 5V  در بین اکثر شارژرها یکسان بود اما شارژرهای سریع مانند Qualcomm QC 2.0 و 3.0 از ولتاژ بالاتر مانند 9V و 12V هم پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید به کمک یک شارژر سریع 12 ولت گوشی قدیمی خود را هم شارژ کنید زیرا این شارژرها به طور خودکار دستگاه‌هایی که از QC پشتیبانی نمی‌کنند را شناسایی کرده و به صورت پیش‌فرض 5 ولت را به آن‌ها می‌دهند. اما اگر یک گوشی با باتری قابل تعویض دارید و قصد دارید که فقط باتری را جدا از گوشی شارژ کنید، مطمئن شوید که ولتاژ چاپ شده روی باتری با شارژر مطابقت داشته باشد.

3. آمپر (A): آمپر یا همان شدت جریان را با علامت A روی شارژر و باتری نمایش می‌دهند. هرچه میزان آمپر بیشتر باشد، مدت زمان کمتری برای شارژ دستگاه لازم است. به زبن عامینه هر چه آمپر آداپتور شما بالاتر باشید زورش بیشتر است! البته باید مد نظر داشته باشید که تمام اینها به کابل مورد استفاده و شرایط گوشی هم بستگی دارد. با این حال، برخی از گوشی‌ها و سایر دستگاه‌ها میزان جریان شارژ باتری را محدود می‌کنند. از این نظر لازم نیست زیاد نگران باشید زیرا دستگاه فقط به شما اجازه می‌دهد تا مقدار خاصی از جریان را حتی اگر از شارژر با آمپر بالا استفاده می‌کنید، عبور دهد. اگر تمایل دارید گوشی شما سریع شارژ شود شما باید به دنبال شارژرهایی باشید که حداقل جریان 2 آمپر تأمین کنند مثل برخی شارژر های فست سامسونگ در غیر این صورت شارژ گوشی شما بیشتر طول می‌کشد.

4. خروجی برق (W): توان شارژر اصلی به زبان ساده حاصل ضرب ولتاژ در آمپر است، به این معنی که هر چه ولتاژ و آمپر بیشتر باشد، کل توان خروجی بیشتر است. به عنوان مثال، یک شارژر 5 ولت / 2 آمپر از لحاظ تئوری می‌تواند کل توان خروجی 10 وات را تأمین کند، در حالی که یک شارژر سریع (9 ولت 2 آمپر) می‌تواند خروجی 18 وات را تأمین کند، البته به شرطی که دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی کند و در واقع ظرفیت این حد از توان شارژر را داشته باشد. به عنوان مثال شیائومی در ارائه شارژر هایی با قدرت بالا و توان استثنایی زبانزد خاص و عام است شما میتوانید از صفحه مربوطه برای بررسی و خرید شارژر گوشی شیائومی حتی تا مدل هایی با توان 67 وات اقدام کنید.

5. شارژ سریع: به طور کلی تعداد شارژرهای فست زیادی در دسترس است که متاسفانه برای اکثر مصرف کنندگان سازگار نیست. به عنوان مثال، OnePlus از Dash Charging استفاده می‌کند که بسیار سریع است، اما با گوشی‌های شارژ سریع Qualcomm سازگار نیست. اطمینان حاصل کنید که مشخصات گوشی خود را بررسی کرده و شارژری خریداری کنید که از فناوری شارژ سریع گوشی یا تبلت شما سازگار باشد. Qualcomm QC یکی از پرکاربردترین فناوری‌ها در شارژ سریع است، اما همچنان می‌توانید از شارژرهای سازگار با QC با گوشی‌هایی که از فناوری شارژ سریع دیگری استفاده می‌کنند استفاده کنید. در خاص باکس انواع شارژر های موبایل فست شارژ یا توربرو شارژ اصلی و با گارانتی موجود است. خیلی از شارژر های اصلی هواوی دارای همین تکنولوژی هستند و حتی بعضی مدل ها از فناوری توربو شارژ استفاده میکنند.

نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

در انتخاب و خرید شارژر اصلی گوشی هم باید به نکات مهمی توجه کرد که باتری و گوشی شما آسیب نبیند. در ادامه چند راه‌کار کوچک اما مهم را برای شما ارائه می‌دهیم که به کمک آن می‌توانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

•    توجه به بسته‌بندی شارژر گوشی: همان ابتدا به بسته‌بندی محصول توجه کنید. شارژرهای اصلی معمولاً دارای پک بسیار با کیفیت و پلمپ هستند که مشخصات درج شده روی آن با مشخصات روی شارژر یکی است.

•    توجه به نام برند: اگر از برند خاصی قصد خرید دارید حتماً نام درج شده روی بسته‌بندی و روی خود شارژر گوشی را چک کنید و آنها را با هم مقایسه کنید که یکی باشند.

•    توجه به نوشته‌ها و فونت درج شده روی محصول: در شارژر گوشی اصلی معمولاً اطلاعات با کیفیت و به صورت پررنگ روی محصول درج می‌شود اما در نمونه فیک معمولاً یا اطلاعات به اشتباه درج می‌شود و یا مطالب درج شده کم رنگ و بدون کیفیت هستند.

•    توجه به درگاه شارژر تلفن همراه: درگاه شارژهای اصلی کاملاً محکم و بدون لق زدن در جای خود قرار گرفته است.

•    وزن شارژر گوشی: وزن شارژ اصلی در بیشتر اوقات سنگین‌تر از نمونه تقلبی است و اگر شما قصد خرید از برند خاصی را دارید می‌توانید با مقایسه وزن نمونه اصلی با تقلبی به خوبی این بخش را تشخیص دهید.

•    توجه به دوشاخه شارژر: جادادن دوشاخه شارژر اصلی موبایل به پریز کمی سخت‌تر از نمونه تقلبی است. در بعضی موارد هم دیده شده است که شارژر اصلی یک لایه پلاستیک اضافه در پایه دوشاخه دارد و نمونه فیک این مورد را ندارد.

•    سنجش زمان شارژ و داغی: شارژر اصلی گوشی هوشمند با سرعت طبیعی شروع به شارژ باتری می‌کند و مدت زمان زیادی را برای شارژ گوشی شما صرف نمی‌کند. در صورتیکه نمونه تقلبی ممکن است پس از یک بار استفاده به شدت دچار ضعف شده و حتی به باتری شما آسیب برساند. در ضمن شارژر اصلی گوشی هنگام کار دچار افزایش حرارات غیر طبیعی و اصطلاحا داغ شدن نمی‌شود و تغییر دمای زیادی را احساس نمی‌کنید. اما در نمونه فیک ممکن است دچار این مشکل شوید.

در پایان باید بدانید که قیمت شارژر اصلی به مراتب بالاتر از شارژرهای تقلبی و فیک است. با توجه به شرایط خاص و نقشی که شارژر گوشی در سلامت و عمر تلفن شما و باتری آن دارد توصیه ما خرید شارژر اصلی گوشی موبایل با گارانتی می باشد.